Gjest SumoBryter Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Hortes kanskje selvfolgelig ut, men det er ikke bare enslige hulboeraktige menn som kan vaere til fare for barna deres, det kan vaere pappaen i den "helt normale familien over gata" som barna dine leker med og onsker a overnatte hos. Jeg forstar ikke at folk lar barna sine overnatte hos mennesker som de ikke vet absolutt alt om, jeg forstar heller ikke mennesker som lar barna sine leke hjemme hos barn som de vet at har en pedofil far som har vaert i fengsel for det ogsa. Den eneste domte pedofile jeg vet om, var i fengsel i to ar, dama pasto at de var separert og han hadde flyttet bort, men at de provde a fikse det, det var forklaringen pa hans fravaer. Det at datteren forsvant forklarte hun alltid med at hun var sa vanskelig og var na med barnevernet. Na bor han tilbake med kone og barn bortsett fra datteren, og ingen i nabolaget har noen anelse om at han har vaert i fengsel, eller at han har vaert i fengsel for incest. Barna deres har daglig besok av andre barn og de tilbyr deg ofte som barnevakter... VAER FORSIKTIGE med deres barn!!!
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Skal nok godt gjøres å vite "absolutt alt" om noen som helst. Folk vet ikke en gang absolutt alt om sine egne foreldre, onkler, tanter og søsken, så i mine øyne blir det litt naivt å tenke slik.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Skal nok godt gjøres å vite "absolutt alt" om noen som helst. Folk vet ikke en gang absolutt alt om sine egne foreldre' date=' onkler, tanter og søsken, så i mine øyne blir det litt naivt å tenke slik.[/quote'] Hjelpe meg! Naivt?! er det noe som er naivt sa er det a sende barna sine pa overnattinger til deres venner, nar man ikke vet noesomhelst om familien deres.
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Det var da ikke det jeg sa...? Derimot sa jeg man var naiv om man trodde man noengang ville vite ALT om nære folk det kan være naturlig å sende barna til, herunder besteforeldre, tanter og onkler. Forøvrig skal det godt gjøres å finne ut av hvem som misbruker barn eller ei, svært få vil nok svare ærlig på et slikt spørsmål. Og de færreste er dømt for det.
Mathias Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Som fttest er det familie som både dreper, voldtar og begår overgrep. Men det er sykt å være paranoid...
mari Skrevet 21. februar 2005 #6 Skrevet 21. februar 2005 men det er en forskjell på å vite alt, og å vite noe som helst. Man kan aldri være helt sikker på at barna ens ikke utsettes for fare, men selvfølgelig skal man gjøre mest mulig for å unngå at barnet settes i en situasjon som er farlig. Samtidig så vet man jo aldri hvem som er pedofil, for alt jeg vet så kan naboen være det eller svigerfar for den slags skyld (TROR IKKE HAN ER DET!!!) Uansett hvor godt man kjenner et annet menneske så kan man ikke vite hvilke tanker den personen har og hva som skjer bak lukkede dører. Man kan ikke gå rundt å tro vondt om alle mennesker, men man kan selvfølgelig snakke med mennesker som barna skal omgås, og så håpe at man er såpass gode menneskekjennere at man oppdager det hvis det er noe som ikke stemmer.
Gjest SumoBryter Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 Hjelpe meg! Det er da forskjell pa paranoia og dat a vaere forsiktig. Jeg syns de fleste er sa uforsiktige. Mine jenter far i hvertfall ikke overnatte hos noen for de er store nok, dvs ca 10 aar.
Gjest Melk Skrevet 21. februar 2005 #8 Skrevet 21. februar 2005 Hjelpe meg! Det er da forskjell pa paranoia og dat a vaere forsiktig. Jeg syns de fleste er sa uforsiktige. Mine jenter far i hvertfall ikke overnatte hos noen for de er store nok, dvs ca 10 aar. Store nok til hva da? Gjelder dette også overnatting hos familie og bestevenner i klassen?
Tule Skrevet 23. februar 2005 #9 Skrevet 23. februar 2005 hei der sa du noe veldig interesant jeg syns det er lit naivt med den troen man har på de som jobber i banrevenret barnehager og skole fordi de leverer politiattest vis den er ok så er det ikke bare fordi de ikke er syke men dfordi de kan og vere sleipe hilsen
Tule Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 Hjelpe meg! Det er da forskjell pa paranoia og dat a vaere forsiktig. Jeg syns de fleste er sa uforsiktige. Mine jenter far i hvertfall ikke overnatte hos noen for de er store nok' date=' dvs ca 10 aar.[/quote'] hei jeg må si meg neig med melk her va er det de skal vere store nok til barne er vel mer utsatt for tingi den aldrene en vis de er små og vis en kjenner foreldrene godt så er det ingenting i veien for ogla dem overnatte jhos venne fra de er mindre oigså bare de er trygge når de ikke er hos forledrene jeg syns du skal sette grensene dine etter det andre foreldre gjør ikke forksjellsbehandle banra dine hilsen
Gjest Madam Felle Skrevet 23. februar 2005 #11 Skrevet 23. februar 2005 vel, det finnes fedre, besteforeldre, onkler, fettre ol som også forgriper seg på barn. De burde man jo stole på, men det er faktisk ikke alle som kan det. Men en kan ikke gå rundt og være redd alt og alle for det. Tror litt sunn fornuft er viktig i dette, og kjenne og stole på magefølelsene.
Gjest SumoBryter Skrevet 23. februar 2005 #12 Skrevet 23. februar 2005 Ja, josses, sa er vi helt totalt uenige der da jeg syns nemlig hverken jeg eller noen andre foreldre noen gang skal tro sa lite pa seg selv som foreldre at de bare gjor det som alle andre gjor, og aldri det de selv mener er best for barna sine?? Hvaslags forvridd tankegang er det da?? Jeg gjor det jeg mener er best, og mine barn vil sannsynligvis vaere bedre beskyttet mot seksuelle overgrep enn deres
Tule Skrevet 23. februar 2005 #13 Skrevet 23. februar 2005 hei jeg skjønner ikke vorfor du mener at banra ermere beskyttet når de er ti år vis andre banr for lov og overnatte fra de er fem bør den få det ogaså det er vel viktigere og vere nøye med og kjenne de banra overnatter hos en banras alder det viktige er at de er trygge når de iker e hos deg og ikke blir skremt og redde, noe banr må vere gamle for ikke og vere det men om det tør og overnatte borte når de er fem og andre gjør det bør du også vis du er nøye med og kjenne dem de overnatter hos så er det ingen far, og jeg tror ikke andre foreldre er mer unøye en meg og det er svert sjelden en hører om at et banr er misbrukt også jeg tror sjansen for det er sveert liten det viktrigste er at et banr for en oppvekst lik de andre og vorfor har du ikke æ ø og å hilsen
Gjest Gjest05 Skrevet 23. februar 2005 #14 Skrevet 23. februar 2005 og vorfor har du ikke æ ø og å Og hvorfor har ikke du punktum eller stor bokstav?
Brunhilde Skrevet 23. februar 2005 #15 Skrevet 23. februar 2005 Det aller farligste er når redselen for hva som kan hende hvis såfremt ifall overskygger evnen til å tenke fornuftig og handle rasjonelt. Selvfølgelig kan alle være potensielle overgripere, men flesteparten er det allikevel ikke! SumoBryter, jeg syns innlegget du startet med her er en smule søkt. Du burde være litt forsiktig - tenk på de som blir virkelig skremt av det! Er det verd det? Jeg mener, når det er så fjernt fra virkeligheten som det tross alt er?
Tule Skrevet 23. februar 2005 #16 Skrevet 23. februar 2005 Det aller farligste er når redselen for hva som kan hende hvis såfremt ifall overskygger evnen til å tenke fornuftig og handle rasjonelt. Selvfølgelig kan alle være potensielle overgripere, men flesteparten er det allikevel ikke! SumoBryter, jeg syns innlegget du startet med her er en smule søkt. Du burde være litt forsiktig - tenk på de som blir virkelig skremt av det! Er det verd det? Jeg mener, når det er så fjernt fra virkeligheten som det tross alt er? hei det er det jeg mener og hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #17 Skrevet 23. februar 2005 jeg kommer til å være forsiktig og kommer til å følge godt med, men kommer ikke til å nekte barna å overnatte hos vennene sine i frykt for at foreldrene kan være pedofile, så lenge ikke jeg får en dårlig magefølelse, da kan jeg nok komme til å dukke opp på døra der i løpet av kvelden eller noe bare for å skjekke om alt står bra til(men late som om jeg skal levere noe til ungen min) når jeg var liten hadde jeg noen koselige naboer(gammel dame og mann), og jeg var spesiellt opptatt av den gamle mannen. Vi hadde hull i gjerdet, og dit fikk jeg lov å gå når jeg selv ville fra jeg var i 2-års alderen. Fikk is og godteri, og så lekte vi i hagen og inne hos dem. Mamma syns dette var bare koselig. traff han igjen for et par år siden, og da lyste han opp og sa:nemmen, er det lille-kjæresten min!!! så glad for å se meg! men etter de siste årenes pedofilihysteri ble jeg litt sint på mamma for at hun lot dette skje...han kunne jo ha misbrukt meg i mange år han hvis han ville! konfronterte henne med saken, og fikk som svar at det var ikke så mye snakk om pedofili den gangen, så man stolte på koselige gamle naboer, men at hun hadde fått klump i halsen i ettertid når den ene etter den andre pedofilisaken kom opp i media... Men nå er vel de fleste mennesker så redd for å bli mistenkt som pedofil at de ikke inviterer unger med seg inn for å spise is...litt trist også, men selvfølgelig også bra... Man skal passe på barna sine, men man kan ikke overbeskytte de slik at det hemmer dem i hverdagen...om man skal følge trådstarters tankegang kan jo pappaen til barna også være pedofil uten at du vet det... det går ikke an å tenke slik...man får bare følge godt med, prøve å få et åpent forhold til ungene med god dialog, og følge magefølelsen, så går det i de fleste tilfeller bra!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #18 Skrevet 23. februar 2005 a hva vet vi om naboen vi ble kjentmed da vi flyttet inn? Hva vet vi om fortiden? Hvorfor har han et ekteskap bak seg? han har ikke samvær med barna sine fra det ekteskapet,men hvorfor? er det pga det han sier? at x trenerer hele samværet og flyttet langt vekk? Eller er han en dømt far? Og hva vet du om bestefareni det huset? han som er mye på besøk, han som alle ungene elsker? Og hva med han onkelen i nabohuset som vi har på kaffe? herregud menneske, om du vet alt om dine naboer,ja da tror jeg du tar feil. Du vet ikke hva som er i hodet på syke folk. Du vil ikke oppdage det før...ja da er det allerede forsent. Alle som er misbrukt av syke personer, de stolte på de og trodde de kjente de. det var fedre,onkler,bestefedre,naboer. synes du er naiv.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #19 Skrevet 23. februar 2005 Hvor mange hundre om ikke tusen som sitter/har sittet inne for : drap,voldtekt,mishandling,overgrep,ran og verre ting,men de bor en plass alle sammen. vær du sikker på at du har en i nabolaget ditt. Dette vet du ikke. Man ringer sjelden på og presenterer seg.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #20 Skrevet 23. februar 2005 Og det bor alltids en nevrotisk,engstelig og nysgjerrig nabokjerring overalt.Det er vel ikke du? Å, nei det er du som bare er engselig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå