Lita84 Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Heihei Jeg lurer rett og slett på noen tips til hva vi kan gjøre når vi skal venne Misha på å være ute? Leiligheten er litt for liten til å gjøre innekatt av henne, og det ville jeg uansett ikke hatt hjerte til, hun sitter å titter i vinduet hele tiden Vi tenkte å vente til etter Påska, og egentlig til det ble litt mildere i været. For pusen sin del, og for oss. Så kan vi være sammen med henne, og ha dørene oppe osv. Har dere tips til tilvenningen skal skje? Hvordan kan jeg være sikker på at hun finner hjem igjen? Er så redd for at hun skal bli borte Hun er ganske menneske sky, men veldig nysgjerrig, så hun freser og snuser litt ommenann på fremmede Jeg lurte og på om dere har noen råd ang. sterilisering av pusi? Burde vi gjøre det før eller etter første løpetid? Stemoren min er dyrlege, og hun snakket om å "ta henne" i Juni, (hun er født i Oktober). Hun har vel fått løpetiden til da? Håper det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe enn litt uviten meg
Barbie Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Når jeg skulle venne mine katter til å være ute, så var jeg ute sammen med dem. Kun korte perioder i begynnelsen. 5-15 minutter. De holdt seg rundt bena mine hele tiden, og turde ikke gå noe sted. Dette gjorde jeg en ukes tid, og etterhvert gikk jeg inn. Jeg lot døren stå på gløtt i begynnelsen, og de var aldri lenge ute. Jeg kastrerte/steriliserte dem når de var 8 mnd.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 Sterilisering anbefales av flere dyrleger før katten kommer i første løpetid, fordi dette minsker faren for jurkreft i følge dem. Hunnkatter får normalt den første løpetiden i tiden mellom 5 og 7 mnd. Jeg steriliserte den ene hunnkatten min når hun var 5 mnd. og hun var kjapp til å komme seg etter inngrepet. Den gamlemora derimot steriliserte vi når hun var 2 år, og hun var vond og dårlig i ei uke etter inngrepet. Så det påstås at rekreasjonstiden er kortere dess yngre de er. Smart valg å sterilisere ihvertfall;-) Det finnes egentlig for mye katter i verden nå til at vi kan sørge for at alle har det godt og det er synd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå