AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Vurderer å løpe maraton for første gang i september. Jeg løper mila på litt under en time - løper 1 mil 3-4 dager i uka. Løper sjeldent lenger enn 12 km. Har løpt halvmaraton før på to timer, det er riktig nok 2 år siden. Synes ikke det var noe problem, nå ønsker jeg en større utfordring. Er det mulig å komme i form til september hvis jeg begynner å trene nå? Jeg har aldri løpt lenger enn 30 km før , er det da realistisk at jeg da skal greie 42.2? Planlegger å trene 5 dager i uka. Er det greit? Og bør jeg forsøke å løpe 42 km før selve løpsdagen? Alle råd mottas med stor takk! 😊 Anonymkode: 28374...ee4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Ja, du bør absolutt forsøke å løpe 42 km før selve dagen, gjerne litt lenger også. Anonymkode: 09e04...149
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Start nå så går det bra, men en plutselig økning av trening kan øke faren for skader Kjør på med en langtur i rolig tempo i helgene på over to timer. Forsøk å ha en økt på 30km før september, det bør holde. Ta pause dagen etter denne økta. Lykke til Anonymkode: f4dd4...bb4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Skrevet 15. april 2018 http://kundeavis.gsport.no/Diverse/OsloMaratontreningsprogram/?page=21 Treningsplan for flere distanser og nivåer, inkludert hel opp til 4,5 time. Jeg har ikke hørt noen seriøse som anbefaler å løpe hele distansen på trening før et maraton. Om du skulle ønske det, bør du gjøre det i veldig god tid før. Anonymkode: edfb9...bd8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå