Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ibux for kroppen, Paracet for hode?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det?

Anonymkode: 39c8b...b53

AnonymBruker
Skrevet

Ibux fungerer i allefall veldig godt mot tannpine. Mye bedre enn Paracet. 

Anonymkode: 46c8b...f68

Skrevet

Ibux fungerer veldig godt mot betennelse og andre ledd smerter, ikke så godt for hode men det hjelper på. Paracet hjelper som hodetablet, men som alle andre medisiner så burde du ikke bruke det hele tiden for da kan det miste effekten.

AnonymBruker
Skrevet

Ibux og andre NSAIDS er for de fleste mer effektivt mot smerter generelt og mot feber enn Paracet. Men så er vi forskjellige. 

Ved vanlig hodepine så tar jeg Paracet, ved skikkelig hodebank så fungerer kun NSAIDS. For meg så fungerer Naproxen best faktisk. 

Anonymkode: 3f304...107

AnonymBruker
Skrevet

Kun Ibux hjelper på hodepine hos meg, paracet mot mens (rygg/magesmerter)..paracet tar ikke hodepine hos meg

Anonymkode: e7c44...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Ibux er betennelsesdempende, så dersom smertene i kroppen skyldes skader (noe det vanligvis gjør) er ibux best for kroppen. 

Paracet er et tryggere legemiddel enn ibux (i riktige doser og ved kortvarig bruk), så dersom smerten ikke skyldes skader er paracet ofte å anbefale.

Jeg får hodepinne som bivirkning av Ibux, så når jeg må ta Ibux i større doser enn 200mg/dag må jeg også ta Paracet. Dette anbefales ikke egentlig lengre, og jeg merket selv at terskelen for hodepinne sank i den perioden jeg gikk på store doser Ibux og Paracet pga ryggsmerter.

Anonymkode: d1ddb...953

Gjest N-Nøff
Skrevet

Her hjelper Ibux mest mot hodepine.

AnonymBruker
Skrevet

Kun ibux som hjelper på hodepine hos meg. 

Anonymkode: bdb04...c6b

Skrevet

Jeg har kronisk hodepine og har noen ganger god effekt av å ta 400 mg ibux og 1 gr paracet sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Pussle skrev:

Ibux fungerer veldig godt mot betennelse og andre ledd smerter, ikke så godt for hode men det hjelper på. Paracet hjelper som hodetablet, men som alle andre medisiner så burde du ikke bruke det hele tiden for da kan det miste effekten.

Jeg har av og til kraftig tensjonshodepine. Da tar jeg stor dose paracet og ibux kombinert (forskrevet av lege) og da forsvinner hodepinen helt.

Anonymkode: 5dbb2...ab5

Gjest Overrasket
Skrevet

Paracet har ingen effekt på meg i det hele tatt. Jeg bruker kun ibux, spesielt mot hodepine.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt liten effekt av både paracet og ibux, men av bruspulverparacet kan jeg ta barnedose, og det funker på omtrent alt jeg har av smerter. Kanskje det tas opp lettere/fortere?

Anonymkode: 4ee6a...6e6

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt liten effekt av både paracet og ibux, men av bruspulverparacet kan jeg ta barnedose, og det funker på omtrent alt jeg har av smerter. Kanskje det tas opp lettere/fortere?

Anonymkode: 4ee6a...6e6

Ja, det tas opp lettere. Flytende, knuste tabletter eller disse brusetablettene tas lettere opp av kroppen og virker også fortere. Men det skal fortsatt igjennom det samme som vanlige tabletter for å virke som smertestillende. 

Anonymkode: 3f304...107

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har av og til kraftig tensjonshodepine. Da tar jeg stor dose paracet og ibux kombinert (forskrevet av lege) og da forsvinner hodepinen helt.

Anonymkode: 5dbb2...ab5

Kan jeg spørre hvor mye du da tar...? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kombinerer dem uansett type smerte.

Anonymkode: 2ef2b...86c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...