Gå til innhold

Min eks sier at vårt felles barn har fått lus fordi jeg vasket håret hennes får sjelden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter på 5 år går i en av den største barnehagene i Oslo. Det har vært oppslag flere ganger at det er lus i barnehagen. Jeg er 42 år og har aldri opplevd selv lus men oppdaget at min lille datter har fått det. Jeg kjøpte luse middel og behandlet meg å henne med en gang.Når jeg fortalte det til eks så ble han sint å sa det var jeg som vasket håret hennes for sjelden. Jeg sa at det har ikke noe med det å gjøre og sendte hanmasse informasjon om  det med lus. Men han gir seg ikke og sier at det er min skyld.

Anonymkode: e14d3...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er vel en av grunnene til at han er en eks :filer: Hans problem at han ikke forstår allment kjent. 

Anonymkode: 46cac...57a

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min eks trodde det samme, at lus kom av urenslighet. Sa kom dagen hvor alle ungene kom hjem etter ei langhelg hos far,-med lus. Hvordan han oppdaget lusene sa du? Jo han (altsa far) klodde seg i haret og lusene ramlet ned pa talleknen :skratte: 

jeg og min nye mann sjekket oss for lus umiddelbart, fant ingen :ler:

Anonymkode: 4beb9...d12

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks trodde det samme, at lus kom av urenslighet. Sa kom dagen hvor alle ungene kom hjem etter ei langhelg hos far,-med lus. Hvordan han oppdaget lusene sa du? Jo han (altsa far) klodde seg i haret og lusene ramlet ned pa talleknen :skratte: 

jeg og min nye mann sjekket oss for lus umiddelbart, fant ingen :ler:

Anonymkode: 4beb9...d12

:fnise:

Anonymkode: e14d3...bd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lus har ikke noe med hygiene å gjøre idag. Bsrn skal ikke vaske håret daglig. Be ham lese seg opp eller kontakte helsesøster.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ignorant. Om han ikke vil lese informasjonen du har sendt, eller alt annen informasjon han lett kan få fra apotek, lege eller ett rask Google søk. Så tror jeg han vil ha dette som en unnskyldning for å ha noe å pirke på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor trodde det samme da ungen her i huset fikk det. Og hun er frisør og burde virkelig vite bedre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lus trives faktisk best i nyvasket hår fordi der har de best tilgang til blodet i hodebunnen (ikke noe talg/fettlag som gjør det vanskelig). Lus har ingenting med hygiene å gjøre! Hvem som helst kan få lus hvis de er uheldig og barn er veldig utsatt fordi de er tett på hverandre og bytter gjerne på luer/hatter i barnehagen. 

Ta det helt rolig :) Fortell ham at lus liker nyvasket hår best!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at hygienefordommene fremdeles lever ang lus.  Lus kan ikke vaskes ut av håret med vanlig sjampo. Det spiller ingen rolle om man vasker håret på ungen 2 ganger daglig, det vil fremdeles kunne bli smittet av lus av andre barn i barnehagen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...