AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Skulle få besøk av min tenåringssøster i helgen. Hadde gledet meg veldig da jeg sjeldent får besøk eller er ute av huset. Hadde planlagt middager, kino og andre aktiviteter. Hadde også kjøpt inn mat. 1 time før hun skal komme ringer hun og sier at hun har fått tilbud om å jobbe i morgen (det er snakk om noen 100-lapper), så hun kan ikke komme. Skjønner jo at hun syns det er fristende med penger, men jeg ser henne nesten aldri, og hun jobber ofte etter skolen/i helgene fra før. Jeg har i tillegg autisme så av disse forandringene i planene rakner min verden. Høres kanskje overdrevent ut, men jeg blir utrolig lei meg, skuffa og sint. Alle planene jeg hadde gledet meg til blir nå ikke noe av.. Jeg sa til min søster at hun bare kan glemme å komme på en stund. Føler meg skikkelig trist. Anonymkode: 068b5...496
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Så snill du er.. hun må jobb, og du klikker. Legg deg flat, si unnskyld så kanskje hun vil ha et forhold til deg i senere tid. Voks opp. Anonymkode: ccb0e...0a3 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Her syns jeg det er du som bør unnskylde deg.. Anonymkode: 9ef5f...672 2
Gjest Solstråletårer Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 (endret) Jeg skjønner deg utrolig godt. Men sånn er det å vokse opp . Jobb blir veldig viktig. Og autisme din gjør jo at du hater forandringer . Spesielt i noe du gleder deg. Du får bare prøve å finne på noe. Jeg VET det ikke er lett autister er ikke så spontane. Og tror ikke din søster mente å såre deg. For hun er 200 kr mye Hun er tenåring og det der å tenkte konsistens er ikke helt der. Du får bare si det som det er til henne. Endret 13. april 2018 av Solstråletårer
Gjest making.a.mess Skrevet 13. april 2018 #5 Skrevet 13. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle få besøk av min tenåringssøster i helgen. Hadde gledet meg veldig da jeg sjeldent får besøk eller er ute av huset. Hadde planlagt middager, kino og andre aktiviteter. Hadde også kjøpt inn mat. 1 time før hun skal komme ringer hun og sier at hun har fått tilbud om å jobbe i morgen (det er snakk om noen 100-lapper), så hun kan ikke komme. Skjønner jo at hun syns det er fristende med penger, men jeg ser henne nesten aldri, og hun jobber ofte etter skolen/i helgene fra før. Jeg har i tillegg autisme så av disse forandringene i planene rakner min verden. Høres kanskje overdrevent ut, men jeg blir utrolig lei meg, skuffa og sint. Alle planene jeg hadde gledet meg til blir nå ikke noe av.. Jeg sa til min søster at hun bare kan glemme å komme på en stund. Føler meg skikkelig trist. Anonymkode: 068b5...496 Sånn er tenåringer. Det er ikke noe personlig, de bare lever litt der og da uten å tenke over hvor mye innsats og glede andre har lagt i ting de ditcher.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 13. april 2018 #6 Skrevet 13. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så snill du er.. hun må jobb, og du klikker. Legg deg flat, si unnskyld så kanskje hun vil ha et forhold til deg i senere tid. Voks opp. Anonymkode: ccb0e...0a3 Hvis en person har autisme så forstår jeg dette veldig godt. Det er fullstendig forståelig, og jeg mener faktisk at søstera burde ha tatt hensyn til dette.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 11 minutter siden, Mrs.Purdey said: Sånn er tenåringer. Det er ikke noe personlig, de bare lever litt der og da uten å tenke over hvor mye innsats og glede andre har lagt i ting de ditcher. Fordi hun valgte å jobbe og tjene ekstra penger? En tusenlapp`? Er du seriøst? Selv voksene mennesker hadde takket ja tl den vakten om de trengte pengene.' Og spesielt hvis de er studenter. Anonymkode: 30396...1b2 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 7 minutter siden, Jegskulleønskeat said: Hvis en person har autisme så forstår jeg dette veldig godt. Det er fullstendig forståelig, og jeg mener faktisk at søstera burde ha tatt hensyn til dette. Resten av livet? Jeg synes det er fornuftig at hun velger jobb, som den andre brukeren sier jobb er viktig, spesielt når man er student. Anonymkode: 30396...1b2 4
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Resten av livet? Jeg synes det er fornuftig at hun velger jobb, som den andre brukeren sier jobb er viktig, spesielt når man er student. Anonymkode: 30396...1b2 Ja, jeg forstår det. Jeg ser begge sider, og det er forståelig at TS ble lei seg og frustrert. Jeg sier ikke at hun skulle takket nei til jobben, men skjønner at det er sårt når de hadde planlagt så lenge. Og det blir ekstra forsterket med en autisme-diagnose.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 1 time før!! Det synes jeg faktisk er respektløst. Da kunne hun sagt nei til jobb.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #11 Skrevet 13. april 2018 Just now, Jegskulleønskeat said: Ja, jeg forstår det. Jeg ser begge sider, og det er forståelig at TS ble lei seg og frustrert. Jeg sier ikke at hun skulle takket nei til jobben, men skjønner at det er sårt når de hadde planlagt så lenge. Og det blir ekstra forsterket med en autisme-diagnose. Og det ser jeg å. men som tenåring er vaktene sjeldene, og man må ta det man får. Og for alt vi vet er søstra fornuften og sparer pengene, og hun ikke gjør tjener hun sine egene lommepenger- Anonymkode: 30396...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #12 Skrevet 13. april 2018 Just now, Jegskulleønskeat said: 1 time før!! Det synes jeg faktisk er respektløst. Da kunne hun sagt nei til jobb. Vet du hva ringehjelp er? Hvis hun ikke takket ja til jobben, hadde hun risikert å aldri mer få vakter. Så cruel er det. Man må stille opp når man for tlf, takker du nei. ringer de folk som ALLTID sier JA. Anonymkode: 30396...1b2 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. april 2018 #13 Skrevet 13. april 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle få besøk av min tenåringssøster i helgen. Hadde gledet meg veldig da jeg sjeldent får besøk eller er ute av huset. Hadde planlagt middager, kino og andre aktiviteter. Hadde også kjøpt inn mat. 1 time før hun skal komme ringer hun og sier at hun har fått tilbud om å jobbe i morgen (det er snakk om noen 100-lapper), så hun kan ikke komme. Skjønner jo at hun syns det er fristende med penger, men jeg ser henne nesten aldri, og hun jobber ofte etter skolen/i helgene fra før. Jeg har i tillegg autisme så av disse forandringene i planene rakner min verden. Høres kanskje overdrevent ut, men jeg blir utrolig lei meg, skuffa og sint. Alle planene jeg hadde gledet meg til blir nå ikke noe av.. Jeg sa til min søster at hun bare kan glemme å komme på en stund. Føler meg skikkelig trist. Anonymkode: 068b5...496 Jeg forstår deg godt, finnes ikke noe som gjør meg mer irritert enn folk som bryter avtaler. Og jeg har ikke autisme heller. Men akkurat den følelsen forstår jeg 100 %, kan selv legge folk for hat i lang tid om noe lignende skjer. Samtidig forstår jeg også at hun vil jobbe for pengenes skyld, ikke så enkelt å takke nei når man blir ringt inn på jobb, kan være lurt å være tilgjengelig når man trengs, da er det enklere å få flere vakter. Prøv å gjør noe som får deg på andre tanker, det er ikke godt for noe at du og søsteren din blir uvenner lengre enn nødvendig. Lykke til
SoWhat? Skrevet 13. april 2018 #14 Skrevet 13. april 2018 Jeg forstår deg Ts. Når en har planlagt så mye og ser fram til det, så er det veldig leit at hun gir beskjed en time før hun skal komme. Det handler om å respekt og en smule innlevelse. Men ring henne og forklar uten å bebreide for mye. Det er ikke verdt å være uvenner, for tror ikke det gjør det lettere for deg det heller. Håper du får en fin helg uansett! 1
DominantHr Skrevet 13. april 2018 #15 Skrevet 13. april 2018 Jeg skjønner deg godt. Hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg sannsynligvis reagert på samme måte. Du må imidlertid huske på at ungdommer/tenåringer lever i et univers hvor de er i sentrum. Babyer er 100 % egoer, tenåringer er 90 % ego. Det er først når individer passerer de 20 (sånn cirka) at de virkelig begynner å utvikle reell empati. Dette har ikke noe med deg å gjøre, men hun er ikke "ferdig utviklet" som et ansvarlig og medfølende menneske ennå.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #16 Skrevet 13. april 2018 4 minutter siden, Dævendøtte said: Samtidig forstår jeg også at hun vil jobbe for pengenes skyld, ikke så enkelt å takke nei når man blir ringt inn på jobb, kan være lurt å være tilgjengelig når man trengs, da er det enklere å få flere vakter. dette Anonymkode: 30396...1b2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #17 Skrevet 13. april 2018 33 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: 1 time før!! Det synes jeg faktisk er respektløst. Da kunne hun sagt nei til jobb. Sånn er det jo å være tilkallingsvikar. Man får sein beskjed, og man må være litt fleksibel for å bli spurt flere ganger. I tillegg kan noen arbeidsplasser være ganske pressende på vikarene til å ta vakter, så det er ikke sikkert at det er så lett å si nei. Jeg antar at søsteren til TS helst hadde lyst til å være med henne, men når man trer inn i voksenverden må man av og til prioritere jobb over sosiale ting. TS er skuffet og lei seg akkurat nå, men dette går da over. Det er ikke verdens undergang. Anonymkode: eec33...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #18 Skrevet 13. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så snill du er.. hun må jobb, og du klikker. Legg deg flat, si unnskyld så kanskje hun vil ha et forhold til deg i senere tid. Voks opp. Anonymkode: ccb0e...0a3 Hun har autisme! Anonymkode: dd5e2...46f
Rosatoast Skrevet 13. april 2018 #20 Skrevet 13. april 2018 Skjønner at du blir følsom i en slik situasjon, men er kanskje viktig for deg (med autisme) at du må forberede deg på at noe slikt kan skje i en voksen verden. Trist at hun måtte jobbe, men syntes du skal ringe hun og si unnskyld å fortelle at du ble lei deg og overreagerte litt med å sende den meldingen! Istedenfor at dere eventuelt skal havne i en krangel eller få andre relasjons problemer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå