Gå til innhold

Har jeg blitt lubben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått opp fra 54 kilo til 60 det siste halvåret. Er 166 cm høy. Er sprek og går/sykler 1-2 timer dagen, men føler meg for lubben utseendemessig. 

Anonymkode: a9ecd...f81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, 60 kg er jo helt på vanlig BMI til den høyden

Anonymkode: 74268...c6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1,67 og 65 kg. Ser på meg selv som slank. Kommer jo an på hvordan kg er fordelt kanskje, og hvilken kroppsfasong man har? 

Anonymkode: 5c992...ee9

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er 1,67 og 65 kg. Ser på meg selv som slank. Kommer jo an på hvordan kg er fordelt kanskje, og hvilken kroppsfasong man har? 

Får høre at jeg har timeglass eller "normal". Føler jeg har ganske gjevnt fordelt fett, men lite muskler og mye fett. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får høre at jeg har timeglass eller "normal". Føler jeg har ganske gjevnt fordelt fett, men lite muskler og mye fett. 

Hvis du er misfornøyd vil jeg anbefale å trene mer styrke for å bygge litt muskler, i tillegg til å sykle. Kan hende du blir tyngre av det først, men muskler veier mer enn fett, og fett har mer volum enn muskler med samme vekt. Om du skjønner. 

Er ikke så mye som skal til :) 

Jeg har nok en del muskelmasse, for jeg trener mye styrke. Derfor fremtrer jeg som slank, selv om jeg faktisk veier mer. 

Skrevet

Det spørs jo på så mangt. Føler du deg lubben og vil ha mer muskler trener du styrke. Ellers lar du vær og er fornøyd med den du er.

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du har jo normal vekt, så du trenger ikke gå ned av helsemessige grunner i alle fall.

Lubben tenker jeg at er det samme som lett overvektig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omtrent samme høyde, veier 8 kg mindre og føler meg også lubben noen ganger. Det kommer helt an på hvordan kiloene er fordelt på kroppen. Hvis magefettet mitt hadde flyttet seg til puppene og jeg hadde fått noen kilo til jevnt fordelt hadde jeg nok ikke følt meg lubben

Anonymkode: 8bbb3...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske stor forskjell på folk. Vekt har lite å si. Jeg er 160 og veier 45 kg, ser ikke akkurat tynn ut, heller helt vanlig og kanskje litt lubben rundt magen når jeg har spist. Hehe. Så lenge du er fornøyd med deg selv og er frisk, vær glad. Du er nok kjempefin ♡ 

Anonymkode: ba76c...981

AnonymBruker
Skrevet

Du er normalvektig, og langt fra lubben. Men det er klart at du vil merke 6 kg vektøkning på kort tid på en allerede liten kropp. Så enten må du akseptere at kroppen har endret seg, eller så må du gjøre tiltak for å gå ned i vekt. Kun du kan bestemme det. Fordeler og ulemper med begge. Be u, drit i hva andre syns.

Anonymkode: d6a20...816

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...