Gå til innhold

Må vi ta hensyn til én venninne som ikke er på Messenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en venninnegjeng på seks som ofte er ute og farter. Alle bortsett fra én er på Facebook og Messenger. Når denne venninna som ikke er på face ikke skal være med på turer så kommuniserer vi andre gjennom Messenger. Jeg synes det er mye lettere enn at vi skal sende e-poster frem og tilbake. 

Blir det riktig at vi andre skal ha e-post som felles kommunikasjonskanal bare fordi én absolutt ikke ønsker å være på Messenger? Har hun i såfall grunn til å føle seg diskriminert pga det? Jeg føler at det blir ekstra kronglete med e-post hele tiden. 

Anonymkode: 4f008...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sende epost? Lettere å sende en vanlig sms. 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hva med gruppesamtale på snapchat?

Anonymkode: 6a91a...a4f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Aurora** skrev:

Hvorfor sende epost? Lettere å sende en vanlig sms. 

Det er jo lettere å linke til diverse ting når en er online på Messenger enn på SMS. Jeg synes det fungerer dårlig som gruppesamtaler. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

E-post? Er vel ingen som bruker det? Virket veldig kronglete. Hvorfor kan dere ikke ha gruppesamtale på SMS?

Anonymkode: a9c10...ad9

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gruppesamtale på snapchat?

Anonymkode: 6a91a...a4f

Ja det hadde vært noe. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ta hensyn. Hva med vanlig SMS? 

Anonymkode: 5dfb9...26e

Hvorfor skal vi ta hensyn til det? Jeg kan forstå at noen ikke ønsker å være på face men man kan ha Messenger uavhengig av det.  Det er lettere å diskutere der enn e-post 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Men det går vel an å ha messenger uten å ha Facebook?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det går vel an å ha messenger uten å ha Facebook?

Ja det kan man jo, men hun omtaler seg som rebell som ikke vil være på noen av delene.

Skrevet

Å ikke ville bli spionert på vil jeg si er smart.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Hehe ja men man er ikke rebell hvis man forventer at folk skal sende Mail istedet. Hadde ikke tatt hensyn til dette, annet enn at hun fikk få info per SMS i gruppesamtale. Gruppesamtale av den grunn at jeg ikke ville være mellomledd for å formidle hva alle skrev til ulike forslag, kommentarer etc. Mail hadde hun hvertfall ikke fått, det er for tungvint. Hvis hun uansett ikke skal være med på turen ser jeg ikke noe galt i at dere andre bruker messenger.

• Liker 9
Skrevet

Hva med whatsapp eller Line, som begge er chatte-apper slik som Messenger, med mindre hun er så "rebell" at hin sitter der med knappetelefon. Å planlegge noe via mail er dødskronglete.

• Liker 12
Skrevet

I 2018 bruker man ikke epost for å kommunisere i en gruppe etter min mening. Det finnes langt bedre og mer tidsbesparende metoder enn det.

Så jeg mener dere kan sette som krav til henne at dere finner en måte å kommunisere og diskutere på som er mer tidseffektiv enn mail. Vil hun ikke, så har hun vel da valgt å stå utenfor planleggingen.

Jeg har nesten det samme problemet med styregruppa jeg leder. En bruker ikke facebook, selv om hun både har facebook og bruker messenger, men leser konsekvent ikke noe av det jeg har sendt henne. Dermed får hun tid og sted om styremøter på mail, mens diskusjonen om tid og sted går uten hennes medvirkning. Det er vanskelig nok å komme i mål med slike oppgaver, om man ikke skal vente på at folk svarer på mailen sin.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når hun velger å ikke ha facebook, så vet hun veldig godt at det innebærer at hun velger å være utenfor. Det går an å opprette en facebook uten å ha bilder eller noe, bare for å skrive til dere på messenger. Synes dere skal holde dere til messenger. 

Anonymkode: 1fd56...6af

• Liker 16
Skrevet

Hvis hun virkelig er venninna deres, tar dere vel hensyn... trenger ikke drive å sende en mail frem og tilbake, men evt. bare plukke opp telefonen og ringe hverandre. Enklere blir det ikke.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da SMS, og hvis hun bruker Snapchat eller Whatsapp kan dere kanskje ta samtalen der? 

Anonymkode: 164fc...240

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NewInTown skrev:

Hvis hun virkelig er venninna deres, tar dere vel hensyn... trenger ikke drive å sende en mail frem og tilbake, men evt. bare plukke opp telefonen og ringe hverandre. Enklere blir det ikke.

Vi har planleggingsmøter og holder kontakt utenom også. Det er jo sånn at veien blir til mens man går. Vi kan finne et rimelig tilbud som det haster å takke ja til. Derfor er det praktisk at alle kan koble seg på Messenger ved behov. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, NewInTown skrev:

Men det er jo ufattelig mye informasjon man sender på slike gruppesamtaler. Linker til steder man kanskje vil dra til, bilder fra turer, morsomme kommentarer man sender mellom seg etc. Helt umulig å formidle alt det i en tlf-samtale.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes da SMS, og hvis hun bruker Snapchat eller Whatsapp kan dere kanskje ta samtalen der? 

Anonymkode: 164fc...240

Hvorfor skal det være bedre for å henne  og oss andre å opprette konto på WhatsApp istedenfor Messenger?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...