AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #1 Skrevet 12. april 2018 1) Har alle indeksfond ordet Indeks i navnet? 2) Hvordan finner jeg ut hvilke ford som er indeksfond? 3) Finnes det en oversikt over Indeksfondene hos DNB eller Nordnet? (Altså at de kan sorteres slik at man ser alle indeksfondene?). Anonymkode: 7e4d3...ae9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #2 Skrevet 12. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: 1) Har alle indeksfond ordet Indeks i navnet? 2) Hvordan finner jeg ut hvilke ford som er indeksfond? 3) Finnes det en oversikt over Indeksfondene hos DNB eller Nordnet? (Altså at de kan sorteres slik at man ser alle indeksfondene?). Anonymkode: 7e4d3...ae9 1. Det ser du ved å studere om fondet følger indeks eller er aktivt forvaltet. 2. Det ser du ved å studere om fondet følger indeks eller er aktivt forvaltet. 3. Det ser du ved å opprette en konto og teste ut hvilke filtre de har. Anonymkode: 344c2...603 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #3 Skrevet 12. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Det ser du ved å studere om fondet følger indeks eller er aktivt forvaltet. 2. Det ser du ved å studere om fondet følger indeks eller er aktivt forvaltet. 3. Det ser du ved å opprette en konto og teste ut hvilke filtre de har. Anonymkode: 344c2...603 Takk Anonymkode: 7e4d3...ae9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #4 Skrevet 12. april 2018 Hvis de tar mindre enn 0,5% i året i gebyr og er et rent aksjefond så er det etter all sannsynlighet et indeksfond. Hvis du søker etter aksjefond og sorterer etter gebyr kan du derfor fort se hvilke som er indeksfond. Anonymkode: 38560...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2018 #5 Skrevet 12. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de tar mindre enn 0,5% i året i gebyr og er et rent aksjefond så er det etter all sannsynlighet et indeksfond. Hvis du søker etter aksjefond og sorterer etter gebyr kan du derfor fort se hvilke som er indeksfond. Anonymkode: 38560...b1d Takk Anonymkode: 7e4d3...ae9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2018 #6 Skrevet 13. april 2018 Men jeg er bare nysgjerrig: Hva er caset med å investere i indeksfond? Hvis du først skal investere, hvorfor velger du noe nesten like dårlig som en sparekonto, og ikke bare satser? Anonymkode: 344c2...603
Gjest hva som helst Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg er bare nysgjerrig: Hva er caset med å investere i indeksfond? Hvis du først skal investere, hvorfor velger du noe nesten like dårlig som en sparekonto, og ikke bare satser? Anonymkode: 344c2...603 Indeksfond er ikke like dårlig som sparekonto. Over tid vil aksjer gi bedre avkastning enn banksparing. Og fordi man ikke kan vite på forhånd hvilke forvaltere som vil slå markedet, er det bedre å minimere forvaltningskostnadene og si seg fornøyd med å få nøyaktig markedsavkastningen ved å investere i indeksfond.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå