Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes du det er for sent å få barn? i hvilken alder?  For min del synes jeg det er for sent når man bikker over 40.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 er Altfor sent FOR MEG. 

Hva andre gjør er opp til dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at mange venter alt for lenge, samtidig er det jo forskjellig fra person til person hvor ung og aktiv man virker i 30-årene. Synes også det er stor forskjell på om det er nummer en eller nummer fire som kommer 😛 MEN, jeg synes vel det er for sent å planlegge barn når man er 40.. Selv tenker jeg ikke flere barn etter 32-33 :) 

Anonymkode: 31781...43c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er for sent når det ikke går lenger, og når det er varierer jo fra person til person. Ellers varierer vel det ideelle tidspunktet å få barn både ut i fra helse og fruktbarhet og sosiale forhold og modenhet. Jeg nærmer meg midten av 30-åra når første kommer, og syns det er litt sent. Samrisig kjenner jeg flotte, spreke flerbarnsmødre og fedre som har fått sine barn fra fra 40 og oppover. Men det er jo ikke noe smart å planlegge det sånn, plutselig er det for sent. 

Anonymkode: 9f9db...07a

• Liker 7
Skrevet

Hvis det er førstegangsfødende synes jeg over 35 år blir for sent. Hvis det er snakk om barn nr 3+ er alderen max 40 år.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

40 + er for sent

Anonymkode: 12640...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns «grensa» går ved 35 for første. Da begynner det å bli rimelig seint. 

Anonymkode: 48774...c87

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes rundt 32/33 er sent for første, og 37/38 for sent uansett. 

Anonymkode: 5762c...492

• Liker 2
Skrevet

Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, men jeg ville ha mine to før jeg ble 30år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å vente noen år til, kanskje 3-4 år til, da nærmer jeg meg 30. Før den tid har jeg en del ting å få på plass og en del steder jeg har lyst å reise til. Når jeg nærmer meg 30 håper jeg at jeg kan få ett barn, kanskje to, og ikke senere enn 32-33 år. Men dette er jo håpet mitt, jeg vet jo at livet ikke alltid går den veien man selv tror og ønsker.

Det blir jo fullstendig en subjektiv vurdering når man føler seg klar for barn, og når man føler seg for ung eller gammel for barn. Jeg personlig mener at det er en stor risiko å få barn i 40-årene. For det første kan man ha problemer med å unnfange i utgangspunktet. For det andre så er det mange risikoer knyttet til svangerskapet og skader/sykdommer hos barnet. I tillegg så er man jo mye eldre når barnet er voksent og flyttet ut av huset.... men det får være opp til hver enkelt hva man ønsker å legge vekt på, osv.

Anonymkode: 48662...2c4

Skrevet

Det blir helt opp til den enkelte. Hvis man  treffer den rette ganske sent og lykkes med å få barn er vel det fint for de,tenker jeg. 

• Liker 14
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Sånn slutten av tredveårene er siste frist, så jeg tenker iblant litt på at tiden kanskje renner ut for meg i løpet av de neste par årene, faktisk. Jaja, mer penger til sjokolade, da! :sjenert:

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

40 er det jeg ville satt som grense. Er greit å ha foreldre til man selv er godt voksen. Dog trist for barnas barn som får veldig gamle besteforeldre..

Og nå forringes eggene våre av en grunn. Og det er jo at vi bør være ferdig med graviditeter rundt 40.

Anonymkode: f60b0...f2a

• Liker 2
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg synes det er for sent når man har passert 40. Dette gjelder for begge kjønn.

Skrevet

Jeg personlig syntes 37 bør være i siste laget for å få barn. Barn unnfanget etter dette håper jeg stille i mitt sinn var et uhell. 

• Liker 5
Skrevet

Alltid sagt jeg skulle få alle barna før jeg ble 33. Og det klarte jeg med 5 års margin.

Og skulle jeg fått barn nå litt over 40, hadde ungen vært pakket inn i skumgummi og jeg hadde dødd av hjerteinfarkt innen 4 år😂

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet (endret)

Det er jo ikke alltid sånn at livet går slik man ønsker. Noen får barn tidlig, noen senere. Hvem er vi til å kritisere dem som får barn senere? 

Min mormor fikk førstefødte som 41 år. Min tippoldemor da hun var 45 år. De ble henholdsvis både 92 og 97 år gamle. 

(For øvrig er jeg møkk lei alle disse trådene om akkurat samme gnålet. Let opp en av de titalls trådene om samme tema heller). 

Endret av Sjokoladeknask
AnonymBruker
Skrevet

Når naturen sier stopp, er det greit å stoppe. 

Det er stor forskjell på hvor sprek og frisk en 40-åring er. Men det er helt klart at et lite barn er en stor belastning om man er av den sedate typen. 

Anonymkode: b2402...e47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er opp til hvert enkelt menneske. Vi brukte fem år på å få første. Ikke pokker om jeg hadde gitt opp på år fire fordi folk mente 35 var for gammelt. Grow up. Alle liv er forskjellige, inkludert årsaken til å vente med barn. Tror livet hadde blitt enklere for alle om folk kunne gi opp å være så dømmende og heller konsentrert seg om eget liv. Forøvrig er jeg åtte måneder gravid med nr to nå å rekker akkurat å bli 37 før han blir født. 

Anonymkode: 92937...0a8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 og føler meg ikke i nærheten av klar. Hadde det ikke vært for alderen tenker jeg "kanskje om 10-15 år".

Er det veldig ille å ikke være klar i min alder?

Anonymkode: 513d7...6b7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...