Gå til innhold

Hjelp til å svare på avslagsmelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte av gårde en sms og spurte ei jente på studiet mitt om å finne på noe (en bestemt aktivitet, med to forskjellige dager som alternativ). Fikk svar om at hun har det travelt fremover mot eksamener.

Føler alle sosiale antenner forsvant da jeg leste meldingen! Trenger litt hjelp med hvordan jeg skal svare uten å virke helt idiot!

Anonymkode: 4291f...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Helt i orden, har full forståelse for det 😊 Lykke til på eksamen!"

• Liker 12
Skrevet

Best å la være å svare. Eller bare «ja det er sant, travle tider» eller noe anna svada. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke interessert er det hun sier, uten å gidde å si det. Jenter svarer som regel aldri nei eller sier at de ikke er interessert, de bare sier at de ikke kan akkurat da, eller lignende. Så her tror jeg det er like greit å gi opp for hun er dessverre ikke interessert.

Anonymkode: dc4c8...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke si noe sånt som at hun kan kontakte deg når hun er mindre travel?

Det KAN være at hun prøver å avvise deg men ikke tør å si det rett ut. Men hvis du skriver noe som "Det var synd, men kan du ikke si fra når du er ferdig med examene dine om du har lyst å finne på noe?", da har du vist interesse men ikke pushet henne. Hører du ikke noe da de neste 3-4 ukene så er det queue next :) Hadde jeg gjort hvertfall! 

Anonymkode: 05ae0...d96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

helt i orden, hvis det finnes en åpning i din leseplan for å treffes i ukene fremover, si gjerne i fra. Jeg spanderer lunsjen på deg. Snakkes.

Anonymkode: 4826e...5f9

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke interessert er det hun sier, uten å gidde å si det. Jenter svarer som regel aldri nei eller sier at de ikke er interessert, de bare sier at de ikke kan akkurat da, eller lignende. Så her tror jeg det er like greit å gi opp for hun er dessverre ikke interessert.

Anonymkode: dc4c8...5a6

^^What (s)he said. Bare skriv "Skjønner, lykke til da. Snakkes etter eksamen / når ting har roet seg" og så kan du egentlig like gjerne slette nummeret. Lite sannsynlig dere vil prates igjen. Spill heller ikke ballen over som forslaget over. Da hører du hvertfall ikke noe mer fra henne.

Beste er nok hvis du vet hvilke datoer hun har eksamen, kan du sende ny melding dagen etter eksamen og spørre hvordan det gikk. Da har du iallfall en grunn til kontakt og viser du bryr deg. Hvis hun ikke svarer eller vagt, da er det bare å skjønne her er det ikke noe å hente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva slags kontakt dere har fra før og hvordan du spurte.
Har du sagt at du liker henne? Gjorde du det helt tydelig at det var en date du inviterte hun på?
Eller er du bare hyggelig og kontaktsøkende på skolen, som en hvilken som helst annen venn og klassekamerat, og spurte om hun joina å spille biljard liksom?

Uansett, det er jo ikke så mye annet enn å svare "ok, du får si fra hvis du vil ta det igjen etter eksamen eller no da! " og uten masse "......" eller smiletegn eller noe. Bare plaint og enkelt.

Anonymkode: c2c5e...4ad

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

helt i orden, hvis det finnes en åpning i din leseplan for å treffes i ukene fremover, si gjerne i fra. Jeg spanderer lunsjen på deg. Snakkes.

Anonymkode: 4826e...5f9

Enig, hvis du er interessert i date og å gi tydelig uttrykk for at det er date du er interessert i, så skriv dette.
Det beste er å være veldig tydelig når man liker noen , og ikke bare spørre liksom "hei hva skjer vil du bli med å ta en øl" liksom, sånn som man likegjerne kan få fra venner. Og du har ingenting å tape på å være ærlig og åpen med at du liker hun, det gir bare godt inntrykk med en mann som er åpen og ærlig, til og med om hun ikke skulle være interessert, så lenge du tar nei for et nei.
Selv mister jeg noe romantisk interesse for menn som tilnærmer seg meg på en for casual måte. Da tenker jeg at han ikke er målretta og tøff nok eller liker meg nok , for at jeg skal gidde å satse på han og gi han tid til å bli kjent på den måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Mente med tittelen at det var et ordentlig AVSLAG, som jeg ser det diskuteres over, og ikke bare et nei til forslaget mitt - sånn jeg tolket det, og har ingen grunn til å tro at jeg tolker det feil, dessverre. Vi kommer til å sees på skolen, og ønsket derfor litt hjelp til å svare uten å virke som en tulling. Har fått inn mye bra ser jeg, så skal sende av gårde et svar snart.

Jeg sendte iallfall meldinga i utgangspunktet! Nå skal jeg ta et par pils og feire hvor modig jeg er!

Anonymkode: 4291f...22c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare å skrive "ok " eller ikke lage noe særlig mye ut av det.
Og ja, noen pils og feire hvor modig du er fortjener du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...