Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å jobbe for en privataktør i januar, og har enda ikke fått lønn. Han lovet å utbetale den til i dag. Men ikke fått noe enda. Hvor og hvordan kan man søke om hjelp? 

Anonymkode: 941db...050

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fagforeninga di, som du skulle meldt deg inn u når du startet der. Er du ikke organisert  må du kontakte advokat for hjelp, om du ikke klarer å løse problemet på egenhånd. 

Arbeidstilsynet skader det heller ikke å ta en telefon til.

Anonymkode: 550fc...8a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fagforeninga di, som du skulle meldt deg inn u når du startet der. Er du ikke organisert  må du kontakte advokat for hjelp, om du ikke klarer å løse problemet på egenhånd. 

Arbeidstilsynet skader det heller ikke å ta en telefon til.

Anonymkode: 550fc...8a3

Takk! Nei, jeg hadde ikke fått meldt meg inn i fagforening. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Nei, jeg hadde ikke fått meldt meg inn i fagforening. 

Arbeidstilsynet også slår du de konkurs for å få ut lønn. 

Anonymkode: 33532...649

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå nå hen og fagorganiser deg så får du hjelp. 

Anonymkode: cc122...cf9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå nå hen og fagorganiser deg så får du hjelp. 

De har vanligvis karantene siden ikke de vil ha medlemmer som melder seg inn for å få hjelp med en konkret sak.

Anonymkode: 740e6...dd2

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har vanligvis karantene siden ikke de vil ha medlemmer som melder seg inn for å få hjelp med en konkret sak.

Byttet fagorganisasjon fordi de jeg byttet til er bedre i forhold til det mitt problem var. Fikk hjelp dagen etter innmelding.

Anonymkode: 800d5...644

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Byttet fagorganisasjon fordi de jeg byttet til er bedre i forhold til det mitt problem var. Fikk hjelp dagen etter innmelding.

Anonymkode: 800d5...644

Nettopp. 

Karqntenetid i forhold til fagforerningshjelp er noe som eksisterer som et rykte på dette forumet blant annet. I virkelighetens verden er det forsikringer og pensjonsordninger som har karantenetid for nye medlemskap. Karantenetid ved bytte av forsikring eller pensjonsordning eksisterer heller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Karqntenetid i forhold til fagforerningshjelp er noe som eksisterer som et rykte på dette forumet blant annet. I virkelighetens verden er det forsikringer og pensjonsordninger som har karantenetid for nye medlemskap. Karantenetid ved bytte av forsikring eller pensjonsordning eksisterer heller ikke. 

https://frifagbevegelse.no/far-ikke-hjelp-fra-fellesforbundet-6.158.23458.8f5d4ab9d6

Gjest Blondie65
Skrevet

Karantenetid gjelder i forbindelse med streik og oppsigelser. Ellers vil dette vurderes fra sak til sak. Du kan jo spørre før du melder deg inn om de er villig til å ta saken din?

Det er slett ikke uvanlig at folk melder seg inn når problemene begynner. Det er derimot ikke greit at noen gjennom en varslet omstillingsprosess der fagforeningen arbeider sammen med bedriften om gode og skånsomme løsninger at noen melder seg inn den dagen de får vite at de vil bli rammet av omstillingen. For slike situasjoner gjelder karantenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...