AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Jeg er i den situasjonen at jeg skal prøve å gå ned ca. 10 kg til sommerferien, som for meg er i slutten av juni. Nå veier jeg ca. 77 kg, og er 165 cm. Altså er jeg overvektig og trives ikke med det. Problemet mitt er at jeg har svak viljestyrke når det gjelder dette, og har prøvd å gå ned flere ganger tidligere. Det jeg da har gjort, er å sulte meg tidvis - noe som har resultert i at om jeg nå spiser normalt (altså passe måltider, ikke brus, chips eller godteri), så legger jeg på meg. Jeg er derfor avhengig av å gå ned ved sterkt kaloriunderskudd og trening. Hvor effektivt er jogging på tredemølle? Har tenkt å løpe 2-3 km på tredemølle 3-4 ganger i uken, og spise minimalt. Er det dødfødt/urealistisk å gå ned opp mot 10 kg innen slutten av juni? Anonymkode: 81db2...e2d
Tvist Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Hvorfor er det så nøye at du har gått ned 10 kg innen da? Ikke umulig vil jeg tro, men krevende. Ville heller talt kalorier, trent og spist fornuftig, så går du ned noen kilo innen slutten av juni. Ikke spis minimalt, spis fornuftig i passelige mengder. Gjør vektnedgangen enklere å gjennomføre og nye varer enklere å holde.
Pringle Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Ingen har sterk nok viljestyrke til å sulte seg ned i vekt (og bli der). Det er heller ikke nødvendig. Du går ned i vekt med et moderat kaloriunderskudd, og tid. Du kan derfor ikke regne med å gå ned 8-10 kilo på ti uker, men halvparten fram til da, er realistisk, og så har du resten av livet på resten, og å vedlikeholde målvekt, som er vel så krevende - du vet hvor krevende det er, når du legger på deg av det du kaller normalt og passe. Det er per definisjon ikke normalt og passe, det er mer enn du trenger. Mesteparten av arbeidet du trenger å gjøre er derfor med hodet, ikke med beina. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå