Gå til innhold

Andre daglige løpere her inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er på feil forum, men prøver. Jeg har sakte men sikkert bygget meg opp et løpevolum på 60 km i uken. Varierer mellom rolige langturer, og intervall- eller terskeløkter i høyere pulssoner. Har så langt holdt meg helt skadefri, men vil selvfølgelig gjøre alt jeg kan for å kunne fortsette å løpe daglig (har en fridag i uken da) uten skader. Tips? Har kjøpt en muskelrulle som hjelper å funker bra, og gjør basic styrkeøvlser som tå hev når jeg kommer på det. Annet som funker?

Anonymkode: c728f...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg løper nærmest daglig, og har gjort det i mange år. Uten skader. Noen av turene er ganske rolige, og det er viktig å legge inn en del restitusjonsøkter som føles behagelige om man skal trene hver dag. Dersom jeg trener for mye styrke for beina så betyr det mer muskulatur, ergo større belastning på løpesteget, så det finnes en balanse. 

Kroppen tilpasser seg et større volum når du har trent deg opp gradvis. Vi er faktisk skapt for å løpe - så kjør på. Men vær smart, og ta pauser dersom du får smerter eller ubehageligheter. Leste nylig om en dame med ms som løper 42 km hver eneste dag :ohmy:

Anonymkode: 46e6d...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Hvile, riktig kosthold, god oppvarming, løp minst mulig på asfalt, gode og riktige sko og ikke minst tøy ut masse. 

Anonymkode: b58d9...a22

AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2018 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Hvile, riktig kosthold, god oppvarming, løp minst mulig på asfalt, gode og riktige sko og ikke minst tøy ut masse. 

Anonymkode: b58d9...a22

Tøy ut kun hvis du tror det hjelper mot noe. Generelt er det ikke noe som tilsier at du holder deg skadefri ved tøying, litt placebo effekt mao. Styrketrening og forsiktig økning av treningsmengde er det som skal til for å holde deg skadefri, samt det å lytte til kroppen. Er du sliten eller kjenner det murrer noe sted så ta hviledag. 

Anbefaler også at du har flerepar sko du kan veksle på.

Hilsen en som trener hver dag og ligger på alt fra 60-120km i uka. 

Anonymkode: 74bcf...9f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...