AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Jeg og kjæresten har prøvd i ett år før jeg kom meg til gynekolog. Fant ut at jeg skal begynne på eggløsningstimulerende tabletter om et halvt år. Legen min mente jeg var tidlig ute, og sa at "Det er ikke mange som er på din alder og har så stort barneønske" Jeg blir 25 i år. Er det tidlig? Hvor gammel var du da du ønsket barn/ønsket å bli gravid? Anonymkode: efb90...e16
Alice123 Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Snittalderen i Norge for førstegangsfødene er 29.3 år. Så du er jo litt tidlig ute. Link til SSB 6
BeautyBox Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 Synes det var en tullete kommentar. Snittalderen er kanskje noe høyere, og kanskje er du sånn sett tidlig ute, men ikke så tidlig ute at det er nødvendig å påpeke det. Det er jo anbefalt å få barn når man er 25 år. Det hadde vært noe helt annet om du var 18 eller yngre, og kanskje ikke vært ferdig med videregående engang. 22
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Nei, det er overhodet ikke tidlig sånn biologisk sett. 25 år er den perfekte alder å få barn. Men i dagens samfunn, der de fleste er halvgamle kjerringer på 35-40 før de får barn, så er det nok tidlig, sånn sett. Men jeg synes du gjør det eneste rette ved å prøve å få barn nå mens du enda er såpass ung. Nå har du dessuten god tid til å få hjelp også, dersom det skulle vise seg vanskelig å bli gravid. Anonymkode: 1f04b...925 13
Million Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 Jeg var rundt 31-32 før jeg tenkte at "Javel, skal jeg få barn noengang, må jeg vel bare hive meg ut i det snart, selv om jeg egentlig ikke er så veldig sugen på det...." Fikk en sønn da jeg var nesten 33. Det ble ikke flere barn etter det. Han er det beste som har hendt meg, ingen tvil, og kjærligheten til et barn er endeløs. Men jeg er i dag glad for at jeg ikke fikk flere enn ett. Da jeg var 25, var barn det absolutt siste jeg hadde lyst på. Var altfor mye festing, reiser og frihet jeg ikke hadde prøvd ut ennå, til å ville binde meg til et lite barn så tidlig. Ikke var jeg sikker på at jeg hadde møtt den mannen jeg ville ha barn med heller. Han som ble far til mitt barn møtte jeg da jeg var nesten 30.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Jeg er 25, og barn er det siste jeg ønsker meg. Liker å ha fokus på meg og mine ønsker, enn så lenge. Anonymkode: 639cc...39e 1
Gjest N-Nøff Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten har prøvd i ett år før jeg kom meg til gynekolog. Fant ut at jeg skal begynne på eggløsningstimulerende tabletter om et halvt år. Legen min mente jeg var tidlig ute, og sa at "Det er ikke mange som er på din alder og har så stort barneønske" Jeg blir 25 i år. Er det tidlig? Hvor gammel var du da du ønsket barn/ønsket å bli gravid? Anonymkode: efb90...e16 Det er jo yngre enn gjennomsnittet, men min personlige mening er at det absolutt ikke er tidlig.
Gjest N-Nøff Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25, og barn er det siste jeg ønsker meg. Liker å ha fokus på meg og mine ønsker, enn så lenge. Anonymkode: 639cc...39e Høres ut som alle jeg kjenner på min alder, da vi var 25 De er forøvrig 28 år og akkurat like umodne enda. Det kommer seg vel.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #9 Skrevet 14. april 2018 Jeg var 23 når første kom og 25 nå når nr 2 kommer. Syns ikke det er tidlig å ønske barn nå Anonymkode: ef4f7...7d0 1
NewInTown Skrevet 14. april 2018 #10 Skrevet 14. april 2018 Det er sikkert sant at denne legen får flere 30-åringer enn 25-åringer som bestiller time for å avklare hvorfor de ikke blir gravide. Det trenger ikke å bety at det er færre 25-åringer med et ønske om å få barn. Kan bare bety at færre 25-åringer har problemer med å unnfange, eller at de venter noen år med å oppsøke hjelp. Det er uansett ikke så nøye. Han mente vel ingenting vondt med det, men prøvde bare å være informativ. Det er ingenting galt i å ønske seg barn som 25-åring. Du er jo et voksent menneske, du vet jo selv hvorvidt barn passer inn i din livsstil og ditt liv. Ønsker deg all lykke til i prøvingen! 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #11 Skrevet 14. april 2018 Fikk når jeg var 25, barneønske fra 23 års alder. Merkelig kommentar fra en lege, ikke bry deg. Anonymkode: a72d8...564 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #12 Skrevet 14. april 2018 For en tullete kommentar! Jeg fikk første da jeg var 25, og jeg hadde et sterkt barneønske mange år tidligere. Måtte vente grunnet bachelor og ønske om å arbeide meg opp permisjonsrettigheter etter fullført studie. Nå er jeg 27 og går gravid med nr 2, og føler meg absolutt ikke som en ung mor, heller helt normal. Mulig det har litt å si hvor man bor i landet, for her på Sørlandet har de aller fleste av venninnene mine barn nå. Anonymkode: 87e8c...c64
Forever22 Skrevet 14. april 2018 #13 Skrevet 14. april 2018 Jeg er 23 og skal ha barn i juni! jeg er absolutt ikke den eneste i venninne gjengen som har fått barn 3
Gjest BethD Skrevet 14. april 2018 #14 Skrevet 14. april 2018 Kanskje tildig ute ja, men wtf.. er det noe han trenger å kommentere..? Frekkheten altså...spesielt siden dere har prøvd så lenge uten hell... idiot..
Juni15 Skrevet 14. april 2018 #15 Skrevet 14. april 2018 Jeg var 24 da jeg sluttet på p-piller. Hadde lyst på barn noen år tidligere, men ventet pga studier. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #16 Skrevet 14. april 2018 Tok det ikke ille opp, men følte meg litt dum der jeg satt. Det var forresten en hun. Ikke at det har noe å si men... Ts Anonymkode: efb90...e16 4
Gjest BethD Skrevet 14. april 2018 #17 Skrevet 14. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok det ikke ille opp, men følte meg litt dum der jeg satt. Det var forresten en hun. Ikke at det har noe å si men... Ts Anonymkode: efb90...e16 Nettopp....du følte deg dum fordi hun sa det.. noe som er rimelig nedlatende å si.. spør du meg...
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #18 Skrevet 14. april 2018 Jeg var 22 når vi startet opp med IVF. Ingen sa noe negativt om min alder. De sa bare at det var bra jeg var så ung, da var det lettere å få meg gravid. Men hvorfor skulle du vente enda et halvt år med å starte opp med hormoner når dere allerede har prøvd ett år? Bare pga alder? Anonymkode: 658db...eb8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #19 Skrevet 14. april 2018 Var 23 år. Om man har fast jobb, et hjem så ser jeg ikke på alder som noe hindring mtp å få barn. Mellom 21-31 er vell ideelt. For 40 år siden var 21 år hent vanlig, nå har snittalderen økt for førstegangsfødende. 25 derimot er ikke en unormal alder, biologisk sett er det perfekt! Anonymkode: c9ccc...506
Gjest fruktfest Skrevet 14. april 2018 #20 Skrevet 14. april 2018 Synes ikke det var så tidlig at det trenger å kommenteres noe på i alle fall. Vi var 19 da vi bestemte oss for å prøve og fikk barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå