AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Vi hentet en kattunge i dag 12,5 uke gammel. Nå har den gjemt seg (inne) og vi finner den ikke. Den ble nok litt ekstra skremt av 2 veldig glade 7 åringer. Den har hatt lite kontakt med mennesker der den kom fra og stort sett bare vært på et lite rom med kattemor og søsknene. Den var redd og gjemte seg der også. Vil den komme frem når den blir sulten og tørst? Har satt frem tørr for, våtfor og vann. Hvor små steder kan den komme seg gjennom? Leiligheten er 60 kvm så det er litt begrenset med gjemmesteder. Hvor lenge kan den klare seg uten mat og vann inne? Blir litt urolig når vi ikke engang vet hvor den har gjemt seg. Bare 8 timer siden vi hentet den så det er ennå veldig nytt for den. Anonymkode: de6ca...cf0
Rumle Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 (endret) Du må jo finne den før du legger deg. Den er livredd og trenger omsorg og nærhet uten for mye kaos. Jeg ville hatt den liggende på soverommet, eventuelt lagt meg der du finner den. Har du erfaring med katter fra før? Endret 14. april 2018 av Rumle 3
Myrthel Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Jeg ville leita til jeg fant den. Så ville jeg plassert den på et trygt rom med mat, vann og do. Pusunger skal ikke introduseres til et helt hjem på en gang, og ikke til mange mennesker. Hold barna unna til pus blir trygg på deg. Sov i samme rom som pus og la den ligge oppå/inntil deg. 5
Oida Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Katter er smidige dyr som enkelt kommer seg gjennom den minste lille sprekk. Katten din er livredd og har behov for trygghet og menneskelig kontakt. Du bør straks finne den og la den bli kjent med deg i rolige omgivelser. Å la katten være alene på sitt gjemmested hele natten er ikke noe alternativ. Det du da sannsynligvis vil få er en nervøs katt som er skeptisk til mennesker. Let etter katten på trange steder som under badekar, kommoder og skohyller. Katter søker varme så den kan også ha gjemt seg blant klær og tepper. Du bør også la katten bli kjent på et lite område og med deg før du intrduserer den for glade barn. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 Fant henne til slutt under sofaen, har lett der mange ganger. Mistenker at hun har flyttet seg ubemerket etterhvert som jeg har lett. Litt vanskelig å holde henne vekk fra ungene ettersom ikke jeg har eget soverom. Men de sover jo om natta. Har stengt henne inn i gangen og sittet med henne der nå og hun tusler rund og på meg og leker. Hun maler når hun går rundt, men har skjønt at det ikke nødvendigvis er glede men at de kan male for å trøste seg selv også. Får holde henne der en stund, til hun blir trygg på oss alle. Gangen går vi gjennom hele tiden, men jeg får bruke tid å venne ungene til å ta det rolig med pus PG når de går gjennom. Jeg har ikke hatt katt før. Bare i noen uker før jeg ble alvorlig syk å måtte gi han fra meg, så dette blir første gang på ordentlig 😉 Anonymkode: de6ca...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Godt jobba, TS. Du må fortsette de nærmeste dagene så hun finner seg til rette. Anonymkode: d506e...be6 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Skrevet 15. april 2018 Katter er kjedelige, Hunder er mye kulere. Anonymkode: 2cee5...fb0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Katter er kjedelige, Hunder er mye kulere. Anonymkode: 2cee5...fb0 Ja for det hadde noe med tråden å gjøre. Sier meg foresten uenig i det Anonymkode: 02773...f31 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Katter er kjedelige, Hunder er mye kulere. Anonymkode: 2cee5...fb0 Man ødelegger livet sitt med hund, og alt sosialt. Siden man lir tvunget til å sitte inne og glo. Med katt kan man ha et kulere liv <3 Katter kan bruke lang tid på å bli trygg ts, bare snakk rolig til den og kos med den litt hver dag så vil den etterhvert bli trygg på deg Anonymkode: 1ae12...286
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 Jeg et litt redd hunder jeg, så den saken er nok ganske grei 😂. Hun blir modigere og modigere, til og med med ungene. Funnet do og mat. Lagt sin elsk på mine vintersko 🙈. Løper å gjemmer seg når noen går inn i rommet, men skal ikke nye lokking til for å få henne ut for å leke. Utrolig hva litt pakebånnd og sammenkrøllet aluminiumsfolie kan gjøre 😉 Anonymkode: de6ca...cf0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #12 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg et litt redd hunder jeg, så den saken er nok ganske grei 😂. Hun blir modigere og modigere, til og med med ungene. Funnet do og mat. Lagt sin elsk på mine vintersko 🙈. Løper å gjemmer seg når noen går inn i rommet, men skal ikke nye lokking til for å få henne ut for å leke. Utrolig hva litt pakebånnd og sammenkrøllet aluminiumsfolie kan gjøre 😉 Anonymkode: de6ca...cf0 Så søtt, høres ut som du gjør en strålende jobb Katter flest har en greie for sko og vesker, av en eller annen grunn! Anonymkode: 1ae12...286
Duff Skrevet 16. april 2018 #13 Skrevet 16. april 2018 Hårstrikk og q-tips er morosaker for mine katter. Jeg legger det på gulvet så finner de det selv og gir ett skikkelig poteslag så er jakta i gang. Enkel måte å aktivisere de på.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #14 Skrevet 17. april 2018 På 15.4.2018 den 18.17, AnonymBruker skrev: Jeg et litt redd hunder jeg, så den saken er nok ganske grei 😂. Hun blir modigere og modigere, til og med med ungene. Funnet do og mat. Lagt sin elsk på mine vintersko 🙈. Løper å gjemmer seg når noen går inn i rommet, men skal ikke nye lokking til for å få henne ut for å leke. Utrolig hva litt pakebånnd og sammenkrøllet aluminiumsfolie kan gjøre 😉 Anonymkode: de6ca...cf0 Herlig! Men vær litt forsiktig med gavebånd, de har skarpe kanter som kan skjære mellom tærne eller i munnen om det blir dratt for raskt fra pus ☺ Anonymkode: 7492c...ee7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå