Gjest Chevy Skrevet 14. april 2018 #1 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Syns bare det er intressant:) har en valp på 8 mnd som har slikket ørene mine og føttene mine siden dag 1. Jeg er en helt normal renslig person, renser ørene mine, dusjer ofte og alt det der. Han gjør ikke det samme på samboeren min. Når jeg kommer ut av dusjen følger han etter meg og skal fikse ørene mine og slikke meg i ansiktet. Jeg vet om hundetungen og alle bakteriene osvosv så det er ikke det jeg lurer på. Jeg bare lurer på hvorfor akkuratt denne atferden med meg:) jeg var hjemme med ham hver dag mens min samboer var på jobb fra start og i flere mnd. Vet ikke om det har noe og bety altså:) Endret 14. april 2018 av Chevy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 14. april 2018 #2 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Den er hengiven. Endret 14. april 2018 av Perle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carressa Skrevet 14. april 2018 #3 Del Skrevet 14. april 2018 7 minutter siden, Chevy skrev: Syns bare det er intressant:) har en valp på 8 mnd som har slikket ørene mine og føttene mine siden dag 1. Jeg er en helt normal renslig person, renser ørene mine, dusjer ofte og alt det der. Han gjør ikke det samme på samboeren min. Når jeg kommer ut av dusjen følger han etter meg og skal fikse ørene mine og slikke meg i ansiktet. Jeg vet om hundetungen og alle bakteriene osvosv så det er ikke det jeg lurer på. Jeg bare lurer på hvorfor akkuratt denne atferden med meg:) jeg var hjemme med ham hver dag mens min samboer var på jobb fra start og i flere mnd. Vet ikke om det har noe og bety altså:) Min gjør også dette, men på alle. Jeg tror bare det er kjærlighet, hans form for kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 14. april 2018 #4 Del Skrevet 14. april 2018 Tror det er en måte å vise at den er glad i deg, og vil stelle deg. Hadde en katt som alltid skulle vaske meg på leggene, spesielt når jeg kom ut av dusjen eller hadde smurt meg med krem. Kan jo også være det at hun ikke likte den kunstige lukten av såpe og hudkrem, og ville at jeg skulle lukte naturlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 14. april 2018 #5 Del Skrevet 14. april 2018 Beklager å måtte skuffe deg... men det er antagelig dusjsåpen og ev. bodylotion/krem du bruker som hunden liker. Helt normalt at hundefolk har vanskeligheter med å smøre på håndkrem og beholde den der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chevy Skrevet 14. april 2018 #6 Del Skrevet 14. april 2018 1 time siden, Portvinpiken skrev: Beklager å måtte skuffe deg... men det er antagelig dusjsåpen og ev. bodylotion/krem du bruker som hunden liker. Helt normalt at hundefolk har vanskeligheter med å smøre på håndkrem og beholde den der Han gjør det i forbindelse med dusj, men stort sett er det ikke det, som ikveld:) ligger bare og slapper av også begynner han😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #7 Del Skrevet 14. april 2018 hengivenhet og du lukter sikkert godt Anonymkode: bb839...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 14. april 2018 #8 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) Alle ulvene i flokken slikker på lederulven. For å vise seg underdanning og hengiven. Endret 15. april 2018 av HerKommerMummi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 14. april 2018 #9 Del Skrevet 14. april 2018 15 minutter siden, Chevy skrev: Han gjør det i forbindelse med dusj, men stort sett er det ikke det, som ikveld:) ligger bare og slapper av også begynner han😂 Ja ok, da misforstod jeg hovedinnlegget ditt. Det er mange årsaker til at hunder slikker oss. Det kan selvfølgelig være hengivenhet som flere har nevnt. Slikking utløser endorfiner som gjør at hunden kan føle velvære ved å gjøre dette. Noen gjør det også for å roe seg selv litt - litt som når vi biter negler. Er det mye og veldig intensivt kan det være grunnet høyt stress. Men hvis det er særlig på deg og ikke så mye på samboeren, vil jeg tro at den liker den salte smaken i huden din, pluss at du enten er mer rolig rundt hunden og det setter hunden pris på - eller at hunden føler den må roe deg litt ned. Mine hunder elsker bodylotion og håndkrem, men hvis jeg ikke har det på kan de også slikke en gang i blandt. Det er da snakk om kanskje under 1 minutt. Særlig hender og armer hvis de ligger på fanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chevy Skrevet 15. april 2018 #10 Del Skrevet 15. april 2018 Tusen takk for svar:) akkuratt det med underdanighet, han er mye mer underdanig min samboer egentlig.. har ikke like mye respekt for meg. Feks med samboer går han fint i bånd, mens med meg er han et mareritt. Jeg tenkte inni meg om samboer er høyest på rangstigen her hjemme, og at han liksom rengjør meg fordi hunden selv ser meg som lavest på rangstigen eller noe, men kanskje han har mer respekt enn jeg tror da😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 15. april 2018 #11 Del Skrevet 15. april 2018 5 timer siden, Chevy skrev: Tusen takk for svar:) akkuratt det med underdanighet, han er mye mer underdanig min samboer egentlig.. har ikke like mye respekt for meg. Feks med samboer går han fint i bånd, mens med meg er han et mareritt. Jeg tenkte inni meg om samboer er høyest på rangstigen her hjemme, og at han liksom rengjør meg fordi hunden selv ser meg som lavest på rangstigen eller noe, men kanskje han har mer respekt enn jeg tror da😂 Å nei vær så snill..... Ikke involver rangsstiger og underdanighet. Den dominanseteorien er for lengst utgått på dato (heldigvis). Anbefaler sterkt denne boken: Kun 81,- kr og veldig lettlest og gir alle svar på hva dominians og lederskap er...https://www.adlibris.com/no/bok/dominans-og-lederskap-9788299753487 Jeg garanterer at det gjør hundeholdlet mye enklere med den kunnskapen, og hunden fortjener at vi eiere vet hva vi har boende sammen med oss så vi slipper misforståelser og et trist hundeliv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chevy Skrevet 15. april 2018 #12 Del Skrevet 15. april 2018 3 timer siden, Portvinpiken skrev: Å nei vær så snill..... Ikke involver rangsstiger og underdanighet. Den dominanseteorien er for lengst utgått på dato (heldigvis). Anbefaler sterkt denne boken: Kun 81,- kr og veldig lettlest og gir alle svar på hva dominians og lederskap er...https://www.adlibris.com/no/bok/dominans-og-lederskap-9788299753487 Jeg garanterer at det gjør hundeholdlet mye enklere med den kunnskapen, og hunden fortjener at vi eiere vet hva vi har boende sammen med oss så vi slipper misforståelser og et trist hundeliv. Åja nei nå gav jeg sikkert feil inntrykk, det der var bare sånn jeg tenkte med meg selv om det kunne ha noe med og gjøre. Pleier ikke tenke «underdanighet og rangstige», sånn til vanlig:) takk for boktips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. april 2018 #13 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Jeg har hund, jeg også, og hun er voldsom til å sleike på og "vaske" min eks-mann når han er innom her i blant. Hun er fryktelig glad i han, og viser det når hun vasker og sleiker han. Hun var sånn da vi bodde sammen også, skal på død og liv sleike på hendene og armene hans og særlig ørene og fjeset om hun kommer til. Hun hilser han velkommen med voldsom entusiasme og slikking når han kommer. For meg virker det som om all denne "vaskingen" er hennes måte å vise at hun er glad i noen på. Hunden er minst ivrig på å slikke sønnen min (tenåring), og jeg tipper det er fordi hun egentlig er litt skeptisk til han. Hun er nok glad i han som en del av familien, men hun liker ikke helt at han driver og løfter og klemmer på henne så veldig hele tiden. Han er fæl til å løfte henne opp, enda jeg har sagt i fra at han skal kutte det ut, gang på gang. Ser at hunden egentlig har lyst å trekke seg unna da, så jeg antar det er grunnen til at hun ikke er særlig ivrig på å sleike og vaske på gutten. Det hender hun gir han et par slikk i fjeset, men det er alt. Ikke den rundvaskingen som eks-mannen min får i ellevill begeistring. Meg er det strengt forbudt for henne å sleike i fjeset og på armer og hender, og det vet hunden utmerket godt, så hun har sluttet å prøve. Hun kan til nød få lov å sleike meg på føttene (lengst unna nesen min så jeg ikke kjenner lukten av slikkingen), hvis jeg sitter barføtt i sofaen med føttene på gulvet. Da kommer hun ilende til og vasker dem nøye. Hunder er glade i tåfis, av en eller annen grunn Saltsmaken, antar jeg. Endret 15. april 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #14 Del Skrevet 15. april 2018 Min hund er også helt vill etter å slikke oss på ørene (meg og sambo) , slikker ikke på hender eller andre steder. Har bare tatt det som dens form for kos og kjærlighet, han logrer helt crazy når han gjør det og vi blir overveldet og tråkkes ofte ned sånn at vi ligger på ryggen til slutt med den over som slikker ørene Anonymkode: 548b5...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #15 Del Skrevet 15. april 2018 19 hours ago, HerKommerMummi said: Alle ulvene i flokken slikker på lederulven. For å vise seg underdanning og hengiven. Men verken mennesker eller hunder er ulver, langt i fra. Hunder er feks ikke flokkdyr, men sosiale dyr. Anonymkode: b0e2b...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå