Gå til innhold

Hva slags kjøkken har jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med kjøp av oppvaskmaskin og tilhørende fronter har følgende problemstilling oppstått: hva slags kjøkken har jeg? Jeg har tenkt at jeg har et IKEA-kjøkken og at det er lett å bytte fronter. Ved anskaffelse av oppvaskmaskin tenkte jeg at jeg kunne skaffe en tilsvarende IKEA front. Jeg synes Bodbyn lignet ganske mye og tenkte at jeg kanskje hadde en tidligere modell. Nå ser jeg imidlertid at det er et avvik på 10 cm mellom høyden på IKEA-fronten og høyden på min front, og dette gjør at jeg nøler med å kjøpe fronter fra IKEA.

Er det noen som gjenkjenner fronten på mitt kjøkken (bilde 1, dårlig belyst). Jeg har vedlagt bilde av en IKEA Bodbyn front (bilde 2, godt belyst) til sammenligning.

ikea1.png

Ikea2.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det nederste ligner litt på det kjøkkenet jeg har, hvis du tar bort håndtakene, jeg vil si du har IKEA kjøkken.

Skrevet

Syns ikke profileringene minner om ikea. De har uansett endret mål de siste årene. Det du må gjøre, er å ta mål, og kontakte de forskjellige kjedene for å høre om de har riktige mål. HTH, Sigdal, Norema, JKE, osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det står vel inni skapene? :klo: 

Anonymkode: e8ca9...b0f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Pussle skrev:

Det nederste ligner litt på det kjøkkenet jeg har, hvis du tar bort håndtakene, jeg vil si du har IKEA kjøkken.

Det nederste er jo et ikea kjøkken hun har tatt bilde av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk inni skapene. Ta ut skuffene. Sjekk hullene for motering av skuffer. Ta mål. Kjøkken er ofte standard. Mulig ikea kan passe til skrogene, men at du må bytte mer enn bare fronter. Hele skuffene, altså. 

Anonymkode: 3a382...103

Skrevet

Takk for innspill. Det står ingenting på innsiden av skuffer og skap. Fant merket på hengslene (Blum), men ikke på selve kjøkkenet. La ved ett bilde til. Noen som synes dette ser kjent ut? Skulle gjerne hatt en skapdør til, til en hylle som mangler skapdør, og en front til oppvaskmaskinen. Jeg kunne godt byttet samtlige fronter, så alt skulle bli likt, men vil helst slippe. Liker vanligvis IKEA, men all den tid skapene er 10 cm høyere enn mine (med kortere avstand til gulvet) kan jeg ikke bruke dem.

F9580E11-7D20-449D-8438-7F2741C62DC3.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke på utsiden på noen av skuffene heller? Altså når du drar ut skuffene, på sidene?

Anonymkode: e8ca9...b0f

Skrevet

Sett innenfor, under, på sidene. Har ikke skrudd skuffen fra hverandre for å se om det kan stå på innsiden av «skinnene», men utover det har jeg sett overalt! Både i skuffer og skap. 

AnonymBruker
Skrevet

Det der minner meg veldig om mammas tidligere HTH kjøkken, men det var fra 80-tallet.. hvor gammelt er kjøkkenet? 

Anonymkode: fa36c...86a

Skrevet

Det der kan være hva som helst. Jeg har helt like profiler på mitt kjøkken, som er laget av et lokalt snekkerfirma.
Synes det er rart det ikke står noe i skrogene i det hele tatt, tyder nesten på at det er plassbygd av en snekker og ikke et ferdigkjøkken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjøkkenet er en del år gammelt kan det være utgått og vanskelig å finne lik front, da er det bedre å kjøpe frittstående oppvaskmaskin. Nesten likt blir ikke pent.

Anonymkode: f1042...1f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se under overskapene, altså der benkelyset er (eller ville vært). Der står det av og til hvor det er fra. Hvis jeg kke husker feil, så byttet IKEA størrelser for noen år siden, så er kjøkkenet av eldre dato, vil du nok ikke finne igjen riktige mål selv om det er fra IKEA.

Anonymkode: 13e1f...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Herjedalskjøkken

Anonymkode: 972ca...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...