Gå til innhold

Når begge er brent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge brent på ulike måter. Jeg på misbruk og menn som bare er ute etter sex. Han på damer som kun er ute etter penger og dårlige forhold. 

Jeg trenger forsikring på at det er et forhold. Han trenger tid? Å kun være datern en lenger periode? Å ha det gøy? 

Kan vi finne en måte der begge får det de vil ha? 

Vi er begge 35 år, om det har noe å si. 

Anonymkode: 6dddf...2b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri vært trygg og kunnet stole på en mann som sa han trengte tid og ville være på kun datern en lengre periode, SPESIELT ikke der han også bruker betegnelsen "å ha det gøy".
Skån deg selv, denne mannen kommer aldri til å ville ha noe seriøst og offentlig etablert med deg.

Anonymkode: da59c...63d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde aldri vært trygg og kunnet stole på en mann som sa han trengte tid og ville være på kun datern en lengre periode, SPESIELT ikke der han også bruker betegnelsen "å ha det gøy".
Skån deg selv, denne mannen kommer aldri til å ville ha noe seriøst og offentlig etablert med deg.

Han har ikke sagt det, derfor spørsmålstegn bak. Det er slik jeg tolker det. 

Vi har datet i tre måneder. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke sagt det, derfor spørsmålstegn bak. Det er slik jeg tolker det. 

Vi har datet i tre måneder. 

Jeg syns man bør vite ved 3-4 måneder om man vil bli et par eller ikke, og ikke strekke datingen lenger ut. Det er veldig mange som havner i den fella der man ender opp som friends with benefits da, fordi mannen innser at han får kjæresteprivilegier uten å forplikte seg til et offentlig forhold og er tilfreds med å ha det sånn og drar det ut sånn så lenge han kan og aldri tar steget til å faktisk bli noe seriøst. Trenger han tid så gi han en måned eller max to til så spør du om dere skal bli sammen , er han ikke klar da heller så vil han aldri bli det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns man bør vite ved 3-4 måneder om man vil bli et par eller ikke, og ikke strekke datingen lenger ut. Det er veldig mange som havner i den fella der man ender opp som friends with benefits da, fordi mannen innser at han får kjæresteprivilegier uten å forplikte seg til et offentlig forhold og er tilfreds med å ha det sånn og drar det ut sånn så lenge han kan og aldri tar steget til å faktisk bli noe seriøst. Trenger han tid så gi han en måned eller max to til så spør du om dere skal bli sammen , er han ikke klar da heller så vil han aldri bli det.

Jeg tenker også to måneder til maks... Jeg er litt usikker på hvordan spør, men tar det vel bare rett ut? 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste av oss er brente på en eller annen måte. Å bruke det som en unnskyldning er imidlertid bare noen som gjør, og etter min mening og observasjoner er det de som bruker det som en unnskyldning som oftest blir brent igjen. For man får rett og slett ikke et forhold til å fungere dersom man holder fast ved negative erfaringer, og drar dem inn i nye relasjoner. Et forhold er dødsdømt fra starten dersom man ikke er villig til å gi den andre tillit til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: 0aa80...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste av oss er brente på en eller annen måte. Å bruke det som en unnskyldning er imidlertid bare noen som gjør, og etter min mening og observasjoner er det de som bruker det som en unnskyldning som oftest blir brent igjen. For man får rett og slett ikke et forhold til å fungere dersom man holder fast ved negative erfaringer, og drar dem inn i nye relasjoner. Et forhold er dødsdømt fra starten dersom man ikke er villig til å gi den andre tillit til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: 0aa80...870

Jeg gir tillit og jobber en del med å ikke la meg farge av tidligere negative erfaringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Når han sier at (eller gir inntrykk av/hinter til) at han trenger tid, vil være på dater'n en stund, og ha det gøy, pluss forteller deg om dårlige erfaringer med andre damer, og hvorfor han er skeptisk til forhold, skal du ta han på ordet. Han forteller deg i utgangspunktet her at han er veldig skeptisk til et forhold, og egentlig vil ha det litt gøy, flørte, å date. 

Det er absolutt alle de klassiske tegnene, og alle de klassiske utsagnene til en som ikke er på jakt etter forhold, eller en som egentlig ikke ser for seg et forhold med deg. 'jeg er ikke klar for et forhold' betyr egentlig 'jeg er ikke klar for et forhold med deg', eller 'jeg vil egentlig bare pule å ha det gøy, hvorfor skal jeg kjøpe kua, når jeg får melka gratis' 

Jeg hadde ikke invitert noe mer tid i dette om jeg var deg, eller 'gitt han tid og rom', jeg kastet selv bort et halvt år på det surret der, og hadde ikke gjort det igjen. Jeg hadde sagt det som det var, at du vil date med hensikt, for å se om det kan bli noe mer, og hvis han ikke er på samme plan, er det best at dere dropper det. Han trenger ikke fire måneder for å finne ut om han liker deg nok til å bli eksklusiv med deg, da er han rett og slett ikke interessert nok. 

Anonymkode: 304cb...d1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er eksklusive. Alt er ok, bortsett fra kjærestestatus. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er eksklusive. Alt er ok, bortsett fra kjærestestatus. 

Okay, men hvis ting er riktig, er man gjerne ikke usikker på hva man er.. Jeg hadde spurt han direkte, han trenger ikke date deg over fire måneder for å finne ut av hva han vil, vel? Hva er det han venter på, som gjør at han ikke vil forplikte seg til deg? 

Du gjør selvfølgelig som du vil, men igjen, jeg har selv kastet bort tid på en jeg var eksklusiv med fordi 'han trengte mer tid' og 'visste ikke helt hva han ville' 'ikke var klar for et forhold' og 'syns vi hadde det fint som det var nå, og ikke var så opptatt av å sette merke på alt', og jeg hadde ikke gjort det igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

For å si det på en annen måte.. Du er veldig interessert i han, å ønsker å bli sammen med han, ikke sant? Og du trenger ikke mer tid for å finne ut av dette, og er bare interessert i å ta datingen til et forhold.. Hvis han er like interessert i det samme, hva drøyer han med da? Jeg hadde tenkt litt i de baner, i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Og når han sier han vil ha det gøy, så hadde jeg ikke gått ut i fra at det nødvendigvis betydde at han var eksklusiv. Jeg føler ingen forpliktelser ovenfor en jeg bare skal ha det gøy med. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For å si det på en annen måte.. Du er veldig interessert i han, å ønsker å bli sammen med han, ikke sant? Og du trenger ikke mer tid for å finne ut av dette, og er bare interessert i å ta datingen til et forhold.. Hvis han er like interessert i det samme, hva drøyer han med da? Jeg hadde tenkt litt i de baner, i alle fall. 

Ja. Jeg har ikke fortalt ham det, men tenker det burde være åpenbart. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og når han sier han vil ha det gøy, så hadde jeg ikke gått ut i fra at det nødvendigvis betydde at han var eksklusiv. Jeg føler ingen forpliktelser ovenfor en jeg bare skal ha det gøy med. 

Han har sagt vi er eksklusive. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...