Gå til innhold

Hvordan løser du morgenene når du starter jobb kl 7?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med fare for å virke sutrete, spør jeg her..

har alltid hatt en jobb der jeg starter 8.30. Har hatt god tid om morgenen, og kjørt barnet til skolen til skolen starter. Nå har jeg byttet jobb, og skal begynne klokka 7. Barnet må da ha sfo på morgenen også,de åpner 6.45. Regner med vi må stå opp 5.45 og starte hjemmefra 6.30. 

Dette er jo fryktelig tidlig i forhold til det vi er vant til, og lurer derfor på om noen har tips til hvordan gjøre dette mest mulig overkommelig? Barnet går i 1klasse, og jeg er aleneforsørger.

Anonymkode: 20e5f...fce

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Har du mulighet til at barnet er alene fra 07-08 og du har en avtale med en annen forelder som kan kjøre om barnet ikke kan gå selv? Så kan skje du kan hente det andre barnet om ettermiddagen eller gjøre annen gjentjeneste? 

Min eldste gikk selv i slutten av 1 kl, men vi bodde to hus fra skolen og det ikke bilvei der, kun gangvei. Jobben var ti min unna. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det verken gangavstand eller buss til skolen, siden du kjører?

Anonymkode: e716e...166

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

vi er på flyttefot, for å komme nærmere skolen. Hadde vi funnet noe som ligger i gåavstand kunne barnet selvfølgelig begynt å gå alene til skolen.  Det går buss, men har hittil syntes at barnet ikke har vært moden nok til å ordne seg selv og ta ansvar for å rekke bussen om morgenen. Bussen går 08.00, og han må gå 400m langs en ganske trafikkert vei for å komme til holdeplassen. I tillegg har det ikke vært behov for det da jeg kunne kjørt allikevel. 

Anonymkode: 20e5f...fce

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at sånn er det bare, vær glad SFO åpner så tidlig, jeg har måttet ordne barnevakt før jobb noen år pga SFO åpnet 07.30.

Anonymkode: 64742...f46

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange har det sånn, og de barna klarer seg nok like fint som de som begynner senere og blir kjørt. Inntil dere evt flytter nærmere og barnet kan gå selv så har dere ikke mye til valg enn å gjøre det beste ut av det. Begynner på jobb 7.30 selv og barna leveres i barnehagen litt over 7, har heldigvis kort reisevei da. Reguler leggetid ut fra når dere må opp.

Anonymkode: 58914...040

AnonymBruker
Skrevet

Sånn hadde vi det i mange år. Her måtte hun vente hjemme i 30 min før hun gikk på sfo da jeg måtte være ute av døra kl kl 7 for å rekke jobb da sfo ikke åpnet før 7.30. 

Nå mange år etterpå må jeg stå opp 5.30 for å rekke jobb kl 08(lang reisevei)

Anonymkode: 6b00d...435

Skrevet (endret)

Sånn er det her noen morgener. Forelesing som begynner 08. Da er vi oppe 05:50, ute av huset 06:30, foran bhg 06:45 og på SFO 07:00. Toget går 07:06.

Barna tåler det :) dette skjer mellom 1 og 6 ganger for mine barn i mnd, jeg ser andre barn som er på SFO fra åpningstid til det stenger, fordi foreldrene jobber så mye. Det føles ikke så fett, men er en grunn til at det er åpent slik det er. Barnet vil ikke ta skade av det, dere må bare omstille dere litt. 

Endret av duplexx
AnonymBruker
Skrevet

Vi står opp 05.45, og er ute av huset 06.20. Leverer i bhg og er på kontoret ca 06.55. 

Skolebarna blir vekket og servert frokost før vi går. De har alarm på ipaden som varsler når de må gå til skolen. Største tar seg av yngste, og det fungerer veldig fint. Veldig bra for selvstendigheten :) 

Anonymkode: addef...4bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...