AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Jeg tror jeg blir gæern snart ! Så og si hver bidige dag finner jeg tomme innpakninger i skap og kjøleskap. Tomme fruktposer, tom melkekartong, tom påleggspakke, tom frokostblandings pakker,tom pakke med brød, tom ALT ! Jeg har hatt denne diskusjonen med guttungen vår ett utallig ganger, og man skulle tro en på 13 skulle klare å kaste ting i søpla, men det ser ut til å forbli en ønskedrøm. Sto opp imorres og trodde jeg skulle ha frokostblanding, men nei, pakken som sto i skapet var tom. Var nesten så jeg tok den satans pakken opp på rommet til guttungen for å kyle den på han kl 6 om morgenen. Noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan få dette inn i skallen hans før jeg blir gal? Anonymkode: 968e6...4c8 2
Veslefrikk Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg blir gæern snart ! Så og si hver bidige dag finner jeg tomme innpakninger i skap og kjøleskap. Tomme fruktposer, tom melkekartong, tom påleggspakke, tom frokostblandings pakker,tom pakke med brød, tom ALT ! Jeg har hatt denne diskusjonen med guttungen vår ett utallig ganger, og man skulle tro en på 13 skulle klare å kaste ting i søpla, men det ser ut til å forbli en ønskedrøm. Sto opp imorres og trodde jeg skulle ha frokostblanding, men nei, pakken som sto i skapet var tom. Var nesten så jeg tok den satans pakken opp på rommet til guttungen for å kyle den på han kl 6 om morgenen. Noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan få dette inn i skallen hans før jeg blir gal? Anonymkode: 968e6...4c8 Hvis det er bare dere to, så hadde jeg latt det stå der og ikke handlet inn nytt fordi du tilsynelatende ikke visste at det var tomt, siden eskene/kartongene fortsatt stod i skapet. Etter en stund vil han nok da begynne å kaste det. Det går selvfølgelig utover deg selv i en periode også, men det overlever du. 27
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Ha ditt emne hemmelige lager et annet sted! Og ikke handle inn nytt før han sier ifra at det er tomt. 😁 Anonymkode: 00063...8a8 15
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Skrevet 15. april 2018 Har samme problem, bortsett fra at det gjelder mannen...Anonymkode: da6b4...859 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 Har samme problem. Haha. Tror ikke disse tenåringene ser problemet Anonymkode: 8a3b8...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Har samme problemet, bare at det gjelder meg selv.. Men så er den eneste det går ut over meg selv også da.. Anonymkode: d5c29...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg blir gæern snart ! Så og si hver bidige dag finner jeg tomme innpakninger i skap og kjøleskap. Tomme fruktposer, tom melkekartong, tom påleggspakke, tom frokostblandings pakker,tom pakke med brød, tom ALT ! Jeg har hatt denne diskusjonen med guttungen vår ett utallig ganger, og man skulle tro en på 13 skulle klare å kaste ting i søpla, men det ser ut til å forbli en ønskedrøm. Sto opp imorres og trodde jeg skulle ha frokostblanding, men nei, pakken som sto i skapet var tom. Var nesten så jeg tok den satans pakken opp på rommet til guttungen for å kyle den på han kl 6 om morgenen. Noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan få dette inn i skallen hans før jeg blir gal? Anonymkode: 968e6...4c8 Kanskje du kan gjøre det inspirerende og morsomt for han, ved å lage lister/ skjema (kanskje digitalt, som dere to deler på mobiltelefonen el.l.), der dere begge krysser av når det er tomt for noe, og krysser av når emballasjen er puttet i rett søppelsorteringsboks på kjøkkenet? Kanskje du også kan friste han med overraskelse til helgen (is eller noe annet han liker godt), om han bidrar med sitt til dette viktige samarbeidet? La han også få mer og mer ansvar for planlegging av innkjøp av matvarer og husholdningsprodukter. Da trenger han jo å ha oversikt over hva det er tomt for. Mange har et slikt system som beskrevet i første avsnitt. Anonymkode: c2225...242 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Skrevet 15. april 2018 Han får sikkert ukepenger? At han bidrar til å kaste tomemballasje og å krysse av (ii et slikt skjema som jeg beskrev) når det er tomt for noe,(samt å bidra til planlegging og utføring av innkjøp, burde være en av hans arbeidsoppgaver hjemme for å få ukepengene Anonymkode: c2225...242 1
