Gjest Revenka Skrevet 21. februar 2005 #1 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg bruker linser, og det har ikke vært noe problem hittil. Men i går oppdaget jeg at jeg var rød og irritert på det ene øyet, fra kanten på iris og inn til øyekroken. Hva gjør jeg nå da, har ikke briller og må bruke linser. Bør jeg dra til optiker, eller har dere noen tips jeg kan teste først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. februar 2005 #2 Del Skrevet 21. februar 2005 Dra til optiker med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prycilla Skrevet 21. februar 2005 #3 Del Skrevet 21. februar 2005 Du bør i hvert fall ikke bruke linser. Da kan det bli verre. Jeg går ut i fra at du går til fast linse-kontroll. Ta kontakt med de der. Da får du sikkert råd om hva du bør gjøre. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2005 #4 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg hadde akkurat det samme rett før jul, og har brukt linser i over 13 år. Jeg prøvde å la være å bruke linser i to uker for å se om det gikk bort, noe det ikke gjorde. Jeg gikk ikke til optiker, jeg gikk til legen. Han gav meg noe antibiotika øyedråper som jeg skulle bruke i 5 dager. Han mente det bare var en liten betennelse, til tross for at jeg ikke hadde smerter eller puss fra øyet. Han gav meg også en henvisning til øyelege om øyet ikke ble bedre etter 5 dager. Det ble ikke bedre etter 5 dager, men så kom julen og jeg hadde ikke mulighet til å dra til øyelege før etterpå. Men så gikk det bort helt av seg selv i løpet av julen. Det er neppe noe alvorlig, men få noen til å se på det likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #5 Del Skrevet 21. februar 2005 Ville nok dratt til optiker. Det kan være pga tørrhet, eller en betennelse. Uansett greit å få en proff til å kikke på det og si hva du skal gjøre med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. februar 2005 #6 Del Skrevet 21. februar 2005 Flere her nevner å gå til optiker. En optiker er ingen lege. En optiker er en som jobber med tilpasning av briller/linser og har ingenting med behandling av øyesykdommer å gjøre. Hva skulle trådstarter gjøre hos en optiker? Optikeren kan ikke skrive ut resepter på noe som helst. Gå til en lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #7 Del Skrevet 21. februar 2005 Det kan høres ut som noe som heter Episkleritt (noe jeg har hatt 2 ganger). Det er en betennelse i bindehinnen i øyet som gjør at det gjerne blir en hissig rød flekk mellom iris og øyekroken. Dette gjør stort sett ikke vondt, kan bare evt svi/brenne såvidt innimellom. Det er ikke farlig, og vil etter hvert gå over av seg selv. Man vet ikke hva det kommer av, men det er en slags autoimmun lidelse som rammer kvinner oftere enn menn, og som kan komme igjen og igjen når du først har hatt det èn gang. Det kan ta en god stund før den akutte betennelsen og rødheten går bort, men det kan forkortes og lindres noe ved bruk av øyedråper som inneholder kortison. Dette fås av øyelege, og skal kun brukes i korte perioder av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. februar 2005 #8 Del Skrevet 21. februar 2005 Selvsagt er ikke min optiker lege. Men min optiker følger med meg, jeg går til linsekontroll hvert halvår (sånn omtrent) og han kan si hvorvidt dette er noe som vil gå over av seg selv, eller om jeg skal gå videre til lege. Optikeren min har min øyehistorie fra de siste 15 år og alle bilder og målinger på iriser, slimhinner etc. Jeg ville uansett begynt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå