Gå til innhold

Brille

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser dårlig langt unna og har prøvd de billige brillene på billig butikkene. På minus 1, den med minst styrke så jeg mye bedre langt borte men nærme ble alt bare rart og tåkete. Prøvde å gå med dem og ble svimmel. Er det vanlig at enten ser man tåkete langt unna eller så ser man tåkete nærme med samme brillene? Blir jo helt gal av disse øynene mine. Alt blinker i alle farger også.

Har ikke penger til synstest hos optiker og heller ikke dyre briller. Linser går ikke da jeg klør mye i øynene.

Anonymkode: b6b28...81d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du nok ha 2 forskjellige briller med forskjellig styrke: 1 til å se langt med og 1 til å lese med.

Anonymkode: dd987...cb3

Skrevet

Briller på butikken??

Du MÅ jo nesten gå til optiker for å teste synet ditt. Du kan ikke bare gjette på styrken. Og ofte har du ikke samme styrke på venstre og høyre øyne. Og du kan ha skeive hornhinner. Ingen butikkbriller korrigerer det.

Du MÅ nesten få gode briller. Kan du kanskje spørre på NAV eller et sted?
Brukbart syn er ikke kosmetisk, det er et medisinsk problem. 

Spør legen om hjelp, han/hun kan finne frem til riktig instans.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke penger til synstest hos optiker og heller ikke dyre briller.

Anonymkode: b6b28...81d

Du har ikke penger i dag, men du kommer vel til å kunne klare å spare opp penger til en synstest?

Anonymkode: bba3f...60b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du har ikke penger i dag, men du kommer vel til å kunne klare å spare opp penger til en synstest?

Edit: etter man har tatt synstesten så kan man jo hvis man er heldig skaffe seg billige briller. Finnes nettbutikker som har bedre utvalg av billigbriller enn de i billigbutikkene.  Men klart, det om de har typen briller man trenger kommer an på synet man har. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes Brille har tapt seg. Var greit nok i starten, men nå er det nok på tide for Eia å få seg et nytt konsept.

Anonymkode: 4dace...a55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...