Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som liker ballett her inne? Jeg vil overraske en venninne med billetter til kommende sesong. Hvilken forestilling passer best for nybegynnere å se på av Nøtteknekkeren og Svanesjøen? Egner Nøtteknekkeren seg for voksne eller er det bedre med Svanesjøen? Og hvor tidlig må man bestille billetter? Tenkte på Svanesjøen nå i vår, men den er utsolgt så da må vi vente til høsten igjen. 

Anonymkode: 097b3...0d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt like glad for begge jeg.

Anonymkode: d3d4c...a8a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde blitt like glad for begge jeg.

Anonymkode: d3d4c...a8a

Hvis du måtte velge en da? :) 

Skrevet (endret)

Begge funker bra for nybegynnere, så det blir nok ikke feil uansett. Begge balletter har musikk alle har hørt før, så gjenkjenningsfaktoren vil bli stor. Svanesjøen er helt nydelig. den kan jeg se igjen og igjen uten gå lei. Nøtteknekkeren er for barn, men det er koselig for voksne også, men fordi det er barneforestilling må man tåle litt støy fra publikum. Kanskje det er lettere å drømme seg bort med Odettes triste svaneskjebne.

Endret av Elanor
AnonymBruker
Skrevet

Svanesjøen! Musikken er vakrere, historien er bedre (Nøtteknekkeren er mer en parade enn en fortelling), dansen er mektigere, følelsene langt større. Jeg ser den hver gang den settes opp, mens det så langt har klart seg med én kveld med Nøtteknekkeren. 

For de mest populære forestillingene (som Svanesjøen er en del av) bør du ikke vente så lenge etter at billettene legges ut for salg. Jeg fulgte ikke med i år, så jeg endte opp med dårligere sete på Svanesjøen enn jeg ønsket meg. 

Anonymkode: b4e6d...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Svanesjøen!!

Anonymkode: 3b06a...ea3

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Svanesjøen! Musikken er vakrere, historien er bedre (Nøtteknekkeren er mer en parade enn en fortelling), dansen er mektigere, følelsene langt større. Jeg ser den hver gang den settes opp, mens det så langt har klart seg med én kveld med Nøtteknekkeren. 

For de mest populære forestillingene (som Svanesjøen er en del av) bør du ikke vente så lenge etter at billettene legges ut for salg. Jeg fulgte ikke med i år, så jeg endte opp med dårligere sete på Svanesjøen enn jeg ønsket meg. 

Anonymkode: b4e6d...dc6

Hvilke plasser vil du anbefale?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke plasser vil du anbefale?

Ikke meg du spurte, men tillater meg å svare allikevel.

For ballett er jeg glad i midtfeltet på parkett, 1. eller 2. balkong. Da har jeg god oversikt over det som skjer på hele scenen.  Svanesjøen har jeg ikke sett enda, men den er på programmet for sesongen 2018/19, så jeg planlegger å sikre meg en billett så snart de legges ut for salg i mai.

For opera velger jeg som regel lytteplassene på 2. eller 3. balkong. De har litt dårlig sikt, men ved opera er jo musikken viktigst og lytteplassene koster bare 100 kr, så da kan jeg koste på meg å få med meg flere forestillinger. Det er viktigere å kunne gå i Operaen flere ganger og få flere opplevelser enn å sitte på den beste plassen for meg. :) 

Anonymkode: a64ca...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...