Lita84 Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Er det noen som erfaring med sykemelding til eksamen? (snakk om Universitetsnivå) Samboeren min sin mamma har uhelbredelig kreft, og ingen aner åssen ståa er til konfirmasjonen til lillebroren hans i Mai. Problemet er at det er eksamen dagen etter. Naturlig nok vil han være der med familien sin, og spesielt mammaen sin, om hun ikke har falt bort. Er dette gyldig grunn til sykemelding? Vertfall gyldig grunn for en evt. utsettelse av eksamen, om ikke nødvendigvis med sykemelding?
Belba Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Jeg kan ikke si noe sikkert, siden det er legen som bestemmer. Men, jeg vil tro at dette er gyldig grunn - det er jo en enorm psykisk belastning, og sykdom er ikke bare å ha brukket beinet.
Olifant Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Jeg vil tro at hvis man har en ålreit lege så bør ikke det være noe problem i det hele tatt. Når min mormor var syk av kreft i vår var tre av hennes barn sykmeldt i de seks ukene fra hun fikk diagnosen til hun døde sånn at de fikk vært hos henne.
Lita84 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2005 Kan jo kanskje ta kontakt med rådgiveren på skolen, og legen etterhvert. Har faktisk aldri vært hos legen her i byen jeg studerer, håper det er ålright mann da..Tusen takk for synspunkter
Olifant Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Er ikke sikkert man trenger å bruke legen på det stedet nødvendigvis. Hvis man har en fastlege man kjenner kan man sikkert bruke den. Hos oss var det legen til mormor som skrev ut sykmeldingen.
Lita84 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2005 Åh, så legen til mormoren din skrev ut? Så smart da..Ja, får høre litt nærmere, med den det gjelder, og samboeren min Takk for fine svar
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 Det er vel neppe for sent til å melde seg av eksamen nå? En sykemelding blir gitt for hele semesteret, ikke bare for eksamensperioden. Så dermed er det hvordan han føler seg NÅ som grunnlaget for sykemelding.
Lita84 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2005 Er for sent å melde seg til eksamen der jeg går vertfall, men det gjalt bare akkurat den eksamenen..Harr jo i utgangspunktet ikke tenkt å dra i konfirmasjon. Men når ting plutselig ble forverra og slikt..Ville det vært godt å få vært der. Får ikke besøke henne nå uansett, da hun har så lite hvite blodlegemer at en infeksjon vil ta livet av henne. Håper jo på bedring Okei, ja, jeg tenker vi tar en prat med rådgiveren på skolen ang. det da? Bare for å høre regler..han føler seg jo selfølgelig ikke noe bra, men vil ikke hindre han i å ta eksamen eller noe (ikke ennå vertfall), poenget var å få tattd en siden (eksamen), ellers blir det reg. at den ikke er tatt osv..(vet ikke helt hvilke følger det har). Takk for svar
smile Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 en kamerat av meg mistet sin far i en eksamensperiode av kreft der alt var uvisst som her. Han hadde samtaler med skolen underveis og det var visst ikke noe problem. Oppgaver og alt som skulle leveres fikk han utsettelse på. Jeg aner ikke om han hadde legeattest. (men jeg tror det endte med at han tok alle eksamene...)
Lita84 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2005 Takk for det Smile Godt å vite, kan jo ta kontakt med Rådgiver på NTNU og høre hva dem sier. Og må det legeattest til, så ordner vi vel det. Bra å høre at regelverket ikke er helt umenneskelig.. Takk for fine svar!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #12 Skrevet 23. februar 2005 Har du en ok lege får du helt sikkert lege-attest. Jeg hadde migrene på min eksamen, og fikk attest noen dager etter. Og det har de jo ikke mulighet til å sjekke om var ekte eller en dårlig unnskyldning heller. Så finner du en litt oppegående lege burde det gå greit. Dere kan jo evnt høre med legen til moren hans?? Skolen får uansett ikke vite grunnen til sykemeldingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå