Gå til innhold

Til dere som jogger med hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å jogge litt... Og jeg skulke gjerne likt å ha med hunden, men jeg forstår ikke hvordan det kan gå? Jeg har sett en del som har med hundene på joggetur, men hvordan får dere hunden til å ikke stoppe hele tiden?

Anonymkode: ac62a...6e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del går det ikke, bikkja hater det, stopper hver tiende meter så det er håpløst. Går fint om jeg drar på joggetur i skogen hvor hun kan springe løs da(tror det egentlig er en protest mot at hun må være i bånd når vi løper langs veien). 

Anonymkode: b7fea...d12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sykler med hund. Det tok mange år å trene så han skjønner at han ikke skal stoppe.

Anonymkode: 7571b...f17

AnonymBruker
Skrevet

Det var sånn jeg begynte å jogge. La inn noen små joggeetapper når hunden var klar for det, og stoppet når den ville stoppe. Men etter hvert som jeg ble i bedre form så fikk jeg ikke lenger treningseffekt av dette, og ville jogge lenger sammenhengende, så lar hunden være igjen hjemme da.

Anonymkode: a16a3...2d8

Skrevet

Går i hunden sitt tempo i begynnelsen så hun får gå på do og sånn. Bruker flexibånd så hun har litt frihet, men hun synes løping er gøy, så hun løper jovialt ved siden av meg og titter forventningsfullt opp på meg om det går for sakte 

• Liker 1
Skrevet

Hunden gjør som jeg sier :P vi tar en rolig tur etter jeg har jogget ferdig, da får hun snuse og holde på som hun vil til vi kommer hjem. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde en som bare gikk med nesa i bakken, men fikk faktisk til å jogge med han også! Lot han snuse under oppvarmingen og så brukte jeg "fot" mens jeg sakte økte farten. Korte intervaller først, masse ros og så "fri", rinse and repeat. Intervallene økte og rosen ble mindre. 

• Liker 2
Skrevet

Gjør det av og til selv.Broren min har en Golden Retriever. Det blir litt rykk og napp, men den følger som regel på. :) Hadde nok ikke funket med en liten hund som f.eks tibetansk spaniel eller lignende småhunder. Den stopper litt opp i blant, da napper jeg forsiktig i båndet, så kommer den. :) Litt intervalltrening da, hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund på 3 kg. Den er med på joggetur. 

Jeg øvde først med å gå vanlig uten stopp. Så rask gange. 

Han får gå på do og snuse både før og etter jogging/løping. 

Anonymkode: 1a0f1...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg godtar ikke lukting på alt mulig, og stopping i hytt og pine verken når jeg går eller jogger så det er ingen problem. Lar selvsagt hunden få gjøre fra seg før vi starter og før vi går inn igjen.

Anonymkode: a4881...198

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i startfasen der med min rottweiler. Vi har begynt med at hun får snuse fra seg litt på veien ned til der jeg pleier å løpe (ca 5 min). Så løper vi korte intervaller hvor hun får snuse litt i pausene og hun får snuse og vimse på vei hjem igjen. Jeg bruker joggebånd som jeg fester rundt livet mitt. I begynnelsen var det mye rykk og napp, men det har blitt bedre. Planen er å øke intervall-lengden gradvis før vi kan begynne med lengre joggeturer:) Den andre hunden min løp jeg mye med i skogen i fjor sommer (før hun røk korsbåndet, stakar). Da brukte jeg langlina slik at jeg kunne dra henne inn hvis det skulle være noe. Funket veldig bra, så det blir nok det denne sommeren også. Skiføret må bare gi seg først...

Anonymkode: 10845...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...