Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet? Har søkt studie der, men får ikke vitnemål før våren.

Anonymkode: b86b5...7cc

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Mhh, usikker i ditt tilfelle, men kommer det ikke inn automatisk?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:

Mhh, usikker i ditt tilfelle, men kommer det ikke inn automatisk?

Hva mener du? Regner med at man må selv legge inn vitnemål der?

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 15.4.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Regner med at man må selv legge inn vitnemål der?

det kom inn automatisk. Ble sendt fra skolen jeg gikk på

Endret av Jegskulleønskeat
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:

Ei venninne og meg har søkt på studier nå, og det kom inn automatisk. Ble sendt fra skolen jeg gikk på

Ja men hun har sikkert vitnemålet nå, jeg får det ikke før våren.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men hun har sikkert vitnemålet nå, jeg får det ikke før våren.

Du trenger jo ikke vitnemålet ditt før våren uansett. 1. Juli er siste frist for å laste opp vitnemål. Ingenting blir gjort av SO før i Juli. Det står jo faktisk på SO også, tok meg 2 min å finne ut av dette..

Er du avgangselev og får vitnemål i juni?

Du fullfører vidaregåande skule i år og får vitnemål som gir generell studiekompetanse. Du har ingen ekstra fag eller forbetringar på kompetansebevis. Dei fleste avgangselevar får vitnemål i slutten av juni når alle fag og eksamenar er bestått.

Dette må du gjere

1

1. Kryss av for at du fullfører vidaregåande skule i år på lista over kva du må laste opp i søknaden.

2

2. Du må sjølv sjekke om du får eit elektronisk vitnemål frå den vidaregåande skulen din i NVB innan 1. juli. Får du elektronisk vitnemål, kan du sjå dette i søknaden din. Er du usikker om du får eit elektronisk vitnemål, må du sjølv kontakte din vidaregåande skule.

3

3. Viss du ikkje har fått eit elektronisk vitnemål som du kan sjå i søknaden din innan 1. juli, må du laste opp eit bilete av papirvitnemålet ditt seinast 1. juli.

Kilde: http://www.samordnaopptak.no/info/soke/sokeprossesen/last-opp/

Anonymkode: 9e519...474

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger jo ikke vitnemålet ditt før våren uansett. 1. Juli er siste frist for å laste opp vitnemål. Ingenting blir gjort av SO før i Juli. Det står jo faktisk på SO også, tok meg 2 min å finne ut av dette..

Er du avgangselev og får vitnemål i juni?

Du fullfører vidaregåande skule i år og får vitnemål som gir generell studiekompetanse. Du har ingen ekstra fag eller forbetringar på kompetansebevis. Dei fleste avgangselevar får vitnemål i slutten av juni når alle fag og eksamenar er bestått.

Dette må du gjere

1

1. Kryss av for at du fullfører vidaregåande skule i år på lista over kva du må laste opp i søknaden.

2

2. Du må sjølv sjekke om du får eit elektronisk vitnemål frå den vidaregåande skulen din i NVB innan 1. juli. Får du elektronisk vitnemål, kan du sjå dette i søknaden din. Er du usikker om du får eit elektronisk vitnemål, må du sjølv kontakte din vidaregåande skule.

3

3. Viss du ikkje har fått eit elektronisk vitnemål som du kan sjå i søknaden din innan 1. juli, må du laste opp eit bilete av papirvitnemålet ditt seinast 1. juli.

Kilde: http://www.samordnaopptak.no/info/soke/sokeprossesen/last-opp/

Anonymkode: 9e519...474

Men må jeg 1. Kryss av for at du fullfører vidaregåande skule i år på lista over kva du må laste opp i søknaden, nå eller når jeg laster opp søkanden?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men må jeg 1. Kryss av for at du fullfører vidaregåande skule i år på lista over kva du må laste opp i søknaden, nå eller når jeg laster opp søkanden?

Og du skal virkelig søke høyere utdanning? Hvordan skal det gå når du ikke forstår hvordan man gjør det med opptak engang?

Anonymkode: 46a5e...3fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I praksis: Dersom du er ferdig med VGS før sommeren og får vitnemål, så krysser du av for at du blir ferdig med VGS, så laster du det opp før 1. juli. Hvis du får elektronisk vitnemål trenger du antakeligvis ikke gjøre så mye, men logg inn i god tid før 1. juli og sjekk at det elektroniske vitnemålet ligger der. Hvis ikke må du laste opp en innscannet utgave av et papirvitnemål. 

Anonymkode: 2e1c0...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...