Gå til innhold

Post i butikk = post i sneglefart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ventet i halvannen uke på en brevsending og det er ikke første gang. Tidligere var det Kiwi som hadde ansvar for brevsendinger og pakkepost, og da kom alt mye raskere fram enn nå når Meny har tatt over. Brevpakker brukte bare et par dager, mot nå et sted mellom 7 og 11. Det er ikke holdbart å måtte vente så lenge på en liten lett brevpakke de har tatt seg klekkelig betalt for å frakte

Har det vært noen endringer hos Posten det siste året som kan forklare den trege postgangen, eller kan det være Meny som ikke gjør jobben sin godt nok? Jeg føler for å klage men vet ikke hvem jeg skal henvende meg til.

Hviilke erfaringer har dere med post i butikk, er dere fornøyd eller misfornøyd?

Anonymkode: 5beab...d76

AnonymBruker
Skrevet

PS: jeg glemte å si at det er snakk om brev og pakker sendt innenfor Norge.

Anonymkode: 5beab...d76

AnonymBruker
Skrevet

Her er det antageligvis ikke Meny du kan gi skylda. 

Meny er ikke de som hverken sorterer eller kjører pakker og brev ut til butikken som har Post i butikk. 

Jeg bor i en liten by. Min nærmeste Post i butikk er hos Coop Mega på Amfi. Grunnen til at pakker og brev kommer raskt til meg tror jeg er fordi jeg bor midt i sentrum av byen min, det er en by og posten hit går ikke innom mange sentraler på veien.

Dte holder med en ekstra sentral for at det skal gå ekstra tid.

- det er min teori. Jeg vet ikke for sikekrt altså.

Anonymkode: 34914...f13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter kundeservice til Posten. Du finner mail adressen dere på Posten sin side. Mye av posten går tregere nå enn før.

Anonymkode: c1d0a...7a7

Skrevet

Meny har kun ansvaret for post som skal leveres i postbokser, pakker som sendes som pakke eller er for store for postkassen, og posten de får inn som Posten henter hos dem.

Om du får post senere nå på grunn av Meny, er det fordi de ikke sortere posten som skal i postboksen når den kommer inn, eller fordi de ikke skanner pakkene.

Men at post tar lenger tid nå enn før er det lite tvil om. Jeg sendte sist en brevpakke til postkasse. Jeg leverte den 9.00 fredag morgen, den kom frem onsdag. Garantien om levering neste dag er vel borte, her tok det to dager ekstra pluss helgen som vi ikke kan gjøre så mye med..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror posten har begynt å sende posten med hest og kjerre. 

Anonymkode: a25c0...f1f

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at etter spar/meny overtok er det blitt mer rot

Hjelper ikke på at mitt postkontor nå er i nabo kommunen, og på et sted det ikke er naturlig for meg å dra til

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke sånn at Posten nå har gått over til å sende all brevpost som B-post, og at A-post ikke finnes lenger? Dvs det tar lenger tid for sendinger å komme frem?

Anonymkode: a163f...c84

• Liker 1
Skrevet

Jeg er godt fornøyd med postgangen. Når jeg bestiller apotekvarer på nett én dag, er de framme dagen etter i 10-tida. Apoteket ligger ca. 20 mil unna, i et annet fylke. Bedre kan det igrunnen ikke bli!

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke sånn at Posten nå har gått over til å sende all brevpost som B-post, og at A-post ikke finnes lenger? Dvs det tar lenger tid for sendinger å komme frem?

Anonymkode: a163f...c84

Begrepene A- og B-post er fjernet, og standard leveringstid (som før var 1 virkedag for A-post) er nå 2 virkedager. 

Hurra for fremskrittet. 

Anonymkode: d5eb9...24e

AnonymBruker
Skrevet

Posten sender heller ikke post på lørdager lenger. Post Nord sender fortsatt på lørdager da, så du kan få pakker i posten på en lørdag hvis de er sendt med Post Nord. 

Anonymkode: 0f929...390

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begrepene A- og B-post er fjernet, og standard leveringstid (som før var 1 virkedag for A-post) er nå 2 virkedager. 

Hurra for fremskrittet. 

Anonymkode: d5eb9...24e

Ja, sånn blir det når man stemmer på borgerlige regjeringer. 

Anonymkode: fdae9...faf

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, sånn blir det når man stemmer på borgerlige regjeringer. 

Anonymkode: fdae9...faf

Sånn blir det når vi bruker posten mye, mye mindre enn før. Det går måneder mellom hver gang jeg mottar brevpost, men for sikkerhets skyld sjekker jeg postkassa en gang i uka og kaster det uadresserte reklamesøppelet som har samla seg opp. 
Jeg abonnerer dessuten på et blad som kommer 3.hver uke, og et par gratisblad kommer noen ganger i året. C'est tout!
For min del kunne de bare gå over til postlevering ei gang i uka, så lite bruk har jeg for postens tjenester.

Pakker får jeg derimot rett som det er beskjed om er kommet, men da melding på telefonen. Og pakker får jeg vel så ofte fra andre aktører enn Posten/Bring: PostNord, Schenker, andre.

AnonymBruker
Skrevet

Pakka ankom post-i-butikk for en uke siden, men hentelappen fikk jeg først i dag.. 

Anonymkode: a3f90...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...