Gå til innhold

Bor alene, og ønsker hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer om jeg skal ordne meg en hund siden jeg bor alene, for å ha en kamerat inntil dame emne endelig kommer på banen. Inntil da får jeg bruke tiden med å ha en hund som selskap. 

Noen hunder som dere foreslår kan være god ide å ha? takk for alle tips.

hilsen ung mann.

Anonymkode: a90b5...2de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du lyst på hund, eller vil du helst bare ha selskap? Det alle bør spørre seg selv før de skaffer seg hund er hva de kan tilby hunden, for selv om hund som selskap er helt supert så krever de sitt for å ha det bra. Jobber eller studerer du? Hvor mye er du ute av huset på en vanlig hverdag? Hvor mye tid kan du realistisk bruke på hunden hver dag?

Anonymkode: 7fc20...a12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha et par hundepass i bakhånd! 
Det nytter ikke å ligge rett ut med 40 i feber når du har hund. Du må opp og gå, i all slags vær og helse. Så noen hundepass i bakhånd er en must når du er alene. Liker du å reise? Liker du å ha fest hver helg? Liker du å dra ut på lønningspils rett etter jobb? Glem det, det første du må gjøre etter jobb/skole, er å dra hjem og gå tur med hunden. 

Hunderase er vanskelig å anbefale. Da du må velge en hund etter din livsstil.

Anonymkode: 8c3b0...83a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det nytter ikke å ligge rett ut med 40 i feber når du har hund. Du må opp og gå, i all slags vær og helse. Så noen hundepass i bakhånd er en must når du er alene. Liker du å reise? Liker du å ha fest hver helg? Liker du å dra ut på lønningspils rett etter jobb? Glem det, det første du må gjøre etter jobb/skole, er å dra hjem og gå tur med hunden. 

friluftsliv, ta med hund i bil, dra på telt tur, kano turer, skog og mark, gå lange turer, bål

TS

AnonymBruker
Skrevet

ja og om du kun ønsker selskap; skaff deg katt.
Hund er det mye selskap i, men det er også mye jobb. Trening, sosialisering, turer, fysisk og psykisk stimulanse. En katt har det som plommen i egget om han bare får en tom pappeske og en q-tips. Katter er svært enkle dyr, som gir ekstremt mye mer tilbake. Hund krever som sagt mer og du får belønning i form av fysisk mosjon og en kos nå og da. Men du må fortsatt ha kattepass i bakhånd. 

Jeg har alltid vært hundemenneske. men innerst inne så er jeg nok ei gal kattedame.
Har hund og 2 katter, alene. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst på hund, eller vil du helst bare ha selskap? Det alle bør spørre seg selv før de skaffer seg hund er hva de kan tilby hunden, for selv om hund som selskap er helt supert så krever de sitt for å ha det bra. Jobber eller studerer du? Hvor mye er du ute av huset på en vanlig hverdag? Hvor mye tid kan du realistisk bruke på hunden hver dag?

jeg skal søke jobber på mindre steder, iallfall skal jeg bo på et mindre sted, landsted, og jeg kommer til å bygge hus selv, og trenger en kamerat i tiden for å ikke være alene, men noen å snakke med. Samt jeg kommer til å dra mye på friluftsliv.

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

friluftsliv, ta med hund i bil, dra på telt tur, kano turer, skog og mark, gå lange turer, bål

TS

google litt om brukshunder/aktive hunder. 
Jeg har mest erfaring med sofa-hunder, da jeg er en sofa-person :P 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal søke jobber på mindre steder, iallfall skal jeg bo på et mindre sted, landsted, og jeg kommer til å bygge hus selv, og trenger en kamerat i tiden for å ikke være alene, men noen å snakke med. Samt jeg kommer til å dra mye på friluftsliv.

TS

Skal du skaffe deg hund må du være så sikker som du kan være på at du kan tilby den et hjem resten av dens liv. Ikke bare mens du bygger hus og trenger en kompis. Ikke bare til du får deg dame. Ikke bare til du og dama får barn. Planen må være at hunden er din, i de neste 10-15 årene.

Anonymkode: 250f4...21f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du skaffe deg hund må du være så sikker som du kan være på at du kan tilby den et hjem resten av dens liv. Ikke bare mens du bygger hus og trenger en kompis. Ikke bare til du får deg dame. Ikke bare til du og dama får barn. Planen må være at hunden er din, i de neste 10-15 årene.

ja, det er iallfall det jeg ønsker den skal få, et sted hvor frisk luft og turer blir sentralt. Og den blir en del av fellesskapet når nye familiemedlemmer blir en del av familien og hjemmet. Og en som tar godt imot kvinne som liker å dra på turer. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja, det er iallfall det jeg ønsker den skal få, et sted hvor frisk luft og turer blir sentralt. Og den blir en del av fellesskapet når nye familiemedlemmer blir en del av familien og hjemmet. Og en som tar godt imot kvinne som liker å dra på turer. 

Godt å høre:-) da er neste skritt å se for deg hva slags hundehold du vil ha, hva du kan tilby en hund og ta det videre derfra. 

AnonymBruker
Skrevet

trenger tips for hundetyper! 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint at du har sagt litt om hva du vil gjøre med hunden, men hvor mye tid vil du bruke på dette hver dag? 

Ønsker du en hund som varsler ved fremmede på døren? Ønsker du en hund du kan slippe løs ute? Kommer hunden til å være med små barn, eller andre dyr?

Er røyting et problem? Hvor mye tid kan du bruke på pelsstell?

Jo mer informasjon, jo lettere er det å finne en rase som passer både til det du ønsker og det du kan tilby. 

AnonymBruker
Skrevet

Alaska malamute tror jeg kan være en stødig hund å ha.

Vi kommer både til være hjemme og dra på turer. Dessuten må hunden basere å være alene i åtte timer. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alaska malamute tror jeg kan være en stødig hund å ha.

Vi kommer både til være hjemme og dra på turer. Dessuten må hunden basere å være alene i åtte timer. 

TS

Ut i fra det du har skrevet hittil tror jeg hvert fall du skal holde deg langt unna ekte brukshunder slik malamuten er. Dette er krevende raser, ikke kun turkompiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...