AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Jeg fulgte de ulike vinteridrettene (Langrenn, Skiskyting, Hopp m.m) under oppveksten men har på senere år blitt skikkelig lei av vinteridrett og ser ikke lenger på noen av de ulike vinteridrettene (foruten ishockey). Årsaken er først og fremst det faktum at idretter som langrenn og skiskyting er særnorske små idretter og begge idrettene er nærmest ikke eksisterende utenfor Norge/Skandinavia, Og i hvert langrenn så er det en 7-8 nordmenn inne blant topp 10, All honnør til de norske skiløperne men det blir kjedelig i lengden når hvert ski VM blir til NM. Selv så klarer heller ikke og se hva som gjør langrennsporten interessant , Det blir litt for sært for min smak. Så hvordan klarer nordmenn flest og motivere seg og se på langrenn og de andre vinteridrettene på NRK hver helg fra kl. åtte om morgenen til syv om kvelden? Anonymkode: 6bda2...68a
Leifern Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Du ser ikke på langrenn fordi sporten er liten internasjonalt? Og mener andre bør tenke som deg? For øvrig burde det vært et forum for sport her, hvor dette m.m. kunne blitt diskutert.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 11 minutter siden, Leifern skrev: Du ser ikke på langrenn fordi sporten er liten internasjonalt? Og mener andre bør tenke som deg? For øvrig burde det vært et forum for sport her, hvor dette m.m. kunne blitt diskutert. Jeg skrev ikke at årsaken til at jeg ikke ser på langrenn er fordi det er en liten idrett, Jeg ser ikke på langrenn eller noen andre vinteridretter fordi det fenger ikke meg og jeg kan ikke se hva som er så spennende og interessant med langrenn, skiskyting osv. Anonymkode: 6bda2...68a
solmåneogstjerner Skrevet 14. april 2018 #4 Skrevet 14. april 2018 Man trenger ikke å 'motivere seg'. Se på det hvis du vil!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #5 Skrevet 14. april 2018 7 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Man trenger ikke å 'motivere seg'. Se på det hvis du vil! Men kan du holde motivasjonen oppe når du vet sluttresultatet før skirennet har begynt? Anonymkode: 6bda2...68a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #6 Skrevet 14. april 2018 Det kunne vært greit med bredere spekter av idrettsutøvere (som deltar fra mange forskjellige nasjoner) slik at det kunne ha blitt mest mulig konkurranse i toppen. Blir aldri særlig spennende når det er nesten bare nordmenn som tar topp-plasseringene... Anonymkode: d7a2f...519
GauteS Skrevet 14. april 2018 #7 Skrevet 14. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Blir aldri særlig spennende når det er nesten bare nordmenn som tar topp-plasseringene... Tøys. Det du sier er at et norgesmesterskap aldri kan bli spennende, og det er åpenbart ikke riktig. Absolutt alle konkurranser, endog klubbmesterskap, KAN være spennende.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #8 Skrevet 14. april 2018 8 timer siden, GauteS skrev: Tøys. Det du sier er at et norgesmesterskap aldri kan bli spennende, og det er åpenbart ikke riktig. Absolutt alle konkurranser, endog klubbmesterskap, KAN være spennende. Jeg synes ikke at det er spennende når en nasjon/utøver dominerer en idrett på den måten som Norge dominerer langrenn/skiskyting, Så må vi også huske på at begge disse idrettene er smale idretter utenfor Norge og det er vel ingen andre nasjoner som legger ned så mye penger og ressurser i vinteridrett som det vi gjør i Norge. Leste en artikkel fra VG hvor det kom frem at Norge satset 4 ganger så mer på langrenn enn hva Sverige som var andreplass på listen gjorde. Spør du meg så blir det litt for sært og kjedelig med vinteridrett 24/7 på NRK, Langrenn/skiskyting er i realiteten smale idretter for bønder og idretter som svært få andre nasjoner enn Norge tar seriøst. Anonymkode: 6bda2...68a
solmåneogstjerner Skrevet 14. april 2018 #9 Skrevet 14. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kan du holde motivasjonen oppe når du vet sluttresultatet før skirennet har begynt? Anonymkode: 6bda2...68a Men det vet jeg jo ikke. Men dette er jo ikke noe man må 'holde på motivasjonen' for? Enten ser du eller så gidder du ikke.
GauteS Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes ikke at det er spennende når en nasjon/utøver dominerer en idrett på den måten som Norge dominerer langrenn/skiskyting, Det er sikkert riktig at du synes det. Hvis en ikke KAN en idrett: kjenner historie, kjenner deltakerne, reglene, trenerne, kjenner til hvordan utviklingen i et løp kan være osv., hvis det eneste en vet er at der har vi en russer og de to er nordmenn, og samma kan det være hvem som vinner, bare det er en nordmann, da KAN det jo ikke bli spennende. For å si det slik: du er ikke interesser i idretten i det hele tatt, og kan med fordel la være å se på. På samme måte som jeg ikke er det minste interessert i USA, og derfor aldri ser program som er laget i eller handler om USA. (Da blir det faktisk ikke stort igjen, men slik er nå det).
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 Jeg ser på langrenn fordi jeg har festet meg ved enkeltutøvere og synes det er gøy å se hvordan de klarer seg. Marit Bjørgen, Petter Northug og nå sist synes jeg det er veldig gøy å se nykommeren Klæbo som er så ung, og så utrolig god. Alle disse tre så jeg første gang tilfeldigvis før de slo igjennom, og så selv at denne utøveren har kjempepotensiale. Fulgte med Marit Bjørgen i den tunge perioden med feiltrening og sykdom hvor hun var veldig fortvilet, mistet aldri troen på henne. Derfor blir det ikke "en eller annen nordmann" som vant, men personlig engasjement og motivasjon. Jeg ser dog ikke alt, bare store viktige løp, de fleste helgedagene er jeg ute selv og koser meg i snøen Anonymkode: 0f845...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå