Gå til innhold

Noen her som har oppdratt barn alene? Usikker på om jeg skal ta abort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og faren til barnet vil ikke vite av noen av oss. Jeg må derfor klare alt selv om jeg skal beholde. Jeg er nesten 10 uker på vei. Er satt opp til abort på mandag, og jeg har følt det er det eneste valget jeg har, men nå idag føles det så feil. Jeg har vet ikke om jeg klarer. Jeg har et barn fra før av på 5 år som jeg har hovedomsorgen for, men faren til dette barnet er veldig tilstede og stiller opp.

Det som blir vanskelig om jeg beholder er jo det at jeg må gjøre det alene, hver eneste dag hele året til barnet blir så stort at det klarer seg selv. Ingen avlastning. Og det blir vanskelig for meg å beholde jobben jeg har da den ofte krever overtidsarbeid. Vet ikke om man kunne løst dette med barnehage + dagmamma? Kanskje jeg mister jobben og må inn i nav systemet? Det blir også  vanskelig for meg å gå videre i livet, møte en ny mann i den situasjonen. Og jeg har lyst til å kunne kjøpe meg bolig, noe som kanskje blir umulig om jeg blir alenemor til 2. 

Grunn til å beholde er at det faktisk er et liv jeg har i magen. Jeg er enebarn selv og jeg har alltid ønsket søsken og synes min sønn skal få det. Det er jo ingen garanti for at jeg kan eller kommer i posisjon hvor jeg får flere barn så kanskje dette er meningen? 

Har til og med tenkt på adopsjon, men vet ikke om jeg hadde klart det. 

Herregud, hva skal jeg gjøre? 😭 Dere som har klart alt alene uten barnefaren eller noe særlig hjelp fra familie, hva ville dere anbefalt meg å gjøre? Hvordan har dere klart dere? 

Anonymkode: 4b6b2...429

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det alene. Sitter med sønnen min mens han ser barne TV nå :) Det er sååå verdt det alt sammen <3 Ja, klart det ikke er problemfritt innimellom, Men jeg ville ikke byttet dette ut. 

Meld deg inn i aleneforeldreforeningen. Benytt deg av "rødhette" om du bor i oslo. Du kan annonsere etter reservebesteforeldre på finn.no, eller du kan ha dagmamma med fleksibel arbeidstid. Dette kan ordne seg så utrolig fint. Hør på magefølelsen din som ikke vil kvitte deg med barnet du bærer. <3

Anonymkode: 719f8...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn fra før. Far har samvær annenhver helg. 

Jeg hadde klart en til, men hadde jeg fått valget nå mtp. Jeg har ett barn med utfordringer så hadde jeg tatt abort. Mye av frykt for at jeg skulle blitt helt alene med enda ett barn med utfordringer. Jeg har samboer som stiller opp såpass at jeg hadde ikke vært redd for å fått barn med han, men siden jeg startet som alenemor sist så ønsker jeg ikke det igjen. Jobb hadde også blitt vanskelig alene så jeg hadde vært egoistisk her. 

Man klarer alt man vil, men du må selv avgjør til hvilken pris. 

Anonymkode: 5c76c...ffb

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det alene. Sitter med sønnen min mens han ser barne TV nå :) Det er sååå verdt det alt sammen <3 Ja, klart det ikke er problemfritt innimellom, Men jeg ville ikke byttet dette ut. 

Meld deg inn i aleneforeldreforeningen. Benytt deg av "rødhette" om du bor i oslo. Du kan annonsere etter reservebesteforeldre på finn.no, eller du kan ha dagmamma med fleksibel arbeidstid. Dette kan ordne seg så utrolig fint. Hør på magefølelsen din som ikke vil kvitte deg med barnet du bærer. <3

Anonymkode: 719f8...ca0

Hvor gammel er sønnen din nå? Har du en jobb? Isåfall 100%? Hvordan løser det seg eventuelt? 

AnonymBruker
Skrevet

det dummeste og mest usmarteste du kan gjøre å ta abort, her handler det om et barn som du blir mor til, og som kommer til å bli et fantastisk samfunnsborger, derfor tilrettelegger du et hjem for den lille, og du kommer til å bli fantastisk mor. 

Anonymkode: 1e261...988

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og fikk råd hos amathea da jeg valgte å beholde sist

AnonymBruker
Skrevet

Alle andre synes jeg skal ta abort, inkludert faren til barnet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre synes jeg skal ta abort, inkludert faren til barnet. 

Faren til barnet skal du ikke høre på. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren til barnet skal du ikke høre på. 

Han mener det er like mye hans valg og at jeg ikke kan få dette barnet mot hans vilje og at det vil være veldig egoistisk av meg da barnet kommer til å vokse opp uten en far. Han har to barn fra før av, men dette nekter han å vite av. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han mener det er like mye hans valg og at jeg ikke kan få dette barnet mot hans vilje og at det vil være veldig egoistisk av meg da barnet kommer til å vokse opp uten en far. Han har to barn fra før av, men dette nekter han å vite av. 

Umodent. Han vet selv hva som kan skje når han velger å ha sex. Barnet kan ha ett godt liv uten han. Kan selvfølgelig være sårt og ikke ha en far,  men hvis du vet du er en god mamma så vil barnet være takknemlig. Plutselig får han en stefar også som kan gi omsorg og kjærlighet 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke like mye hans valg og ta abort.

At han tar lett på det er noe jeg blir helt kvalm av, gremmes over og være mann når jeg hører dette. Vi menn vet om risikoen for at kvinner blir gravide. Om du har ikke ønsker å ta abort skal du ikke gjøre det. Det ordner seg alltid på ett eller annet hvis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kvinne vil aldri kunne lære en gutt hvordan han skal være en mann. Kvinnene vil oppdra gutten til å bli til en jente, en kvinne, en femi taper. Det er bare til å se på USA, hvor flere hundre tusen menn sitter i fengsel som følge av at de vokste opp med en alenemor.

Anonymkode: 33ef4...0f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne vil aldri kunne lære en gutt hvordan han skal være en mann. Kvinnene vil oppdra gutten til å bli til en jente, en kvinne, en femi taper. Det er bare til å se på USA, hvor flere hundre tusen menn sitter i fengsel som følge av at de vokste opp med en alenemor.

Anonymkode: 33ef4...0f4

Godt vi ikke lever i usa, det har ikke bare med at det er en alenemor å gjøre, er nok miljøet rundt skal du se.

Anonymkode: 3dac8...2e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du plutselig hadde opplevd en spontan abort i helgen, ville du blitt lettet eller lei deg? Der har du svaret. 

Anonymkode: d4cd6...f41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra det du skriver om ang jobb og overtid, så synes jeg abort høres ut som beste løsning. Å ha barnehage + dagmamma vil bli veldig dyrt. Jeg jobber selv som dagmamma og jeg vil ha ordnede arbeidstider. Vil vite at barnet hentes til avtalt tid og ikke få tlf om å passe 2 timer ekstra fordi mor og far skal jobbe ekstra.

Snart begynner barnet ditt på skolen og fritidsaktiviteter, da skal du samtidig stresse med ett enda mindre barn bare du kan passe på.

Jeg hadde tatt abort helt klart. Det blir vanskeligere for deg å finne en ny kjæreste på lenge med ett barn ingen andre kan passe når du har frihelg fra den eldste.

Anonymkode: cffe5...91b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene i noen år med barnet mitt, så kom faren og sa han ønsket kontakt. Så jeg er jo ikke alene nå lenger. Og jeg har fått en samboer. Men ja, det var jo veldig tøft når det sto på (var alene fra fødselen og fram til barnet var nesten 4 år).

Jeg vet hvor vanskelig det er å ta abort. Jeg klarte det jo ikke selv med det barnet jeg har nå. Men hadde jeg nå blitt gravid og trodd jeg måtte ha vært alene om et barn til, så hadde jeg nok tatt abort. Jeg vet ikke om jeg hadde maktet det rett og slett. Og så er jeg veldig redd for å ende opp med flere barnefedre. Jeg skjønner jo at jeg mest sannsynlig vil få en barnefar til siden samboeren min ønsker barn, men da håper jeg inderlig at vi holder sammen.

Men til syvende og sist er dette sin avgjørelse. Bare husk at det ikke er en selvfølge å få friske barn.

Anonymkode: ba711...721

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du plutselig hadde opplevd en spontan abort i helgen, ville du blitt lettet eller lei deg? Der har du svaret. 

Anonymkode: d4cd6...f41

Veeeeel, jeg ønsket ingenting annet enn å spontanabortere da jeg var gravid. Men da jeg så ungen første gang, var jeg verdens lykkeligste. 

Anonymkode: 1c867...13e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt abort. Fikk selv en kronisk sykdom like etter barn nr2 kom, og det er strevsomt selv om jeg er sammen med barnefar. Tør ikke tenke på hvordan det hadde gått dersom jeg var alene med barna. I tillegg er det også en mulighet for at barnet ikke er friskt. Poenget er egentlig at man vet aldri hvordan framtiden blir. 

Anonymkode: 0f3c1...cb8

AnonymBruker
Skrevet

abort kan du bare glemme, det kommer til å angre på resten av ditt liv. Men tenk allerede nå det beste for den lille. For han er veldig sensitiv på alt det du tenker nå, for du vil vel føde en gutt/ ei jente som kan bli en norsk borger du blir stolt av. 

Dette kommer til å bli veldig bra uansett!

Anonymkode: 1e261...988

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Nå har jeg oppdratt et barn helt alene. Ville aldri vært tiden foruten. Men en gang til? Ikke tal om.

Anonymkode: 48325...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...