Gå til innhold

Er det noe med meg som gjør det greit å gi faen i meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer alltid meg! Er det noe med meg som tilsier at man kan overkjøre og behandle meg som man vil??

Moren min ved psykisk misbruk og vold mot meg i barndommen. Første kjæresten min med psykisk misbruk og utroskap. Venninner opp gjennom som svikter totalt. Søsteren min som sprer løgner, setter ut rykter, generelt dårlig behandling. Eks to med fysisk vold og utroskap. Faren min som lover og bryter om hverandre. Familien min ellers som gjør det de kan for å bryte meg med og stenge meg ute. Kunne skrevet en bok om hvordan besteforeldre og mammas søstre har vært. Skjelt ut og truet av en ustabil fetter. En stemor som sier mye stygt til meg og lyver når hun blir konfrontert. Arbeidssituasjoner har gått dritt fordi sjef har skjelt meg ut uten grunn, truet, trodd på rykter og fått meg til å slutte pga psyken ikke klarte mer. 

Hele livet mitt og ikke en eneste person som ikke brutt løfter. Jeg er så lei! 

Anonymkode: 37fae...034

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller leter du underbevisst etter tegn på at de svikter deg?
Virker nesten sånn. Du sier veldig lite om hva de faktisk sier om deg når de sprer rykter. Hvordan er DU mot andre? 

Anonymkode: a7a73...1e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enten leter du etter feil overalt, fordi du er traumatisert og det er det du er vant til. Eller så går du totalt inn i offerrollen og tar alt alle gjør veldig personlig og retter det negativt pga traumer. I forhold til menn er det mye mulig du har et dårlig guttemønster pga farsrolle og morsrolle som har misbrukt deg.. Gå litt inn i deg selv. Alt er ikke alle andre sin feil som regel, skal som regel to til.

Anonymkode: e7067...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke noe med deg! Men snille og sårbare personer er noen ganger som en magnet for narsissistiske personer med psykopatiske og manipulerende trekk, de er kalkulerte og ser på en om man har vært utsatt for lignende mennesker før, og om de finner tegn på det så suger de seg til deg som en igle..... Det er sånne mennesker det er noe sykt og galt med, ikke deg! Du er jo bare et vanlig menneske!
Men en ting man kan være litt bevisst på er å ikke fortelle noen nye relasjoner om hva man har vært igjennom, akuratt som hvis man forteller noen at man har vært igjennom å bruke dop så tenker de at denne personen kan la seg lokke til å bruke igjen.
Og det å være snill gjør en ofte naiv og godtroende mot alle mennesker, så man bør møte folk med en naturlig skepsis i stedet for å legge sitt liv og tillitt i deres hender med en gang selvom det føles trygt og riktig og etterlengtet.

Anonymkode: 7b2ba...414

• Liker 8
Skrevet (endret)

1. Familien din er bedriten.

2. Partnervalg har ofte en del med oppveksten å gjøre. Rasshøl av forskjellige slag ser også ut til å ha en slags radar på sårbare folk.

3. Bedritne folk finner man over alt, men forventer man å finne dem, er det ofte disse man ser.

På tide med en ny start?:blomst:

Endret av Cordelia
Stavefeil
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller leter du underbevisst etter tegn på at de svikter deg?
Virker nesten sånn. Du sier veldig lite om hva de faktisk sier om deg når de sprer rykter. Hvordan er DU mot andre? 

Anonymkode: a7a73...1e4

Jeg blir skuffet og lei gang på gang, så nå var det noe igjen og jeg blir bare så lei! 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten leter du etter feil overalt, fordi du er traumatisert og det er det du er vant til. Eller så går du totalt inn i offerrollen og tar alt alle gjør veldig personlig og retter det negativt pga traumer. I forhold til menn er det mye mulig du har et dårlig guttemønster pga farsrolle og morsrolle som har misbrukt deg.. Gå litt inn i deg selv. Alt er ikke alle andre sin feil som regel, skal som regel to til.

Man skulle tro det ja, men når en utsetter meg for rykter som nummer ti tror på. Så får jeg en veldig sint telefon fra nummer to med ting jeg ikke kan styre. 

F.eks jeg ønsket å ha en spesiell feiring hjemme på familieplassen. Dette ble ikke til pga plassmangel. Min mormor får høre et rykte om at det er fordi faren min sier de ikke er velkomne, dette kommer fra min søster. Jeg får da tlf fra mormor hvor hun kjefter masse og ber meg velge mellom mamma sin side eller pappa. Jeg blir veldig trist og prøver å forklare. Blir overkjørt og hun vil ikke høre på meg. Jeg sier da at jeg vil ikke velge, men jeg blir tvunget. Sier da at jeg velger den som ikke ber meg om å velge.

Hva skulle jeg gjort? Jeg får ikke styrt ting jeg blir utsatt for.

AnonymBruker
Skrevet

En jobbsituasjon ble jeg sykemeldt pga brudd i flere tær. Da jeg er tilbake på jobb etter 8 uker så ser sjefen at jeg sitter på huk. Jeg blir da skjelt ut midt i butikken fordi hun tror at jeg har løyet til meg en sykemelding.

En annen sjef senere hadde hørt et rykte om at jeg var sint for å ikke få 100% jobb fast. Det ble sagt at jeg var sint på den andre som fikk det før meg. Dette stemmer ikke, jeg hadde aldri søkt på fast ansettelse heller og likte meg i stillingen jeg hadde. Jeg ble innkalt på kontoret og skjelt ut og fikk en sterk beskjed om å skjerpe meg. Jeg fikk heldigvis snakket ut med den andre om ryktene så den ikke trodde på det heldigvis. Litt senere ble det plutselig ennå mindre stillingsprosent til meg og tilslutt ingen jobb å gå til. 

