Gå til innhold

Er det kleint å gå på kino alene?

Helado

Anbefalte innlegg

Går alltid alene. Du går ikke på kino for å snakke med folk, du er der for å se en film!
Kino-date må være den verste idéen jeg kan tenke meg. 

All film er egentlig best alene. Du kan diskutere filmen med andre etterpå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Helado skrev:

Hahaha, nei men hjemme i stua er det ikke fremmede mennesker som kan ha en mening:fnise:

Det kan jo gå fremmede mennesker utenfor hjemmet også, som dømmer deg når de ser gjennom vinduet av du sitter der alene foran TVen og ser på nyhetene. Man får ikke gjort mye i livet om man skal unngå alt som andre muligens, kanskje kan dømme deg på :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var kleint første gang jeg gjorde det, men så kom det flere som så ut som de var alene og da ble jeg litt roligere. Så nå synes jeg det er greit.

Jeg prøver å bli mer komfortabel med å gjøre ting alene. Det er en del av at jeg ønsker å bry meg mindre om hva andre eventuelt måtte tenke eller det jeg tror de tenker.

Nå nettopp dro jeg alene og spiste for første gang, og det var greit det også. Terskelen var større for å gjøre det, men passet på å ha noe å se på for å roe meg ned litt.

Jeg tror det er bra å utfordre seg litt på det. Man er ikke nødt til å ha med seg noen alltid, og hvis ingen andre kan så kan man ha det hyggelig allikevel :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Jeg synes det var kleint første gang jeg gjorde det, men så kom det flere som så ut som de var alene og da ble jeg litt roligere. Så nå synes jeg det er greit.

Jeg prøver å bli mer komfortabel med å gjøre ting alene. Det er en del av at jeg ønsker å bry meg mindre om hva andre eventuelt måtte tenke eller det jeg tror de tenker.

Nå nettopp dro jeg alene og spiste for første gang, og det var greit det også. Terskelen var større for å gjøre det, men passet på å ha noe å se på for å roe meg ned litt.

Jeg tror det er bra å utfordre seg litt på det. Man er ikke nødt til å ha med seg noen alltid, og hvis ingen andre kan så kan man ha det hyggelig allikevel :)

SÅ ENIG!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i nærheten av en liten drittplass hvor alle tilsyneltende er interessert i hva alle andre driver med. Noen ganger føles det som om jeg er den eneste som har såpass nok med eget liv at jeg gir f i hva alle andre gjør, trodde alle hadde det sånn helt til jeg begynte å se kinofilmer alene. Jeg er samboer, og har gode venner, men nå og da kommer det rare filmer eller filmer bare jeg liker som jeg gjerne vil se på kino, og da går jeg alene. Kom fort rykter om at jeg er singel, venneløs, ditchet alene på kino, osv. Det gjør meg ingenting å se kino alene, hvorfor er det oppfattet som et sånt flaut tabu og omtrent der verste som kan skje deg? en gang spurte en venninne «men hva om du møter kjente på date eller noe da, de kan jo kanskje føle at de må be deg sitte med dem siden du er alene» hva slags merkelig tankegang er det, hvorfor skulle noen føle de må be meg med på sin date under filmen fori jeg er alene.... merkelige gteier. 

Anonymkode: 78ec3...dd7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er absolutt helt innafor!

Her i Norge har vi kanskje litt en sånn tankegang at det er rart å gjøre ting alene. Det er f.eks. sjeldent man ser noen spise på restaurant alene, dra på konserter eller kino alene. Men det trenger jo ikke være sånn. I andre land er det helt vanlig å gjøre slike ting alene, og det syns jeg vi absolutt skal ta med oss. Man trenger ikke sitte hjemme hver dag seg om man er alene! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Helado skrev:

Liten diskusjon med typen på dette tema.

Jeg syns det er helt greit å gå på kino alene, ikke alltid det passer for andre, eller de vil se samme film. Å være på kino anser jeg som kanskje det minst sosiale man kan gjøre, man reiser jo ikke for sitte å snakke og sosialisere.

Typen min mener det er så kleint, og han vil og har aldri vært på kino alene, for da mener han man blir sett på som rar. 

Hva mener dere?

Uansett tenkt meg på kino alene på søndag:P

Hvor gamle er dere? Tenker det har litt å si i forhold til om det oppfattes som "kleint" :)

Anonymkode: ac8c4...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Tenker det har litt å si i forhold til om det oppfattes som "kleint" :)

Anonymkode: ac8c4...8f6

Hva har alderen til folk med saken å gjøre? Så dumt når dere kommer med slike kommentarer. En 20åring kan ha sine kognitive evner bedre på plass enn en 40 åring. Kommer vel mer an på miljø, arv og kultur? 

Anonymkode: 102a2...527

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Helado skrev:

Litt av poenget mitt, er at jeg mener det er sunt og bra å gjøre ting alene, å kunne trives i eget selskap og gi en stor F i hva man mener folk syns om deg. For sannheten er jo at folk tenker ikke så mye på deg som man selv tror, man er så selvbevisst, og det er jeg når det kommer til å spise alene ute på en restaurant. Så det er en sak jeg jobber meg, å gi blaffen, og gjøre det jeg vil.

Så dermed kom diskusjonen opp om kino, og jeg syns det var en rar greie. For som sagt, et mer usosialt sted skal man lete lenge etter. Man sitter i stillhet i mørket for å se en film liksom.

kan lett bli noen skal flørte med deg.

Anonymkode: 46ec5...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å gjøre disse tingene alene: kino, teater, restaurant, bar, reise på ferie. Dersom man har lyst, er det alltids mulig å komme i kontakt med andre der, men absolutt ikke nødvendig hvis man ikke ønsker det selv. Hvis man går dit og bare sitter og tenker på at man føler seg dum så er det jo ikke noen vits da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, Helado said:

Svar til trådtittel:

Nei.

Anonymkode: 02790...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør alt alene. Synes det er veldig rart å ikke kunne trives i sitt eget selskap. Jeg skjønner heller hva slags rolle det spiller om noen synes jeg er rar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

helt klart kleint, og ikke ha noen å snakke med er det verste, bare glo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at det var veldig vanlig! :) Jeg er ikke så mye på kino selv, men det hender at jeg drar på konserter (sittekonserter, ikke ståkonserter), danseforestillinger og teater alene. Det hadde vært dumt om jeg ikke fikk med meg ting jeg ønsker, bare fordi vennene mine ikke liker det som skal være, er opptatt den kvelden eller om den du skulle med er blitt syk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker å gå på kino alene, da jeg ikke kjenner noen som klarer å holde kjeft i 1,5 - 2,5 timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på kino alene en gang på dagtid. Jeg begynte sent på jobb og dro til byen først og ble lei av å reke rundt, så fant ut at jeg skulle ihjel to timer ved å gå på kino. Vi var få i salen og flere var alene, så gikk kjempefint selv om jeg grudde meg litt på forhånd. Jeg endte opp med å kose meg skikkelig og det var deilig å slippe å ha folk ved siden av seg og kunne sette veska i setet ved siden av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke kleint, gjort det flere ganger selv.

Jente, 22

Anonymkode: 45f9a...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

helt klart kleint, og ikke ha noen å snakke med er det verste, bare glo.

Du skal IKKE snakke under kino. Du skal glo.

Anonymkode: b3719...d0d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...