Gå til innhold

Trenger sårt tips og råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene med omsorgen for en gutt (12) har lite nettverk og dårlig råd. Har konstant dårlig samvittighet for han som tapper meg veldig mye. Vi er mye alene når han ikke er med kompiser. Har så lyst å finne på noe hyggelig med han. Noen som har noen smarte tips til hva vi kan gjøre både hjemme og ute? Er litt deprimert, så fantasien er ikke like god som før.Jeg har ikke bil eller sertifikat. Alle tips mottas med stor takk 💖

Anonymkode: 26fb5...d8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS. Var ikke meningen at den ene setningen skulle bli spørre enn de andre. Vet ikke hva som skjedde. Skriver fra mobil. Ts.

AnonymBruker
Skrevet

tapper gutt (12) deg veldig mye? skog og mark kan være god ide. Pakke ryggsekken, ha faste turer man kan dra til. Gjør noe spennende sammen. Bare tro at gutten din kommer til å bli en god samfunnsborger og vil alltid huske deg. Så alt kreativt du gjør er nok til at du blir husket. 

Anonymkode: 55f1c...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tapper gutt (12) deg veldig mye? skog og mark kan være god ide. Pakke ryggsekken, ha faste turer man kan dra til. Gjør noe spennende sammen. Bare tro at gutten din kommer til å bli en god samfunnsborger og vil alltid huske deg. Så alt kreativt du gjør er nok til at du blir husket. 

Nei. Ikke han selvfølgelig, men den dårlige samvittigheten. Takk for tur tips, det tenker jeg vi kan gjøre. Er ikke så kreativ no, har forslått ting han ikke vil. Jeg er ikke kreativ nok, eller finner ikke ut av ting han kunne likt. Han har ikke noe forslag selv.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke han selvfølgelig, men den dårlige samvittigheten. Takk for tur tips, det tenker jeg vi kan gjøre. Er ikke så kreativ no, har forslått ting han ikke vil. Jeg er ikke kreativ nok, eller finner ikke ut av ting han kunne likt. Han har ikke noe forslag selv.

Bare å begynne et sted, men tar turen ut, ta en lang tur med et mål om være i naturen, se om det er fugler der, fisk, vann, sjø, hav, ja, det  er mange kreasjoner man kommer over ved å bo nært steder som har sånne plasser. Det er tiden sammen som er viktig, du er hans forbilde, da trenger du ta steget i i tro. Kanskje dere skulle hatt hund med på tur. Plukke bær, fiske, ha en egen hage hjemme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å begynne et sted, men tar turen ut, ta en lang tur med et mål om være i naturen, se om det er fugler der, fisk, vann, sjø, hav, ja, det  er mange kreasjoner man kommer over ved å bo nært steder som har sånne plasser. Det er tiden sammen som er viktig, du er hans forbilde, da trenger du ta steget i i tro. Kanskje dere skulle hatt hund med på tur. Plukke bær, fiske, ha en egen hage hjemme. 

Ja, han er opptatt av newton (program på TV) naturen ift dyr etc så det tror jeg jeg kunne fått han med på. Tusen takk for forslaget. Forbilde og forbilde Hehe. Her er vi i full gang med pubertet så er ikke den kuleste personen i hans univers, men du har rett likevell i og for seg, for han er en godgutt som setter pris på tid vi bruker sammen på kjekke ting. Det er bare jeg som ikke er så kreativ lenger. Likte veldig godt forslaget ditt med tur som i en slags oppdagelsesferd. Det tror jeg han ville likt.

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt inspirert av rådene. Kjøpe engangsgrill, marshmallows etc for å ha en liten «grillfest» for meg og han utenfor. Jeg syntes det var litt kaldt, men han var fast bestemt på at dette ble bra. Pakket meg inn i skjerf osv. Så skulle det vise seg at engangsgrillen skulle være den engangsgrillen jeg noensinne har kjøpt som brant og døde etter 5 min. Flott det. Fikk ikke grilt en eneste marshmallow engang 🙈 Gutten ble skuffet og har burt seg inn på rommet. Det var no som f. og 🙈🙈🙈🙈 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble litt inspirert av rådene. Kjøpe engangsgrill, marshmallows etc for å ha en liten «grillfest» for meg og han utenfor. Jeg syntes det var litt kaldt, men han var fast bestemt på at dette ble bra. Pakket meg inn i skjerf osv. Så skulle det vise seg at engangsgrillen skulle være den engangsgrillen jeg noensinne har kjøpt som brant og døde etter 5 min. Flott det. Fikk ikke grilt en eneste marshmallow engang 🙈 Gutten ble skuffet og har burt seg inn på rommet. Det var no som f. og 🙈🙈🙈🙈 

Takk du å gjøre dette siden du la ut innlegget...? Da får du sette sammen noe godt ut fra det du har i skapene og finne en film og ha en kose-kveld med gutten :essen2:

Anonymkode: 99973...ee4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk du å gjøre dette siden du la ut innlegget...? Da får du sette sammen noe godt ut fra det du har i skapene og finne en film og ha en kose-kveld med gutten :essen2:

Anonymkode: 99973...ee4

Jeg skjønte ikke den første setningen? Men hvis du mente om jeg taklet det? Jeg var veldig fortvilet når jeg la ut innlegget. Depresjonen gjør at alt kan bli veldig grått og «fargeløst»  når dere kom med tips og råd, så var det akkurat som fargene kom litt tilbake? Tror kanskje noen av dere kan undervurder hvordan tipsene og rådene kan påvirke. Det betydde mye for meg for jeg ble veldig glad og jeg ble inspirert.  Akkurat hva jeg/vi trengte <3

AnonymBruker
Skrevet

- Forskjellige type forsøk pleier og være populært i den alderen, eks: mentos i cola ( bare å søke på eksprimenter så dukker det 

opp mye. ( Siden han liker Newton ) hva med å kjøpe et mikroskop? gå på smådyrjakt, lån bøker om småkryp på biblioteket, se   gjennom mikroskop. ( Gøy for voksne og det )

- Svømming i Bergensområdet har jo en del haller som er åpen, ADO arena?

- Lage mat ute i naturen ( stormkjøkken er ikke så dyre )

- Dagstur til Voss? en del tilbud der, frisk luft & vakker natur

- Sove ute, ev kikke på stjernene sammen når dere er ute, lære stjernebilder?

- Vet det er dyrt å reise, men bare noen få dager kan gjøre veldig godt, flybilletter til London er ofte billigere enn t/r Voss, så det        trenger ikke alltid og bli så dyrt

- Gå på skattejakt på loppemarkeder, er jo "loppesesong" ganske snart

Anonymkode: b2786...8fd

Gjest Konditorfrue
Skrevet

Hvor bor du..jeg kan hjelpe dere om vi bor i nærheten.send gjerne pm

Skrevet

- ut på tur i skogen. Kanskje geocaching er noe for ham? Det er gratis "skattejakt", bruker en app og GPS på telefonen. 

- bake noe sammen

- byvandring. Gjør litt research på forhånd og finn fakta om ulike steder, bygninger, statuer osv i Bergen, besøk dem og snakk om dem. 

- lag et lite fotoprosjekt sammen, bestem dere for et tema og ta bilder når dere er ute. Kanskje dere kan lage en collage hjemme etterpå? Bestille utskrift og henge opp på veggen som minne? Uansett artig å sette sammen collage på telefonen, kan også poste på facebook ol hvis dere vil vise fram. 

- nytt forsøk med engangsgrill i fjæra. Eller tenne opp bål og grille pølser. Pinnebrød, marshmallows, sjokolade stappa inni en banan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...