Arkana Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 Jeg hadde hentet ham og fått han til å kaste det selv, hvis du rydder opp for ham hele tiden lærer han aldri. Mat som bare han spiser hadde jeg glatt ignorert. Hvis han kommer ned til frokost og bare finner en tom frokostblandingpakke er det hans problem. Så hadde vi hatt en samtale om at han må kaste tom emballasje og i tillegg skrive det vi trenger på handlelisten for jeg kan ikke gjette når vi trenger nytt av alt. 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 Hva sier han selv da, når han skal forsyne seg med frokostblanding el.l. og det er kun en tomemballasje i skapet? Anonymkode: c2225...242
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 Han er en typisk tenåring med hue oppi sin egen ræv og begge runkehendene nedi buksa. Og du er en mor med fortsatt dårlig samvittighet for samlivsbruddet og skal kompensere ved ikke å være en "masete og kjip" mamma. Dette er en farlig sirkel. Du som mor må forlange endring, om noen år flytter han ut og skal sørge for seg selv. Du må ta grep og sette grenser - ikke finn deg i at søppel fyller skapene. Grisete og uhygienisk er det. Anonymkode: b4d12...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #12 Skrevet 15. april 2018 10 hours ago, Veslefrikk said: Hvis det er bare dere to, så hadde jeg latt det stå der og ikke handlet inn nytt fordi du tilsynelatende ikke visste at det var tomt, siden eskene/kartongene fortsatt stod i skapet. Etter en stund vil han nok da begynne å kaste det. Det går selvfølgelig utover deg selv i en periode også, men det overlever du. Er nok en mann til her i huset, men kan godt hende han går med på det, så lenge det ikke gjør han tullerusk 9 hours ago, AnonymBruker said: Ha ditt emne hemmelige lager et annet sted! Og ikke handle inn nytt før han sier ifra at det er tomt. 😁 Anonymkode: 00063...8a8 God ide ! Har plass til ett lite kjøleskap jeg kan låne i garasjen...faktisk ikke så dumt. 8 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje du kan gjøre det inspirerende og morsomt for han, ved å lage lister/ skjema (kanskje digitalt, som dere to deler på mobiltelefonen el.l.), der dere begge krysser av når det er tomt for noe, og krysser av når emballasjen er puttet i rett søppelsorteringsboks på kjøkkenet? Kanskje du også kan friste han med overraskelse til helgen (is eller noe annet han liker godt), om han bidrar med sitt til dette viktige samarbeidet? La han også få mer og mer ansvar for planlegging av innkjøp av matvarer og husholdningsprodukter. Da trenger han jo å ha oversikt over hva det er tomt for. Mange har et slikt system som beskrevet i første avsnitt. Anonymkode: c2225...242 Han er nok for gammel til belønning med is og med skjemaer, men å koble det med ukelønna er faktisk ikke så dumt det heller.. Få han til å huske å kaste og skrive ned det han trenger ellers blir det ikke nytt. 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva sier han selv da, når han skal forsyne seg med frokostblanding el.l. og det er kun en tomemballasje i skapet? Anonymkode: c2225...242 Han surmuler om at det ikke er kommet nytt, selv om vi sier klart ifra at om han ikke sier ifra kan vi umulig vite at det er tomt når boksen står i skapet, men det går inn det ene øret og ut det andre. 7 hours ago, AnonymBruker said: Han er en typisk tenåring med hue oppi sin egen ræv og begge runkehendene nedi buksa. Og du er en mor med fortsatt dårlig samvittighet for samlivsbruddet og skal kompensere ved ikke å være en "masete og kjip" mamma. Dette er en farlig sirkel. Du som mor må forlange endring, om noen år flytter han ut og skal sørge for seg selv. Du må ta grep og sette grenser - ikke finn deg i at søppel fyller skapene. Grisete og uhygienisk er det. Anonymkode: b4d12...0fc Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for brudd? Er fortsatt sammen med barnefar (15 år sammen i år) Prøver å finne ut hvordan jeg kan få det inn i knotten hans på en effektiv måte, har aldri møtte være streng med han før, hverken med lekser,skole eller rydding av rom og slikt, men akkurat dette ser ut til å ikke ville sitte. Anonymkode: 968e6...4c8 3
Tvist Skrevet 15. april 2018 #13 Skrevet 15. april 2018 Jeg har en liten tavle hengende på kjøleskapet der man kan skrive opp når normale forbruksvarer er tomme. Står det ikke der at det må kjøpes, blir det ikke kjøpt-
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #14 Skrevet 15. april 2018 10 timer siden, Veslefrikk skrev: Hvis det er bare dere to, så hadde jeg latt det stå der og ikke handlet inn nytt fordi du tilsynelatende ikke visste at det var tomt, siden eskene/kartongene fortsatt stod i skapet. Etter en stund vil han nok da begynne å kaste det. Det går selvfølgelig utover deg selv i en periode også, men det overlever du. Trenger ikke gå ut over Ts. Hun har sikkert noe skapplass på fks soverom hvor hun kan oppbevare fks frokostblandinger og div annet den tiden det tar å lære guttungen å kaste tom emballasje. Kjente meg igjen, og det var så irriterende! Anonymkode: 14443...c8f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #15 Skrevet 15. april 2018 La ham få ansvar for å handle inn egen mat, så skjønner han det nok. Så får du i mellomtiden skaffe deg en låsbar boks til å ha din egen mat i, slike bokser som er vanlige kollektiv. Anonymkode: 05452...931 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. april 2018 #16 Skrevet 15. april 2018 10 timer siden, Veslefrikk skrev: Hvis det er bare dere to, så hadde jeg latt det stå der og ikke handlet inn nytt fordi du tilsynelatende ikke visste at det var tomt, siden eskene/kartongene fortsatt stod i skapet. Etter en stund vil han nok da begynne å kaste det. Det går selvfølgelig utover deg selv i en periode også, men det overlever du. Jepp. Hadde kjøpt hemmelig lager så får han stå der og innse at med mindre han kaster søpla får han ikke nytt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #17 Skrevet 15. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har samme problem, bortsett fra at det gjelder mannen... Anonymkode: da6b4...859 Her gjelder det både mannen og stesønnen. Det kom seg litt etter en eksplosjon en tidlig søndagsmorgen da jeg skulle på jobb og de hadde fri... Anonymkode: 0936a...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #18 Skrevet 15. april 2018 Mannen her også. Ungdommen sier faktisk i fra. Har sluttet å kjøpe ting mannen spiser opp. Slutt på baking av sjokoladekake for eksempel. Så i fra i flere år at man kjøper inn igjen når man tar noe som man nesten må tro folk har kjøpt for en grunn. Gubben er litt sur fordi jeg sluttet å bake sjokoladekake. Men når jeg aldri fikk bake når jeg fikk lyst da kokesjokoladen alltid var borte, så forsvant gleden med å bake sjokoladekake og da gidder jeg ikke. Dog har det jo ikke hjulpet på alt det andre som aldri blir erstattet. Så har gitt opp og gjemmer ting jeg skal ha til noe i kleskapet. Ikke så bittet som det høres ut altså. Bare resignert 🤣 Anonymkode: 17bf7...143 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #19 Skrevet 15. april 2018 Samme her, men det gjelder mannen og melkekartonger. Ser jeg det står både to og tre kartonger i kjøleskapet, kjøper jeg ikke mer melk. Men, så kommer jeg hjem og skal lage middag f.eks, og finner ut at det står to, tre TOMME kartonger i kjøleskapet!! Aldri forstått hvorfor kartongene blir satt inn i kjøleskapet igjen. Anonymkode: 37765...6d3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #20 Skrevet 15. april 2018 Gjør de det med villje eller er det pubertet demens? Det kan være datteren. Hun la alt stå hvor hun er. Anonymkode: a7584...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå