Gå til innhold

Tråden for oss som har begynt å si "da jeg var ung"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke når det startet, men det har plutselig gått opp for meg at jeg har tenkt på det slik en god stund. Jeg tenker ofte på ting i tiden og at det er "dagens ungdom" som ikke helt forstår sitt eget beste (ikke ulikt foreldregenerasjonens > :nei: < pekefingre for lenge siden) og det er meget mulig at jeg begynner å bli eldre enn jeg har følt meg ganske lenge. Er det flere her som når de tenker seg om, kanskje kan medgi at de også tenker slik? At vi som har vært er unge og lovende litt lenge, begynner å bli ganske viderekomne nå?
                 *Hoppe tør ikke helt tenke tanken på hvor hun er på vei, men hun er visst det....*

Hilsen Hoppetussa, 20 år for en stund siden og litt til. :ninja: 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Whiskey hangover
Skrevet

Jeg er niogtyve, og jeg skriver/sier ofte, da jeg var ung. Det var da jeg var tenåring. Når man blir eldre, vil jeg tro at man ser tilbake og tenker at; da jeg var niogtyve var jeg ung. Men jeg føler meg kjempe gammel, og gruer meg helt jævlig til å bli tredve. Det høres så gammelt ut. Om 5-10 år får jeg rynker, slappere hud og kanskje flere cellulitter.  🤢😂

Skrevet

:dagens-rose: ...ta alt med et smil og ikke dvel ved bekymringer om alder. :biggrin: 
Akkurat i dag vil alltid være dagen hvor du er på ditt aller beste, hver eneste dag i resten av ditt liv,
for det er i dag at livet ditt pågår. I går er borte og i morgen har ikke kommet ennå.

Huskelapp: I DAG lever jeg... :mynona:...og gjør noe hyggelig ut av det. :jepp:  Litt er bedre enn ingenting.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 34 og jeg lærte jævlig fort å si "da jeg var yyyyngre" fordi jeg fikk stygge blikk av folk som var eldre enn meg når jeg som var såpass ung, ikke anså meg som ung mer, hva var de da haha

Anonymkode: 0c90a...fd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker til stadighet om hendelser hvor jeg må innse at disse ligger både 15 og 20 år tilbake i tid. Og dagens ungdom er det ikke alltid like lett å forstå seg på, nei! :laugh: Ja, jeg kjenner at jeg er på vei til å bli en av disse som jeg i ungdommen synes var håpløst utdaterte.

Anonymkode: 9a1e3...98c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Ungdommen i dag alså" :fnise: Da jeg var yngre, er en stund siden, jeg har tilogmed voksent barn, som nå nylig har begynt å si; da jeg var ung :ohmy: oj, jeg er bare 50, men følte meg som olding da :sjokk:   :fnise:

Anonymkode: 3387e...9fe

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker ofte om "da jeg var ung" men bruker fremdeles "når jeg blir stor.. " :babyjente:

Skrevet

Ja jeg både tenker og sier det! :fnise:  I tillegg har jeg plutselig begynt å tenke det samme som mine foreldre sa da jeg var ung (pun very intended); "Hva er det med musikken nå for tiden, alt høres jo helt likt ut!" :plystre:
Jeg er gammel, og det er egentlig helt bedritent når man egentlig føler seg som en 25-åring til sinns.

• Liker 5
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg har nok sagt det noen ganger.

Skrevet
3 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg snakker ofte om "da jeg var ung" men bruker fremdeles "når jeg blir stor.. " :babyjente:

Ja, selv om jeg er godt voksen har jeg fremdeles ikke helt bestemt meg for hva jeg vil bli når jeg blir stor... :Knegg:

• Liker 3
Skrevet

:fnise:  Hihi...ja, det blir omtrent som å mentalmøte seg selv i generasjonsdøra...og oppdage at man egentlig  
er inne i "speilrommet" i livets tivoli og møter seg selv ansikt til ansikt i alle retninger, uansett hvor en ser. :snurt:

• Liker 3
Skrevet

...Eller at man havner i en karusell som går alt for fort, og man tenker at dette er verken så gøy eller spennende som folk skal ha det til, men tvert i mot gjør deg mest svimmel og kvalm.
:sukk:

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, men vet ikke når det begynte :icon_lol:

Minner meg om ordtaket "du veit du har blitt voksen når du tar deg selv i å sitere moren din - og synes det var utrolig godt sagt!" 

:rulle:

Skrevet (endret)

Vi må gjøre oss harde så vi varer lenge. Vi må rett og slett teflonisere oss.  :jepp: 
* :fnise: ...faktisk morsomt og dessverre sant det der @chisandra

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det har jeg nok sagt mer enn, en gang....

Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Vi må gjøre oss harde så vi varer lenge. Vi må rett og slett teflonisere oss.  :jepp: 

Jeg har en godt utviklet teflon-hjerne, funker det? :P

• Liker 1
Skrevet

Alt det gode kommer innenfra og det er en veldig god start. :klappe: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker aldri at "uff, dagens ungdom". Jeg vet at ungdomsgenerasjonene bare blir bedre og bedre, så den bruker jeg ikke :P

Jeg er 26, men har et bonusbarn på 10. Så jeg sier ofte "da jeg var ung". Husker da jeg var på hans alder at jeg syntes alle på min nåværende alder var eldgamle, og levde i "svart-hvitt-dager". Når skjedde dette?! Jeg gikk jo nettopp i 10. klasse, liksom :fnise:

• Liker 1
Skrevet

...Også har vi jo de som ser "når jeg var ung" :rolleyes:

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Tibbie skrev:

...Også har vi jo de som ser "når jeg var ung" :rolleyes:

Sikkert noen som sier hvem jeg var ung også :fnise:

Endret av Catalina Culès

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...