AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Hei! Jeg eier leilighet i et borettslag hvor det i utgangspunktet ikke er lov med dyr. Man kan søke styret om dyrehold, og de er ikke fryktelig strenge. Vet om mange i bygget som har dyr, og styret er generelt veldig fleksible og greie å ha med og gjøre Jeg har en venninne som skal komme på besøk neste helg (kanskje), og som har en hund som hun må ha med seg. Det er jo ikke slik at hunden kommer til å reke i gangene i flere uker - den er i bur og trenger bare et par turer ut om dagen. Jeg regner med jeg må søke styret om det, men hvordan går jeg frem? Det er vel lenge til neste styremøte, og det er jo ikke en voldsom sak egentlig. Vil ikke komme på kant med styret, siden de er så grei, så føler jeg må spørre. Er det innafor å ringe styreleder ang dette, eller er det en ikke-sak og jeg som overtenker? Anonymkode: d3068...e70
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Skal hunden bo der over tid, så må du søke om tillatelse, men hjelpe meg du søker da ikke styret om lov til å ha besøk av verken hund eller venninne, eller kjæreste om så skulle være. Ett sted går da virkelig grensen for hva styrene i brl. kan legge seg opp i. Anonymkode: 995d4...baf 15
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal hunden bo der over tid, så må du søke om tillatelse, men hjelpe meg du søker da ikke styret om lov til å ha besøk av verken hund eller venninne, eller kjæreste om så skulle være. Ett sted går da virkelig grensen for hva styrene i brl. kan legge seg opp i. Anonymkode: 995d4...baf Styret har ikke skrevet noen ting om at man må søke om dette altså!! Jeg bare lurer på om jeg må det, siden jeg må søke om dyrehold liksom Anonymkode: d3068...e70
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Du har lov til å ha hund på besøk. Dette er en ikke sak! Du trenger ikke be om lov fra styret . Anonymkode: 49e35...4be 8
Tvist Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 Bare la hunden kommer på besøk, ikke noe stress. Og la nå den stakkars hunden slippe å være i bur. 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Er dette i Bergen? Anonymkode: cb600...586 1
Gjest chisandra Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 Reagerte mer på "den er i bur og trenger bare et par turer ut om dagen." Det er en hund det er snakk om, ikke marsvin eller noe?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Skrevet 15. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette i Bergen? Anonymkode: cb600...586 Ja? Det har da ingen betydning. 22 minutter siden, chisandra skrev: Reagerte mer på "den er i bur og trenger bare et par turer ut om dagen." Det er en hund det er snakk om, ikke marsvin eller noe? Den klarer seg fint i bur den ene dagen hun er på besøk, det har hun gjort før. Jeg er småallergisk og hunden røyter noe sinnsykt, og venninnen min har heldigvis forståelse for at jeg ikke vil ha den frittgående i leiligheten Hun har den selvfølgelig ikke i bur resten av tiden. Buret er enormt da! Har god plass til å bevege seg. Anonymkode: d3068...e70
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 jeg tror det er greit å komme i dialog med styret, og spørre hvordan gå frem når det gjelder å få besøk med noen som en hund. Det gjør at du får avklarering med engang på deres tankegang av saken enn uten å ha spurt på forhånd. Dermed vet du hvordan kriteriene er og du trenger på ingen måter å bekymre deg. Anonymkode: e0175...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 Å ha med seg en hund som må tilbringe størsteparten av tiden i bur er ikke ok i utgangspunktet. Kan ingen passe den for henne? Kennel? Hva hvis denne hunden begynner å bjeffe på lyder om nettene og dere ikke kan få den til å være stille? Da vekker den folk i andre leiligheter og det blir ikke populært. Er du i tvil om dette, ring sjefen i styret og spør i morgen. Anonymkode: aac60...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå