Gå til innhold

Tråden for oss som har begynt å si "da jeg var ung"...

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rumlen gleder oss med gladbrass-låter fra den gang da hun var ung...humm? :laugh: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg vet at ungdomsgenerasjonene bare blir bedre og bedre...

Jeg vet ikke helt om jeg er enig med deg i det, for mange av "dagens ungdommer" (ikke alle nei) visker ut veldig mange grenser som faktisk er bra for alle mennesker å ha i livene sine. Grenseløs kjærlighet av det gode, omsorgsfulle slaget er bra å ha, men grenseløs tilgang til å gjøre så dumme ting at du angrer resten av livet...er ikke det. De dumme tingene er råere, i større omfang  og blir liggende på nett etc. i all evighet og en kan ikke komme seg bort fra det så lenge en lever. 

Da jeg var ung gjorde vi ikke alle de utagerede se-på-meg-tingene som alle tror at de må gjøre nå. De må ikke det. Ingen må det, men de er i nåtid helt sikre på at alle andre gjør "det", så da fortsetter de med det. Man vil jo være med og bli likt av andre. Helt normalt det. Nybegynnermennesker går dessverre rett på ting de aldri burde ha begynt med, men de vet ikke bedre. De som havner utpå har ikke så gode forbilder rundt seg. Kommer det et eldre menneske og sier noe om det, blir "vi" plassert i gyngestolgenerasjonen som ikke vet noe om noen ting og "de unge" girer gjerne opp for å provosere ørlite granne. Sånn har det alltid vært, men resultatet og det folk må leve med etterpå...blir bare tristere. Folk har alltid hatt sine utfordringer, men jeg tror at det er vanskeligere å være ungt menneske nå. Klem til alle som sliter med store eller små problemer som har med det å gjøre. :klem: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Rumlen gleder oss med gladbrass-låter fra den gang da hun var ung...humm? :laugh: 

Mhm :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mangler vi kanskje bare barn som såvidt har lært å snakke, som forteller om da de var små. :fnise:  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Har til og med @Sola de vært ung en gang altså? :laugh: 

:jepp: men hvor langt tilbake definerer man- Da jeg var ung?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren

Jeg sier ikke "da jeg var ung", men  "da jeg var yngre enn jeg er nå".  (sagt med glimt i øyet.  Jeg har ingen problemer med å godta at jeg er middelaldrende).  :ler:

Det morsomme er at datteren på 25 sier det samme.  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, chisandra skrev:

Kjenner meg godt igjen, men vet ikke når det begynte :icon_lol:

Minner meg om ordtaket "du veit du har blitt voksen når du tar deg selv i å sitere moren din - og synes det var utrolig godt sagt!" 

:rulle:

🙈😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er voksen student og i samtaler med 20-åringene kommer det noen "da jeg var ung/på deres alder". For ikke å snakke om hva vi voksne studentene snakker om sammen. Vi er for øvrig enige om at det bare "var i går" vi var unge.

Anonymkode: 1b76b...e8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sola de skrev:

men hvor langt tilbake definerer man- Da jeg var ung?

Det er valgfritt og alt etter som.... :jepp:  Da jeg var ung satte jeg meg rett ned uansett underlag, uten å tenke en eneste tanke på at "nå blir buksa skitten og vanskelig å få grønne gressflekker av igjen...." Det er litt lenge siden det var slik og denne sesongen skal jeg gi litt mer bengen i de altfor voksne tingene. Jeg går tur et sted hvor det alltid er en fin liten bekk og i år skal jeg sette meg ned med skofrie føtter i vannet og se egenlaget barkbåt med bladseil danse nedover den...ikke bare tenke at det kan jeg gjøre neste gang...og det blir aldri noe av. Fra nå av skal jeg være litt yngre og mer bekymringsløs for alt negativt som kan skje (men ikke gjør det), enn jeg var i fjor.

Fra nå av skal jeg oppleve litt mer av det store i det lille. :biggrin: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er valgfritt og alt etter som.... :jepp:  Da jeg var ung satte jeg meg rett ned uansett underlag, uten å tenke en eneste tanke på at "nå blir buksa skitten og vanskelig å få grønne gressflekker av igjen...." Det er litt lenge siden det var slik og denne sesongen skal jeg gi litt mer bengen i de altfor voksne tingene. Jeg går tur et sted hvor det alltid er en fin liten bekk og i år skal jeg sette meg ned med skofrie føtter i vannet og se egenlaget barkbåt med bladseil danse nedover den...ikke bare tenke at det kan jeg gjøre neste gang...og det blir aldri noe av. Fra nå av skal jeg være litt yngre og mer bekymringsløs for alt negativt som kan skje (men ikke gjør det), enn jeg var i fjor.

Det gjør jeg fremdeles det :ler:

Åååååååååå :rodmer:  Det høres så forlokkende herlig ut :hoppe:

Tror det er veldig lett å være for opptatt av det som var og det som kommer, enn å sette pris på det man har nå. Får det som er nå, er jo alt man egentlig har.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: ...og da jeg var ung brydde jeg meg f.eks. ikke stort om det å plukke søppel, men det gjør jeg nå. Ekstra poser er med meg i sekken når jeg går tur i skog og langs vann. Koster meg ingenting å ta noe med meg hjem til min søppeldunk. Tar alle med seg litt, hjelper det mye i nærområdet. Sakser fra nett et annet sted i landet. En god inspirasjon og visshet om at det nytter.
https://www.nordlys.no/tromso/telegrafbukta/soppel/forst-plukket-hun-opp-haugevis-av-soppel-i-telegrafbukta-sa-skrev-caroline-ei-melding-som-har-tatt-helt-av-pa-facebook/s/5-34-650112

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg tenker aldri at "uff, dagens ungdom". Jeg vet at ungdomsgenerasjonene bare blir bedre og bedre, så den bruker jeg ikke

Samme her. Dagens ungdom er mer lovlydige, drikker mindre alkohol og oppfører seg generelt bedre enn noen tidligere ungdomsgenerasjon i nyere tid.

Jeg synes også det er lett å se perspektivene her. Husker godt hvordan det var å være ungdom, og synes at de må få ha en tabbekvote som er litt større enn vår.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Da jeg var ung, lovte jeg meg selv å aldri, aldri bli så kjedelig som voksne folk. :sFun_sleeping:

....og det tenker jeg fortsatt!  :duskedame:

Og så var det virkeligheten, da...

Herlig god tråd, dette - som så mye av det du produserer her inne, @Hoppetaujenta :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for vennlige ord. Det varmer et...ungt hjerte. :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Hoppetaujenta said:

Høres deilig ut, bra skrevet. Tror jeg er litt barnslig enda, har aldri kunnet gå med hvite bukser for eksempel. Sjelden jeg sier "da jeg var ung", er jo ikke riktig så gammel, men en venninne liker å kalle oss gamle. Vel, hun er "heldigvis" litt eldre enn meg, og jeg liker ikke at hun sier det, må innrømme det og motsier henne ofte. Men jeg tenker ofte på hvor fort utviklingen har gått fra jeg var ung og til i dag. Så vidt jeg klarer henge med i svingene, men noe klarer jeg selv uten å rope om hjelp. Har nemlig fått streng beskjed om å prøve selv først og som regel har det gått bra. 

Jeg skal også være litt yngre og mer bekymringsløs fra nå. Det største problemet er at jeg var mer dyktig på husarbeid når jeg var yngre, nå gir jeg mer bæng, og det er ikke alltid like bra, ting hoper seg opp. Det skulle man ikke tro om en godt voksen, det burde være motsatt, ingen ungdommer har det så rotete som meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...