Gå til innhold

Hvordan komme ut av ketose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på "slankern" og prøver å gå ned noen effektive kg. 
Derfor spiser jeg lite kalorier, men som også fører til lite karbohydrater. 
Jeg har en helt forferdelig smak i munnen og tror derfor jeg er i ketose, som ikke er et mål for meg. 
Orker ikke gå rundt som en stinkbome heller. Ikke sikkert jeg er det heller, bare jeg som tror det pga smaken i munnen. Den har oppstått de siste 2-3 dagene og jeg har hold på nå i 2 uker. 

Er det noe jeg kan spise som eventuelt får meg ut av dette?
Eller får man bare dårlig ånde av å spise lite mat og kalorier?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis karbohydrater, da går du ut av ketose

Anonymkode: cfcfc...ce8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lite kalorier spiser du? 

Anonymkode: 0da85...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke mange karbodratene til for å komme ut av ketose. 

Litt sukker, ris, past, potet, eller om du fremdeles vil være sunn kan du spise havregryn eller frukt 

Anonymkode: ce52a...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være i keto må du vel spise under 50 gr karbo pr dag? Skal ikke mye til å komme over den grensen om du spiser grønnsaker, frukt og havregryn og ikke bare kjøtt/egg. 

Anonymkode: 65b59...92d

Gjest Linn35
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å være i keto må du vel spise under 50 gr karbo pr dag? Skal ikke mye til å komme over den grensen om du spiser grønnsaker, frukt og havregryn og ikke bare kjøtt/egg. 

Anonymkode: 65b59...92d

Nei, for å være i ketose må du spise max 20 kh daglig. Dem som spiser 50 karber daglig, er fortsatt på streng lavkarbo men ikke i ketose. Noen kan være i ketose helt opp til 30 karber daglig, men det er individuelt.

Vil du ut av ketose, er det bare å spise mer karbohydrater, som nevnt. Ta deg en skive, så er problemet løst, evt lag deg havregrøt, en pastarett etc.

Lykke til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...