straamann Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 (endret) Hvor kan man laste ned flere fonter til mac, og kan noen forklare på en enkel måte hvordan man installerer dem? Slik at de er klar til bruk i pages, keynote etc. Leter spesielt etter fonten Gotham Rounded, og sider som er garantert fri for virus. Endret 15. april 2018 av straamann
tdm900 Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Har ikke gjort det selv, men tipper du søker på "font for mac". For å få de installert vet jeg ikke, har ikke gjort av det før siden jeg har det jeg trenger av slik
dillyduzit Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Dafont har jeg brukt, enkel forklaring på siden/søk det opp på google. Husker ikke i farten, men prosessen er svært enkel.
straamann Skrevet 15. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2018 Jeg ser spesielt etter en font som heter Gotham Rounded. Det mangler ikke på treff på Google, men problemet er å finne en side som er til å stole på - dvs ikke virus.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 Google er din venn: Installasjon og fjering fonter: https://support.apple.com/en-us/HT201749 Når det gjelder fonter, så er noen gratis, andre må du betale for. Søk etter "free fonts for mac" eller lignende. Anonymkode: 493e2...572
straamann Skrevet 15. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Google er din venn: Installasjon og fjering fonter: https://support.apple.com/en-us/HT201749 Når det gjelder fonter, så er noen gratis, andre må du betale for. Søk etter "free fonts for mac" eller lignende. Anonymkode: 493e2...572 Takk, men se svaret mitt rett over.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #7 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, straamann skrev: Takk, men se svaret mitt rett over. Ja, men det skrev du jo ikke i åpningsinnlegget. Hadde du vært litt mer konkret på hva du faktisk var ute etter, så hadde du også fått et bedre svar fra meg. Hverken jeg eller andre er tankelesere, og jeg anbefaler deg å bli bedre og mer spesifikk i åpningsinnlegg dersom du faktisk lurer på noe helt konkret som i dette tilfellet. Anonymkode: 493e2...572
straamann Skrevet 15. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det skrev du jo ikke i åpningsinnlegget. Hadde du vært litt mer konkret på hva du faktisk var ute etter, så hadde du også fått et bedre svar fra meg. Hverken jeg eller andre er tankelesere, og jeg anbefaler deg å bli bedre og mer spesifikk i åpningsinnlegg dersom du faktisk lurer på noe helt konkret som i dette tilfellet. Anonymkode: 493e2...572 Beklager det. Jeg har tenkt litt siden jeg skrev åpningsinnlegget. Mange sier "google er din venn". Men de fleste uspesifikke søk gir mange merkelige og ubrukelige fonter, og det florerer av sider som ikke er trygge å laste ned fra. Så jeg tenkte kanskje noen visste om noen spesifikke sider med godt utvalg som er til å stole på.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, straamann skrev: Beklager det. Jeg har tenkt litt siden jeg skrev åpningsinnlegget. Mange sier "google er din venn". Men de fleste uspesifikke søk gir mange merkelige og ubrukelige fonter, og det florerer av sider som ikke er trygge å laste ned fra. Så jeg tenkte kanskje noen visste om noen spesifikke sider med godt utvalg som er til å stole på. Mulig denne? https://www.wfonts.com/font/gotham-rounded Har ikke prøvd den selv, men det er jo i det minste hva du søker etter? Anonymkode: 493e2...572
straamann Skrevet 15. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig denne? https://www.wfonts.com/font/gotham-rounded Har ikke prøvd den selv, men det er jo i det minste hva du søker etter? Anonymkode: 493e2...572 Så på den, men fikk varsel på macen om at det kunne være en usikker side.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, straamann skrev: Så på den, men fikk varsel på macen om at det kunne være en usikker side. Hmm.. Ikke meg...og jeg åpnet den i Safari. Man vet aldri, det er jo dessverre slik at det er diverse adware osv. på ulike gratissider. Hvis man vil være mye sikrere på at det ikke er spamsider, så ville jeg nesten lagt noen dollar i å gå til en skikkelig marketplace og kjøpe noen fonter, eller fontpakker. Ofte koster det bare noen få dollar, og det kan være vel verdt å spare seg for bryderiet og tidsbruken man bruker på å finne en spamfri gratisside. Anonymkode: 493e2...572
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #12 Skrevet 15. april 2018 Jeg ser fonten dukker opp hos typography.com, den kan du fint bruke. Finn.otf-fila (eller .ttf) og dobbelklikk på den. Da installeres den i fontmappa på Macen. Den koster 179 usd da, du kan jo prøve å finne en font som ligner på Google fonts om du ikke vil betale. Anonymkode: 54498...67d
straamann Skrevet 15. april 2018 Forfatter #13 Skrevet 15. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser fonten dukker opp hos typography.com, den kan du fint bruke. Finn.otf-fila (eller .ttf) og dobbelklikk på den. Da installeres den i fontmappa på Macen. Den koster 179 usd da, du kan jo prøve å finne en font som ligner på Google fonts om du ikke vil betale. Anonymkode: 54498...67d Over 1000 kr for en font?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #14 Skrevet 15. april 2018 1 minutt siden, straamann skrev: Over 1000 kr for en font? Jepp. Folk jobber i maaange timer for å lage en font. De tegner gjerne hver eneste bokstav, i hver eneste vekting, for hånd i illustrator. Når de selges for 1000 kr er de avhengig av mange kjøp for at det skal lønne seg. Anonymkode: 54498...67d
straamann Skrevet 15. april 2018 Forfatter #15 Skrevet 15. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Folk jobber i maaange timer for å lage en font. De tegner gjerne hver eneste bokstav, i hver eneste vekting, for hånd i illustrator. Når de selges for 1000 kr er de avhengig av mange kjøp for at det skal lønne seg. Anonymkode: 54498...67d men da er det vel nesten sannsynlig at gratis-sider som tilbyr disse fontene har spam- og malware?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #16 Skrevet 15. april 2018 11 minutter siden, straamann skrev: men da er det vel nesten sannsynlig at gratis-sider som tilbyr disse fontene har spam- og malware? Det kommer jo an på. Om det er en av de useriøse, som muligens har fått tak i fonter på ikke helt lovlig vis (kopiering) så kan det være malware. Men alle seriøse fontsteder trenger ikke nødvendigvis være veldig dyre av den grunn. Om du finner et seriøst nettsted som selger fonter og fontpakker, så kan det være eldre fonter eller eldre utgaver av fonter som selges veldig billig. Men man bør lete litt rundt. Anonymkode: 493e2...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå