Gå til innhold

Hvordan si fra til eier som går med hund uten bånd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til nytt nabolag, og går tur med hunden her hver dag. Den siste måneden har jeg tre ganger møtt på en eier som ikke bruker bånd på hunden sin (vi bor i bykjernen, ganske spesielt...). Denne hunden gneldrer og går tydelig i "forsvarsmodus" selv om den aldri har kommet helt bort til min hund - den bare hopper fram og tilbake mot oss så jeg må løfte opp min egen hund for å være helt sikker (den løper mot oss men ikke helt bort). Det er tydelig at den ikke nærmer seg oss for å hilse pent. 

Jeg blir like satt ut hver gang, og på toppen av det er jeg maksimalt konfliktsky, på det nivået at jeg begynner å gråte hvis noen blir for sinte, veldig lite konstruktivt. Jeg mener ikke å unnskylde meg med at jeg er veik, men jeg skvetter faktisk sånn til hver gang at jeg ikke klarer å tenke. Men nå manner jeg meg opp til å si fra neste gang, for dette går jo ikke an. Men jeg vil ikke bare si fra på en sutre- eller kjeftemåte som uansett ikke fungerer. Poenget er ikke bare å kjefte, men at de faktisk skal begynne å bruke bånd - og jeg tenker at når de er tette nok til å ikke bruke bånd midt i byen, og når deres er tydelig aggressiv mot andre hunder, skal det vel noe ekstra lurt til. Hva gjør jeg, hva sier jeg, hvordan går jeg fram? 

Anonymkode: 872f3...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...