AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Jeg holder på å planlegge utdrikningslag til ei venninne som skal gifte seg i august. Jeg og bruden er ikke barndomsvenninner, men har blitt kjent i voksen alder. Vi kommer ikke fra samme sted, men har et veldig godt forhold, da vi både treffes og ringes ofte likevel. Jeg kjenner ingen av de andre hun ønsker å ha med seg i utdrikningslaget, (bare vet av noen på navn) og det var i utgangspunktet ikke noe problem for meg, da jeg tenkte alle er innstilt på å lage en hyggelig kveld for henne selv om ikke alle som deltar kjenner hverandre. Nå har jeg prøvd å planlagt i to måneder, men det er lite eller ingen respons fra noen av deltakerene på alt som skal foregå. Og etter mye om og men, fikk vi endelig satt en dato. Nå fikk vi nettopp beskjed om at samme dag, skal det skje noe i familien som er viktig for meg å delta på. Derfor spurte jeg selvfølgelig om vi kunne flytte dag, men når jeg spør om dato er alle alltid opptatt med noe, og da er det snakk om barnevakt, jobb i 4 timer eller at de skal noe dagen etterpå, og ikke kan være med, da de ikke ønsker å være dårlig dagen etter. Tenker at om man skal ta hensyn til dette vil jo aldri noen dag passe.. (uten å høres frekk ut, jeg er fortvilt) men jeg er jo forlover, og forloveren må vel være med i utdrikningslaget, eller? Vi er totalt 10 stk, og hvis halvparten faller fra pga dette, er jo det veldig dumt.. men jeg mener man kan i alle fall gi det et forsøk å eks skaffe barnevakt eller skifte vakt? Det er tross alt snakk om to måneders varsel.. enden på visa er vel at jeg må droppe den ene viktige tingen som skjer til meg, pga de ikke kan prøve å flytte en arb.vakt eller skaffe barnevakt. Noen har kanskje ikke noen som kan sitte barnevakt for sine barn, men jeg vet at i dette tilfellet er det opp til flere som kan sitte barnevakt. (Fordi jeg og bruden har snakket om det før alt dette her). Hva hadde dere gjort i et slikt tilfelle? synes det er utrolig vanskelig, da jeg føler at alle er så lite interessert i dette, og at vi nesten allerede er kommet på "kant" med hverandre, pga jeg har måttet mase flere ganger for å i hele tatt få svar på ting. Hele greia er bare utrolig kjipt, men jeg tenker bare at jeg skal holde ut til det er ferdig. Får bare så vondt av bruden som har venninner som hun sikkert tenker er kjempe gira for å få til en bra kveld.. Anonymkode: 87c65...c4c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Be bruden bare bestemme en dato som passer for henne. Anonymkode: ba63a...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Her synes jeg det er du som er vanskelig, dere hadde jo faktisk dato klar og så kommer du og skal bytte. Og det selv om det er snakk om 2 mnd frem i tid. Anonymkode: 07fcd...fc8 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Skrevet 15. april 2018 Hva er denne viktige tingen som skal skje i din familie som du ikke vil gå glipp av da? Det kommer jo litt an på hva det er, men ellers ville jeg tenkt at det mest riktige her er at dere forholder dere til datoen som alt er satt og at du dropper andre planer. Det er jo hyggeligere for bruden at det dukker opp 10 stk. og ikke 5. Anonymkode: 4739e...800 1
nordlending Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her synes jeg det er du som er vanskelig, dere hadde jo faktisk dato klar og så kommer du og skal bytte. Og det selv om det er snakk om 2 mnd frem i tid. Anonymkode: 07fcd...fc8 TS fikk plutselig beskjed om noe viktig som skal skje i hennes familie. Hun omtaler det som "den ene viktige" tingen. Ting kan dukke opp, og på 2 måneders varsel er ingen så låst at de ikke kan være litt velvillige, spesielt når det er snakk om noe som er veldig viktig. TS, send de en melding med alternative datoer (flere), og velg den flest kan delta på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Det er helt vanvittig vanskelig å planlegge noe slikt. Jeg har gjort det flere ganger, planlagt slike ting og sosiale treff med jobb og privat med venner. Det er helt utrolig vanskelig for andre å svare. Jeg har funnet ut at de må ha helt konkrete beskjeder. Kan ikke få spørsmål om når det passer ol. Velg to datoer og si det står mellom de. Får du ingen respons så velger du en dato. Det jeg og har pleid å gjøre er å sende de en SMS (du finner nr på gulesider eller du spør kjæresten til bruden om nr deres) så sender du en SMS og spør «hei. Bla bla bla. Fikk ikke noe svar fra deg. Passer det den 1 mai? Når det kommer til aktivitet på utdrikningslag så må du bare bestemme selv. Hvis du allerede er i en gruppe der de ikke klarer svare på når det passer, så vil det bli slik med aktivitet og. Så der bare bestemmer du noe utifra hva bruden ville likt. Lykke til😂 Anonymkode: 3456e...c96 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 Har du laget en ny tråd eller skjedde det noe kluss? Jeg synes mange av svarene er gode. At 10 stk skal føye seg etter 1 er ikke helt rimelig, selv om jeg skjønner at du ønsker at de skal prøve. Ellers må du ta mer styringen og bestemme mer selv, og kun la de medvirke i de store avgjørelsene. Sett bruden først, så får du bare finne deg i å bli upopulær blant noen av de andre. Anonymkode: cabfa...48d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå