Gjest BethD Skrevet 14. april 2018 #1 Skrevet 14. april 2018 Altså,halveres det ca annenhver dag ? Jeg leser om de som har hCG i kroppen leeeeeeenge etter en abort, så da lurer jeg på: om alt er kommet ut, halveres det like fort som det økes..? Jeg hadde 46.000 på mandag.. på onsdag hadde det sunket til 30.000 av seg selv. Torsdag kom det meste ut,og blør fortsatt litt klumper/koagler... Jeg håper og tror at alt er kommet ut eller er på vei ut enda,så kan jeg være heldig å kanskje få en negativ test slutten av neste uke..?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #2 Skrevet 14. april 2018 Ja, man skal se en tydelig nedgang annenhver dag. Men som når man er gravid er ikke doblingstiden akkurat 48 timer, samme med halveringstiden, den kan variere litt. Du virker å ha en fin nedgang. (Forresten utrolig trist å høre at det gikk galt igjen. Håper det går bra med dere, og at neste holder seg der.) Anonymkode: 6180e...926
Gjest BethD Skrevet 14. april 2018 #3 Skrevet 14. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, man skal se en tydelig nedgang annenhver dag. Men som når man er gravid er ikke doblingstiden akkurat 48 timer, samme med halveringstiden, den kan variere litt. Du virker å ha en fin nedgang. (Forresten utrolig trist å høre at det gikk galt igjen. Håper det går bra med dere, og at neste holder seg der.) Anonymkode: 6180e...926 Ok,tusen takk for svar Ja er veldig trist.. men har heldigvis kommet meg over den verste kneika nå,gråt ca i hele går... hehe ..så har fått ut det meste både psykisk og fysisk satser jeg på
tutta23 Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Så trist å høre at dere mistet! Jeg hadde positiv test i nærmere 4 iuker etter abort tror jeg (husker ikke nøyaktig), mistet i uke 11/12. Hvor lang tid det tar før man får negativ test avhenger vel litt med hvor langt man var på vei, tror jeg. Hos meg kom eggløsning ganske kjapt etter at hcg var ute av kroppen. Lykke til videre ❤
Gjest BethD Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 4 minutter siden, tutta23 skrev: Så trist å høre at dere mistet! Jeg hadde positiv test i nærmere 4 iuker etter abort tror jeg (husker ikke nøyaktig), mistet i uke 11/12. Hvor lang tid det tar før man får negativ test avhenger vel litt med hvor langt man var på vei, tror jeg. Hos meg kom eggløsning ganske kjapt etter at hcg var ute av kroppen. Lykke til videre ❤ Abortere dagen jeg skulle vært 9 uker på vei.. men det var en BO så det var ikke noe foster der.. tror ikke hCG nivået er like høyt da som om det hadde vært et foster der.. Så håper det tar litt kortere tid ...:)
krolle Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Jeg hadde en SA for en måned siden i uke 8+4, samme dagen rett før det skjedde tok jeg en hcg-prøve der nivået hadde sunket drastisk til 2000. To dager etter det var nivået 577 og en uke etter det igjen var det 34. Hos meg kom alt ut samtidig og det var en komplett SA, da sank i hvertfall hcg raskt og jeg hadde negativ test etter nesten 2 uker.
Gjest BethD Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 11 minutter siden, krolle skrev: Jeg hadde en SA for en måned siden i uke 8+4, samme dagen rett før det skjedde tok jeg en hcg-prøve der nivået hadde sunket drastisk til 2000. To dager etter det var nivået 577 og en uke etter det igjen var det 34. Hos meg kom alt ut samtidig og det var en komplett SA, da sank i hvertfall hcg raskt og jeg hadde negativ test etter nesten 2 uker. Okei tusen takk for svar Jeg er ganske sikker på at alt er ute hos meg også,i følge hva jeg har sett og kjent... Så jeg våger å håpe at jeg kan få negativt raskt Får prøve å holde meg positiv...:)
Kaiaermeg Skrevet 16. april 2018 #8 Skrevet 16. april 2018 Jeg blødde litt koagulert i en ukes tid før jeg hadde en dag der ALT kom og jeg satt i et par timer med intense smerter og klump etter klump. Sluttet å blø dagen etterpå, og ca 1-1,5 uke etter det hadde jeg negativ test
Gjest BethD Skrevet 16. april 2018 #9 Skrevet 16. april 2018 8 minutter siden, Kaiaermeg skrev: Jeg blødde litt koagulert i en ukes tid før jeg hadde en dag der ALT kom og jeg satt i et par timer med intense smerter og klump etter klump. Sluttet å blø dagen etterpå, og ca 1-1,5 uke etter det hadde jeg negativ test Tusen takk for svaret ditt, veldig godt å lese andre sine erfaringer
svakni Skrevet 18. april 2018 #10 Skrevet 18. april 2018 Hadde SA i uke 6+4 (dagen jeg begynte å blø), men målte hcg dagen før som var på 129, så hadde nok gått galt før. To dager senere var hcg på 15, legen mente det da var en helt fullstendig abort. Blødde i en uke ca, de siste dagene var det nok med truseinnlegg.
Gjest BethD Skrevet 18. april 2018 #11 Skrevet 18. april 2018 6 minutter siden, svakni skrev: Hadde SA i uke 6+4 (dagen jeg begynte å blø), men målte hcg dagen før som var på 129, så hadde nok gått galt før. To dager senere var hcg på 15, legen mente det da var en helt fullstendig abort. Blødde i en uke ca, de siste dagene var det nok med truseinnlegg. Ååå "heldig" med så lite hcg da.. Jeg har fortsatt sterke tester men regner ikke med noe annet egentlig.. var 9 uker på vei da jeg startet å blø... med hcg på 30 000 ....tar vel litt lenger tid da..
Gjest BethD Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 Nei,har ikke så sterk strek lenger alikevel JIPPI :
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #13 Skrevet 18. april 2018 Mine SA har alltid vært intense og raskt over. Starter gjerne med litt småblødning (spotting) så kommer det som ligner menssmerter, med litt mer menslignende blødning og så setter krampene og utstøtingen inn. Da er det vondt halvannet døgn før det går over i normal mens på en måte.. og det er alltid like tungt mentalt sett, så du har min medfølelse! Vi har gitt opp å prøve etter åtte år med utallige nedturer, de finner ikke noe galt og vi har nå forsøkt selv i så mange år at vi er "for gamle" for hjelp via det normale systemet og det er veldig dyrt å gå privat. Dersom du som meg opplever at dette er et gjentagende problem, søk hjelp og insister på å få det. Avhengig av hvor i landet du bor får du ulik respons men ikke gi deg, de som har "habituelle" aborter (altså flere på rad uten) har bedre sjans med hjelp enn alene tror jeg.. Anonymkode: d8d59...880
Gjest BethD Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mine SA har alltid vært intense og raskt over. Starter gjerne med litt småblødning (spotting) så kommer det som ligner menssmerter, med litt mer menslignende blødning og så setter krampene og utstøtingen inn. Da er det vondt halvannet døgn før det går over i normal mens på en måte.. og det er alltid like tungt mentalt sett, så du har min medfølelse! Vi har gitt opp å prøve etter åtte år med utallige nedturer, de finner ikke noe galt og vi har nå forsøkt selv i så mange år at vi er "for gamle" for hjelp via det normale systemet og det er veldig dyrt å gå privat. Dersom du som meg opplever at dette er et gjentagende problem, søk hjelp og insister på å få det. Avhengig av hvor i landet du bor får du ulik respons men ikke gi deg, de som har "habituelle" aborter (altså flere på rad uten) har bedre sjans med hjelp enn alene tror jeg.. Anonymkode: d8d59...880 Uff, kjære deg 8 år er lenge,med bare nedturer... så utrolig slitsomt,dere må være utslitt... Jeg skal absolutt be om hjelp,OM vi mister en tredje gang nå... jeg håper inderlig ikke det men man vet jo aldri.. etter 2 ganger på rappen nå,der det mest sannsynlig har gått galt i celledelingsprosessen så er ikke mine forventninger så store... jeg tror seriøst det er noe galt med enten han eller meg..
hotellpute09 Skrevet 18. april 2018 #15 Skrevet 18. april 2018 Mistet midtveis i svangerskapet og det tok seks uker før jeg ikke testet positivt lenger.
Gjest BethD Skrevet 18. april 2018 #16 Skrevet 18. april 2018 11 minutter siden, hotellpute09 skrev: Mistet midtveis i svangerskapet og det tok seks uker før jeg ikke testet positivt lenger. Herrefred... så forferdelig
krolle Skrevet 18. april 2018 #17 Skrevet 18. april 2018 11 timer siden, BethD skrev: Jeg skal absolutt be om hjelp,OM vi mister en tredje gang nå... jeg håper inderlig ikke det men man vet jo aldri.. etter 2 ganger på rappen nå,der det mest sannsynlig har gått galt i celledelingsprosessen så er ikke mine forventninger så store... jeg tror seriøst det er noe galt med enten han eller meg.. Jeg skjønner godt at du tenker sånn, det er ikke lett å se lyst på det i en slik situasjon Min søster mistet også to ganger på rad når de prøvde på første barn, begge gangene i uke 9, men 3 gangen gikk det fint! Jeg selv mistet første gangen, så et vellykket svangerskap, og nå mistet jeg på nytt igjen. Jeg kjenner at det er vanskelig å være positivt innstilt til tross for at jeg vet at kroppen min har klart det en gang før, men håper at det går fint neste gang for oss begge Skal du få noen ekstra oppfølging hos gynekolog eller lege ved neste graviditet? Når vi mistet denne gangen ble vi fulgt opp av gynekolog i forkant pga blødninger og lavtliggende morkake, trodde egentlig det skulle gå fint siden vi visste årsaken til blødningene og at babyen var levende og vokste fint. Når vi endte med å miste sa gynekologen at han ønsket å følge meg opp neste graviditet helt til vi visste at det ble å gå fint. Hva som ligger i det vet jeg ikke, det kan være en enkelt UL for å sjekke at det er liv, eller det kan være et par ila 1. trimester, men det er i hvertfall en mulighet hos noen så kanskje du kan få noe slikt?
Gjest BethD Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 10 timer siden, krolle skrev: Jeg skjønner godt at du tenker sånn, det er ikke lett å se lyst på det i en slik situasjon Min søster mistet også to ganger på rad når de prøvde på første barn, begge gangene i uke 9, men 3 gangen gikk det fint! Jeg selv mistet første gangen, så et vellykket svangerskap, og nå mistet jeg på nytt igjen. Jeg kjenner at det er vanskelig å være positivt innstilt til tross for at jeg vet at kroppen min har klart det en gang før, men håper at det går fint neste gang for oss begge Skal du få noen ekstra oppfølging hos gynekolog eller lege ved neste graviditet? Når vi mistet denne gangen ble vi fulgt opp av gynekolog i forkant pga blødninger og lavtliggende morkake, trodde egentlig det skulle gå fint siden vi visste årsaken til blødningene og at babyen var levende og vokste fint. Når vi endte med å miste sa gynekologen at han ønsket å følge meg opp neste graviditet helt til vi visste at det ble å gå fint. Hva som ligger i det vet jeg ikke, det kan være en enkelt UL for å sjekke at det er liv, eller det kan være et par ila 1. trimester, men det er i hvertfall en mulighet hos noen så kanskje du kan få noe slikt? Huff. Så trist å lese at du har mistet forderdelig mange som opplever dette. Nei jeg har ikke fått beskjed om noe oppfølging om jeg blir gravid igjen. Men jeg håper jeg får det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå