AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Del Skrevet 15. april 2018 Jeg har hele tiden trodd at jeg ikke har hatt rett på betalt ammefri etter barnet har fylt 1 år Men nå leser jeg at man kan ha rett på dette til barnet er 2 år. Skal høre med tillitsvalgt i morgen men er det noen av dere som vet dette? Anonymkode: 77a50...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #2 Del Skrevet 15. april 2018 I følge ammehjelpen har man rett på betalt ammefri det første leveåret. Etter det har man rett på så mye ammefri en trenger, dog ikke betalt. Enkelte tariffavtaler gir et enda bedre tilbud da. https://ammehjelpen.no/artikkel/54/Ammefri Anonymkode: 5e0fa...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Del Skrevet 15. april 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hele tiden trodd at jeg ikke har hatt rett på betalt ammefri etter barnet har fylt 1 år Men nå leser jeg at man kan ha rett på dette til barnet er 2 år. Skal høre med tillitsvalgt i morgen men er det noen av dere som vet dette? Anonymkode: 77a50...9a6 Sjekk tariffavtalen,det er vel den statlige som gjelder for deg? "Retten til lønn utløper når barnet er fylt to år" https://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2018/KAPITTEL_7-3-19?q=Amming#KAPITTEL_7-3-19 Anonymkode: e2249...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Del Skrevet 15. april 2018 Da sjekket jeg det opp og jeg har som ansatt ved ous rett på ammefri med lønn til barnet er 2 år 👍 Anonymkode: 77a50...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #5 Del Skrevet 15. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Da sjekket jeg det opp og jeg har som ansatt ved ous rett på ammefri med lønn til barnet er 2 år 👍 Anonymkode: 77a50...9a6 Mener jeg har lest noe om at etter 1 år så må man ha «erklæring» fra helsesøster/lege på at man fortsatt ammer. Har du sjekket det? Anonymkode: 3faf9...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #6 Del Skrevet 15. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener jeg har lest noe om at etter 1 år så må man ha «erklæring» fra helsesøster/lege på at man fortsatt ammer. Har du sjekket det? Anonymkode: 3faf9...71b Ja hvis arbeidsgiver ønsker det kan de få det. Er ikke noe problem å få tak i det på helsestasjonen eller fastlege 👍 Ts Anonymkode: 77a50...9a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #7 Del Skrevet 15. april 2018 Nå er jeg sikkert dum - men hva i alle dager er ammefri?? Anonymkode: 8e856...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Del Skrevet 15. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg sikkert dum - men hva i alle dager er ammefri?? Anonymkode: 8e856...a2d Akkurat det ordet tilsier =fri til å amme.. Anonymkode: f07dc...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #9 Del Skrevet 16. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg sikkert dum - men hva i alle dager er ammefri?? Anonymkode: 8e856...a2d Fri til å amme ja. Det er vanskelig for meg å opprettholde ammingen når jeg må dra 6.30 og er innafor døra kl 17 på ettermiddagen. Men med en time ammefri i hver ende blir det lettere. Ts Anonymkode: 77a50...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:49 #10 Del Skrevet onsdag kl 13:49 Hei! Noen som vet om man fremdeles har rett på betalt ammefri frem til barnet fyller 2 år i OUS? Anonymkode: d3c69...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:29 #11 Del Skrevet onsdag kl 18:29 Ja, tariffavtalene i helseforetakene/spekter (inkludert OUS) har det fortsatt. Sjekk med tillitsvalgt hvis du er usikker på om det gjelder for deg. Anonymkode: 1d3cf...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:52 #12 Del Skrevet onsdag kl 21:52 Jeg jobber i ous og hadde ammefri for et år siden. Det er litt dårlig forumlert i personalhåndboken, men det er faktisk ingen begrensninger på hvor lenge man kan ta ammefri. Dvs du kan få ammefri utover 1 år med lønn. Dette landet min avdeling på i hvertfall. Anonymkode: 58822...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå