AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Hvordan var situasjonen deres? Med tanke på jobb, samboer, barn, økonomi, osv. Hvis man feks tar master på deltid, og det er 6 ukessamlinger fordelt på ett år. Hvordan løste dere det? Anonymkode: c1e7e...231
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Jeg tar på deltid, jobber 80% ved siden av. Økonomien er ikke et problem, og jeg har en jobb som gjerne tilpasser når det trengs. Men det er likevel veldig mye arbeid, og hadde det ikke vært for at jeg skriver med en annen så hadde jeg droppet ut av hele greia. Etter jobb er det middag, litt husarbeid, et kvarter på sofaen, se nyhetene og så er det masterjobbing til sengetid. Mindre tid til venner og familie, mindre tid til fritidsaktiviteter og andre tinge jeg gjerne vil gjøre. Begynte i januar og leverer i desember, og da skal jeg aldri, aldri mer skrive noe som helst. Nå avhenger det nok av hvilken type master du skal skrive, vi skriver etter ett spesielt design så det tar lenger tid en enn del andre mtoder, men likevel må du påregne lite fritid. Og så er det jo dette med mastersyken, og om det egentlig har noe å si for arbeidshverdagen din om du har master eller ikke. Anonymkode: ae6b6...3b1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Jeg har prøvd begge deler (først en master på heltid, så en på deltid noen år senere) og synes begge deler gikk fint helt til selve oppgaven skulle skrives. Tror det kommer veldig an på hvilken type master du tar og hvor lett du tar ting, men masterstudiene som går på deltid er ofte mer fleksible og tilrettelagt for folk med jobb, da det er vanlig at studentene jobber opptil 100%. For min del måtte jeg bruke feriedager på samlingene, men droppet å dra på noen av de. Leste stort sett kun 3-4 uker før eksamen, og resten av tiden levde jeg som normalt. Selve oppgaven var imidlertid en mareritt i begge tilfellene, og tok både all fritid og mye av livsgnisten fra meg mens det stod på. Alt i alt vil jeg si at det ikke var noe spesielt vanskeligere eller tyngre å ta en deltidsmaster ved siden av full jobb enn det var å studere på heltid. Anonymkode: 1a4e7...771
annebanane Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Jeg var singel og uten barn, så tok masteren på heltid. Jobbet også deltid for å spe på lånet. Flere i klassen hadde familie og så og si fulltidsjobb utenom, så det fungerer på et vis om en har god hjelp og tilrettelegging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå