Gå til innhold

Når man spiller i korps, men samtidig har barn i barnehagen (FAU og oppgaver)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor et sted der korpset har vært dødt. Jeg er en av dem som faktisk sørger for at det blir et skikkelig 17.mai-tog både her og på nabostedet, hvor de også mangler korpsmedlemmer! Barna synes det er gøy, og jeg tror de voksne også liker det. Vi gjør noe fint for alle. Jeg, med flere, synes ikke det blir det samme uten korps på 17.mai.

Men jeg har to barn i barnehagen her jeg bor, og FAU pålegger meg oppgaver (1 oppgave for hvert barn, ikke 1 oppgave pr familie). Dvs at mannen min må selge mat samtidig som han må rydde opp etter festen, kjøre meg til det andre stedet jeg skal spille OG passe på to barn, som ikke synes det er gøy at hele 17.mai skal bestå av å fotfølge pappa i hans arbeid.

Skal jeg blåse i å delta i korpset, for å rydde? Det er ikke sånn at det er noen trinn her som får ansvar for oppgavene, slik at det rulleres, hvert år har alle foreldrene både på skole og i barnehagen sine oppgaver, og det er 1 oppgave pr barn. Har du 1 barn i barnehagen får du 1 oppgave. Har du 4 barn i barnehagen, får du 4 oppgaver. 

Men jeg føler at jeg for min del bidrar stort i å sørge for et 17.mai-korps. Hva er viktigst? Er der greit om FAU blir sure fordi jeg sier at jeg ikke kan hjelpe til med det? 

Bør korpsmedlemmer få slippe? 

Anonymkode: 29802...f18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Korpset er viktigst. Du sier i fra i god tid til fau, nå hvis du ikke har gjort det, at du ikke kan jobbe, og mannen din ikke mer enn en vakt der han kan ta med barn. Sånn er det, de kan bli sure de vil. 

Korpsforeldre får slippe her, når det er deres barns tur, fordi korpset har egne salgsboder. Man kan ikke jobbe dobbelt. Du er ikke den første det passer dårlig for. 

Anonymkode: 39d43...f80

• Liker 7
Skrevet

Si ifra om at du ikke kan delta på skolen. Det er faktisk ingen plikt. Ihvertfall når du har andre 'godkjente' oppgaver. 

Hvorfor skal 17. Mai være en evig lang arbeidsdag for mange av oss som har barn? Har lyst til å reise til Syden den uken....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt i korpset. Barna er det viktigste

Anonymkode: ac8eb...823

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Korpset er viktigst. Du sier i fra i god tid til fau, nå hvis du ikke har gjort det, at du ikke kan jobbe, og mannen din ikke mer enn en vakt der han kan ta med barn. Sånn er det, de kan bli sure de vil. 

Korpsforeldre får slippe her, når det er deres barns tur, fordi korpset har egne salgsboder. Man kan ikke jobbe dobbelt. Du er ikke den første det passer dårlig for. 

Anonymkode: 39d43...f80

De vet at jeg spiller i korps, så det trenger jeg ikke gi beskjed om engang. 

Så bra at de får slippe. Her er det jo alle foreldres tur, hvert år, så lenge ungen(e) er yngre enn 10 år. 

10 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Si ifra om at du ikke kan delta på skolen. Det er faktisk ingen plikt. Ihvertfall når du har andre 'godkjente' oppgaver. 

Hvorfor skal 17. Mai være en evig lang arbeidsdag for mange av oss som har barn? Har lyst til å reise til Syden den uken....

Ja, det bør vel regnes som "godkjent"? Jeg stiller t.o.m opp i to tettsteder :)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt i korpset. Barna er det viktigste

Anonymkode: ac8eb...823

Det er liksom mye for (alle) ungenes skyld at jeg spiller i korpset til 17.mai, da. Da får de oppleve å gå i tog og feire 17.mai, slik det skal feires. Dessuten vil jeg være et godt forbilde og håper at de en dag velger å spille i korps.

Anonymkode: 29802...f18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell FAU at dere ikke har mulighet til å gjøre oppgaver. At da risikerer de at bygda ikke kan gå tog etter et korps. Det er jævlig stille og kjedelig å ikke ha et korps som spiller.

Anonymkode: 9d8a9...c15

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? Det kan umulig være nødvendig med like mange dugnadsfolk som det er barn? Hvem skal ta seg av barna hvis alle foreldre er i arbeid? Ser for meg en flokk voksne som går og trør i veien for hverandre, mens ingen har kontroll på barna som løper rundt og spiser kake... 

Jeg har aldri vært oppsatt på noen oppgave på 17. mai, verken som forelder i bhg, skole eller korps. Eneste oppgaven foreldre her får i den forbindelse er at to foreldre må gå sammen med klassen på barneskolen og en/to stk må bære fanen til barnehagene/korpset. 

Si at du ikke har anledning fordi du spiller i korps! 

Skrevet

Si fra at din oppgave får bestå av korps denne dagen, ellers blir det ikke korps. Hvis vakten tar dobbelt så lang tid som andre vakter, så argumenter for at det skal telle som 2 oppgaver slik at pappaen kan se etter ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...