Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte på oss, og har sett litt på området rundt Frogner. Har barn på barne- og ungdomsskole. Hvordan er miljøet der?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snobbete. Men det varierer med hvem barna dine kommer i klasse med og får som venner. Noen foreldre har bakkekontakt andre er meget høytflyvende.

Anonymkode: 8b83f...4b0

• Liker 2
Skrevet

Frogner i Oslo eller Frogner i Sørum? Vesentlig forskjell på de to. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener Oslos Frogner, mener du bydel Frogner eller selve Frogner? 

Hvis, så ser du etter leilighet eller hus? Og hvor mange soverom? Frogner er dyrt, men det vet du sikkert. Regnes det med tre soverom må du opp i hvert fall 8 mill. 

Anonymkode: 17071...f1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snobbete. Men det varierer med hvem barna dine kommer i klasse med og får som venner. Noen foreldre har bakkekontakt andre er meget høytflyvende.

Anonymkode: 8b83f...4b0

Og sånn er det på Stovner også:P 

Anonymkode: df262...3e6

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, Salka skrev:

Frogner i Oslo eller Frogner i Sørum? Vesentlig forskjell på de to. 

Frogner i Oslo

Gjest frøken_1975
Skrevet

Du må tenke på hvilken skolekrets du vil bo innenfor. Ruseløkka er stengt så de barna busses til Vollebekk. Vil du bo i asfaltjungel, ved Frognerparken, eller i nærheten av Bygdøy? Det er flere skoler å velge mellom, så les deg opp på dem i stedet:) Jeg ville heller fått for Skøyen Skolekrets. Hyggeligere nærmiljø også. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener Oslos Frogner, mener du bydel Frogner eller selve Frogner? 

Hvis, så ser du etter leilighet eller hus? Og hvor mange soverom? Frogner er dyrt, men det vet du sikkert. Regnes det med tre soverom må du opp i hvert fall 8 mill. 

Ser det blir vanskelig å finne noe med 5 soverom der ja, men blir nok å leie i den perioden/årene vi evnt skal være der. Lite kjent i området, men ønsker gåavstand til sentrum. Er det andre områder rundt sentrum som kan være mer aktuelle? 

Ser flere beskriver folk der som snobbete. Kommer fra ett sted hvor det absolutt ikke er fokus på penger og merker, og vil lære ungene opp til det samme.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, frøken_1975 skrev:

Du må tenke på hvilken skolekrets du vil bo innenfor. Ruseløkka er stengt så de barna busses til Vollebekk. Vil du bo i asfaltjungel, ved Frognerparken, eller i nærheten av Bygdøy? Det er flere skoler å velge mellom, så les deg opp på dem i stedet:) Jeg ville heller fått for Skøyen Skolekrets. Hyggeligere nærmiljø også. 

Takk for gode råd. Vi får sette oss ned å se på dette skikkelig om han går for jobbtilbudet. Utenom å være turist i Oslo har vi kun vært på besøk hos venner (uten barn) i Skillebekk. Vil veldig gjerne bo i nærheten av grøntområder selv om det er sentralt.

Gjest frøken_1975
Skrevet

Skillebekk er kjempekoselig, men i forhold til grøntområder så er det ikke ideelt. Det er et par småparker, også kan man gå/sykle til Bygdøy. På Sjølyst så vil man kunne sogne til Bygdøy Skole, og det ville jeg foretrukket inntil det er en erstatter for Ruseløkka. På Frogner.... Majorstuen i nærheten av Frognerparken er veldig fint, og nok en gang heier jeg på Skøyen hvor man har utrolig bra utemiljø hele året. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er grader av snobbete, på Frogner opplever jeg at det er en type kulturell snobbethet, som jeg (som bor der), liker bedre enn den mer økonomiske/materialistiske jeg innbiller meg er på for eksempel Vindern. Og det er et ganske blandet miljø, bor jo tusenvis av mennesker her. Man vet ikke om hvor mye eller lite penger folk har, og det bryr meg heller ikke. Skolene er vel bra, Ruseløkka er ikke i attraktivt for tiden pga bussingen, Uranienborg har noe av det samme, men er jo så helt nyoppusset om et år (?),  Majorstua, Skøyen (kun barneskole), Marienlyst er ok så vidt jeg vet. Barna går litt på skole om hverandre, avstandene er små, og flere i vår gate går på annen skole enn mine barn.

Og jeg opplever ikke noe merkepress eller fokus på penger blant barna, snarere tvert i mot, de er ganske skjermet. Blir sikkert annerledes når de er i slutten av tenårene, men det er ikke her man spytter i hundretusner i russebuss eller blir sett rart på hvis man har en egen klesstil, tvert i mot. 

Men RUNDT Frogner? Adamsstuen/Fagerborg/Bislett, Vika, Bygdøy, Majorstua, sentrum, Vindern, Ullevål .... Oslo vest? Det vil jo ikke være sånn at på Skøyen er alle greie og folk bor ikke i dyre boliger og ingen har merkeklær, mens på Majorstua skole-der er det problemer, der. Det er jo de samme foreldrene og barna, ganske blandet på sin måte. 

Anonymkode: a19ca...ede

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Mariell77 skrev:

Ser det blir vanskelig å finne noe med 5 soverom der ja, men blir nok å leie i den perioden/årene vi evnt skal være der. Lite kjent i området, men ønsker gåavstand til sentrum. Er det andre områder rundt sentrum som kan være mer aktuelle? 

Ser flere beskriver folk der som snobbete. Kommer fra ett sted hvor det absolutt ikke er fokus på penger og merker, og vil lære ungene opp til det samme.

Ullevål/Adamstuen er veldig koselig.. ellers er jo kanskje Sagene/Tåsen et alternativ? Litt lengre unna sentrum, men f.eks tåsen har veldig mye villebebyggelse, og er veldig trivelig. Sagene er vel den bydelen i Norge hvor det fødes mest barn, litt mer blandet på typen innbyggere, men masse småbarnsforeldre:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor på Majorstuen, ved Frognerparken.  Barna går på Majorstuen skole. Prisene på bolig er helt sinnsyke. Skolen er bra, men masse barn/ foreldre som er rike og snobbete. 

Skal flytte i sommer. Så lenge jeg får jobb et annet sted. 

Anonymkode: f725a...245

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar alle sammen😊 Da har vi litt å vurdere de neste ukene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for Marienlyst. Barna mine er oppvokst der og vi stortrives. 

Anonymkode: b2b33...280

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Mariell77 skrev:

Det er ikke SÅ snobbete på Frogner altså. Veldig mange er i akkurat deres situasjon. Opp mot 50% av leilighetene i bydel Frogner er leieleiligheter. Bydelen er veldig poppulær for folk som bare skal bo en kort periode i Oslo, ‘trygt og sentrumsnært’ er det alle i den situasjonen ser etter.

Veldig mange vestlige innvandrere, tror nesten det er flere briter, franskmenn etc. Enn norske i barnehagen til min datter. Hvis du hadde hatt barn i barnehagealder ville jeg ikke anbefalt deg å flytte hit, da det nesten ikke er en eneste plass å oppdrive, men skolene skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 45f81...3e2

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke SÅ snobbete på Frogner altså. Veldig mange er i akkurat deres situasjon. Opp mot 50% av leilighetene i bydel Frogner er leieleiligheter. Bydelen er veldig poppulær for folk som bare skal bo en kort periode i Oslo, ‘trygt og sentrumsnært’ er det alle i den situasjonen ser etter.

Veldig mange vestlige innvandrere, tror nesten det er flere briter, franskmenn etc. Enn norske i barnehagen til min datter. Hvis du hadde hatt barn i barnehagealder ville jeg ikke anbefalt deg å flytte hit, da det nesten ikke er en eneste plass å oppdrive, men skolene skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 45f81...3e2

Godt å høre. Vi må ta en runde med skolene uansett og har 4 barn som skal ha skoleplass, så litt redd for at det som styrer hvor vi tilslutt ender. Arbeidsgiveren til mannen har noen avtaler om boliger nær sentrum, men tenker det må være litt barnevennlig. Hund har vi også! 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Mariell77 skrev:

har 4 barn som skal ha skoleplass, så litt redd for at det som styrer hvor vi tilslutt ender. Arbeidsgiveren til mannen har noen avtaler om boliger nær sentrum, men tenker det må være litt barnevennlig. Hund har vi også! 

Kommer an på hvor mye penger dere har til rådighet. Vil si det er penger ut av vinduet å leie, men det er jo opp til dere da. I hvert fall hvis dere må ha fem soverom: https://www.finn.no/realestate/lettings/search.html?animals_allowed=1&location=0.20061&no_of_bedrooms_from=5&property_type=1&property_type=3&property_type=4&property_type=2

For å kjøpe så finnes de boligene her over hele Oslo nå til salgs med 5+ soverom: https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.20061&no_of_bedrooms_from=5&property_type=3&property_type=1&property_type=4&property_type=2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nevner folk Skøyen skole? Den er i Ullern, ikke på Frogner. 

Kan dog anbefale Ullernoen,  men det er jo ikke det TS spør om

Anonymkode: d5298...c2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor nevner folk Skøyen skole? Den er i Ullern, ikke på Frogner. 

Kan dog anbefale Ullernoen,  men det er jo ikke det TS spør om

Anonymkode: d5298...c2a

Sikkert fordi en del elever ble flyttet dit for noen år siden når de drev med oppussing på Majorstua skole.  Og så har de valgt å fortsette der.

Anonymkode: f725a...245

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...