Gå til innhold

Jeg skal ut på byen og drikke meg full for første gang, noen som har noen gode råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du kommer til å bli dårlig det må du bare være forberedt på.
Med mindre du begrenser deg til 3 drinker gjennom hele kvelden, eller 3 øl.
Drikk sakte-over flere timer, og ta et glass vann underveis.
Aldri forlat glasset, og hold det alltid foran deg, det er veldig fort gjort for noen som går forbi deg, står bak deg, eller er på siden av deg å putte en pille oppi glasset uten at du ser det.
Ikke vær redd for å si nei , eller kan du trekke deg litt unna, til noen som setter seg med deg/snakker/danser med deg som du syntes er ubehagelige.
Siden det er første gangen du skal drikke så anbefaler jeg å dra på en rolig pub og ikke på en nattklubb, det kan dere heller gjøre når du har drukket noen ganger og vet hvordan du reagerer på alkohol.
Pass på veskene deres, og gå med husnøkler og mobil i frontlommen på buksene!

Anonymkode: 22e75...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar en risiko ved å drikke deg full for første gang på byen. Du kan komme til å bli skikkelig dårlig(som å spy), og du vet ikke hvordan alkohol virker på deg. At du tenker at det blir bare gøy, og så ender det på en ordentlig dårlig måte.

Du kan jo prøve å ta et glass vin hjemme hos deg eller en veninne før den tid kommer? Hold deg unna sterkere saker, for det er det mest risky å drikke da det plutselig kan smelle til! Det er en veldig ubehagelig opplevelse! Så som andre skriver, spis mat og drikke vann iblant.

Vent alltid minimum en halvtime etter et glass. Det tar tid før virkningen kommer. Det er viktig å huske på. Så må du ikke drikke den timen før du legger deg. Da kan du slippe fyllesyke(om du drikker med måte), men du vil nok merke litt dagen derpå etter første gang uansett.

Nå vil jeg si at fulle mennesker ofte blir skikkelig teite, men å bli litt brisen er greit. Måtte bare si det. Ingen syns det er sjarmerende med folk som er dritings altså!!

Men det viktigste syns jeg er at du ikke drikker på byen første gang. Det nesten lukter katastrofe på en eller annen måte, så test ut litt vin og helst med noe snacks, mat, ost og kjeks med veninner i tryggere omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en glidende overgang mellom å være full og sanseløs. Når du først har blitt full så er det fort å drikke seg dritings, og det merker du ikke før det er for sent, for å si det sånn.

Ville ikke hatt som mål å drikke meg full på byen, fokuser heller på å ha det gøy, leve i øyeblikket og bestill et glass med vann med jevne mellomrom, selv om det ikke frister. Finnes lite som er verre enn skikkelig fyllesyke. Det er dessuten veldig dyrt, hvert fall om du kun drikker drinker, 100kr pr glass. Blir fort en 1000 lapp i løpet av en kveld på bare drikke, så koster det gjerne 100kr å komme inn, og nattmat er et must om du ikke vil våkne opp og spy til det ikke er mer å ta av, men det gir seg ikke der. Du vil fortsatt være svimmel og skjelven resten av dagen. Det er alt i alt en dårlig ide å drikke seg full, mye gøyere å være godt brisen!

Når det gjelder klær så avhenger det av om det er en nattklubb eller brun pub du skal på, men selv foretrekker jeg kjole uansett, for det er ikke akkurat behagelig med stramme jeans etter x antall drinker. En liten veske med det absolutt mest nødvendige er å foretrekke, for det er ikke alle barer hvor du kan levere inn verdisaker og jakker, så da er det greit med noe som ikke henger i veien hele kvelden, og du slipper at alt og alle vil oppbevare tinga sine i din veske fordi du har så god plass. Blir tungt å danse med, og om planen var å bli full, lett å miste :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må også legge til at du uansett ikke vil få bli værende på utestedet om du blir for full, skal faktisk ikke så veldig mye til før du blir nektet mer servering. Får du andre til å bestille for deg da, blir dere begge kastet ut, og du kan se langt etter å få komme inn andre steder enn de absolutt mest "rølpete" plassene.

Endret av KillerKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ut på byen og drikke meg full for første gang, noen som har noen gode råd? Ønsker gjerne råd om alt egentlig, hva jeg burde ha på meg, hva jeg burde drikke og kanskje viktigst av alt hva jeg kan gjøre for å ikke bli dårlig, dumme meg ut eller gjøre noe jeg angrer på. Tenkte å dra ut sammen med en venninne og håper på å kanskje møte noen. 

Anonymkode: 0d358...c60

Sikkerhetsregler:

- Spis før du inntar alkohol. Gjerne et måltid/middagsmat med karbohydrater og litt salt.
- Hold deg helst til en type alkoholdrikk, f.eks kun øl. Ikke drikk sprit. Vin kan gå, men da etter øl. En gammel regle sier: øl og vin = fin, vin og øl = søl. Om det er sant, vet jeg ikke.
- Drikk noen øl hjemme for å spare penger.
- Drikk vann innimellom.
- Ha med deg kondom, just in case.

- Hold deg sammen med venninnen, eventuelt også andre venner og kjente som dere treffer ute.
- Ikke stikk langt fra vennene selv om du treffer noen. Sørg for at vennerne ser denne noen. 
- Helst ikke bli med fremmede hjem. Om du allikevel blir med en fremmed hjem, er det beste om en venn av deg også får hans mobilnummer.
- Ikke gå hjem alene fra byen. Ikke hjem. Ta taxi. Det sikreste er å ta taxi sammen med noen venner. Sitt alltid i baksetet, ikke sett deg foran sammen med sjåføren.

Når du er hjemme: Ikke sett på stekeovnen for å lage deg nattmat. Ikke bruk komfyren i det hele tatt før du har sovet og er edru igjen. Lag istand noe nattmat før du drar ut, før du begynner å drikke, som du har klar til du kommer hjem og kan spise kaldt. Det kan være påsmurte baguetter og potetchips. Du er sannsynligvis sugen på noe salt. Altenativt, kjøp med deg en kebab/pizza eller bestill takeaway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ikke drikket deg full på byen. Da blir du kastet ut. Drikker du deg full før du drar på byen slipper du ikke inn. 

Anonymkode: 74449...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, KillerKitty skrev:

Det er alt i alt en dårlig ide å drikke seg full, mye gøyere å være godt brisen!

Har språkbruken plutselig forandret seg? Virker som mange her i tråden snakker om at ts ikke skal drikke seg full, og med det mener de helt dritings.

Å være "godt brisen" er det samme som å være full. Drikke seg full er det samme som å drikke seg beruset, drikke så mye at man merker det godt og begynner å oppføre seg annerledes - f eks le mer, snakke høyere, bli mer avslappet osv. 

Det er mange grader av full - å være småfull, å være full (godt brisen), eller å være stupfull (dritings).

For eksempel. Jeg oppfatter ikke at ts har tenkt å drikke seg sanseløs, bare sånn passelig full/beruset/brisen.

Anonymkode: 08de4...432

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke drikket deg full på byen. Da blir du kastet ut. Drikker du deg full før du drar på byen slipper du ikke inn. 

Anonymkode: 74449...dbe

Igjen: hæ?

De fleste som har vært på vorspiel er jo litt fulle når de går ut. Men ravende full kan man ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har språkbruken plutselig forandret seg? Virker som mange her i tråden snakker om at ts ikke skal drikke seg full, og med det mener de helt dritings.

Å være "godt brisen" er det samme som å være full. Drikke seg full er det samme som å drikke seg beruset, drikke så mye at man merker det godt og begynner å oppføre seg annerledes - f eks le mer, snakke høyere, bli mer avslappet osv. 

Det er mange grader av full - å være småfull, å være full (godt brisen), eller å være stupfull (dritings).

For eksempel. Jeg oppfatter ikke at ts har tenkt å drikke seg sanseløs, bare sånn passelig full/beruset/brisen.

Jeg tolker "full" som at det er nettopp det - fullt. Ikke plass til mer, bikker over...du skjønner greia. Godt mulig det er jeg som har et enkelt syn på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, The Kitten skrev:

Har du bursdag om noen uker TS og kan gå ut for første gang?

Jeg ser at det kan fremstå slik, men nei. Jeg er 23 år.

Anonymkode: 0d358...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...