Ei venninne kuttet meg ut fordi jeg fikk tatovering før henne. Herregud vi var faktisk 20 da hun ble sint for det. Nå 6 år senere er jeg fremdeles blokkert.

En i familien satte ut rykter om meg med at han hadde betalt masse for meg og at jeg ikke ga pengene tilbake. Følte i flere mnd at familien rundt oss begge var rar mot meg. Spurte han forsiktig og sa at det er ubehagelig at felles familie tror sånt som ikke stemmer. Han klikket og truet meg på livet, fikk sine foreldre til å ringe en i familien som er min huseier. Huseier skjelte meg også ut og sa at om jeg hadde økonomiske problemer fikk jeg flytte ut. Jeg har aldri lånt penger, levd på noen eller latt være å gjøre opp for meg. Dette er noe som også lett kunne bevises. Da de etter hvert roer seg så har jeg allerede blitt skjelt ut av besteforeldrene mine for ting jeg ikke har gjort. De trodde så lite på meg at de ringte faren min for å høre med han. Jeg er 26 år med stabil jobb og god råd! Da de skjønte de hadde tatt feil fantes det ingen til å unnskylde seg og man bare later som om det ikke har skjedd. Den som truet meg er meldt til politiet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke hennes skyld at typene er voldelige og utro? det skal to til en konflikt ja. Men når noen drar det så langt som de menneskene i livet hennes, er det ikke hennes feil. Man kan aldri se et menneske for det det virkelig er når det er så manipulerende og sjarmerende, men velge å bryte ut. Det er faktisk reelt det hun beskriver, da jeg har opplevd mye selv også. Alle kan tiltrekke seg en dårlig type og ikke merke det før det er for sent, har mye med uflaks å gjøre. Det er mange mennesker som ikke er bra eller har det bra og ikke tar tak i sine problemer og lar det gå utover andre istedet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje min feil at jeg ble voldtatt og da. Jeg satte vel meg selv i en slik situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje min feil at jeg ble voldtatt og da. Jeg satte vel meg selv i en slik situasjon. 

Nei, aldri din feil, vil aldri bli.

Flere gode svar over her, du må lese deg opp.

The human magnet bond

In sheeps clothing

Pshycopath free

Anonymkode: e563e...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Skorstein skrev:

Det er jo ikke hennes skyld at typene er voldelige og utro? det skal to til en konflikt ja. Men når noen drar det så langt som de menneskene i livet hennes, er det ikke hennes feil. Man kan aldri se et menneske for det det virkelig er når det er så manipulerende og sjarmerende, men velge å bryte ut. Det er faktisk reelt det hun beskriver, da jeg har opplevd mye selv også. Alle kan tiltrekke seg en dårlig type og ikke merke det før det er for sent, har mye med uflaks å gjøre. Det er mange mennesker som ikke er bra eller har det bra og ikke tar tak i sine problemer og lar det gå utover andre istedet. 

Det er hennes feil at hun velger ustabile menn. Man har faktisk et valg når det kommer til hvilke menn man vil være sammen med.

Anonymkode: 7e615...857

AnonymBruker
Skrevet

Når noen ringer og skjeller deg ut urettmessig, har du valget om å legge på. Hvis en person ringer deg og du vet at denne personen pleier å være dramatisk og ufin mot deg, kan du velge å ikke ta telefonen.

Anonymkode: 7e615...857

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har kanskje gjennom din vanskelige oppvekst utviklet en underbevisst tro om at du ikke fortjener bedre. Og dermed tiltrekker du deg kanskje også menn og venner som du tar til takke med fordi du bare er glad for at noen vil ha deg? Det høres ut som om du må begynne å bli glad i deg selv og innse at du først og fremst må være din egen bestevenn.Så vil du etterhvert oppsøke og tiltrekke deg mennesker som beriker livet ditt og ikke ødelegger. Dårlige mennesker finnes over alt og du komme til å møte dem. Men har du det bra med deg selv er det vanskeligere å la seg påvirke av andre mennesker som ikke engang er verdt tiden din.

Anonymkode: 40a63...966

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett til å kutte ut folk som er energityver og løgnere, selv om du er i slekt med dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kutter du ikke ut de folkene fra livet ditt? Spesielt familien som sprer rykter og ødelegger for det? 

Flytt til en ny plass langt unna, unngå sosiale medier og ikke la de få noe sol helst innsikt/informasjon om ditt liv. Bytt tlf nummer og ha skjult adresse og nummer på opplysninger. Evt bytt etternavn med det samme også.. slik klarer de ikke å ødelegge for deg lengre.. få deg venner gjennom hobby eller lignende på den nye plassen 

Anonymkode: 44363...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart at du skulle ha så uflaks med all familie, stefamilie, sjefer osv...Kaskje det egentlig er du som er vanskelig men ikke evner å se det?

Anonymkode: ae5e1...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også blitt mye urettferdig behandlet. Siden jeg er traumatisert av en voldelig stefar så takler jeg konflikter dårlig, jeg får ikke til å snakke for meg da stresset i kroppen blir så stort. Folk merker fort at de kan tråkke på meg uten konsekvenser, og da er det MANGE som utnytter det. Jeg skal ta kurs i selvhevdelse nå, bare for å kunne si fra i det minste. Kanskje du og kunne trengt det? Her er det kommunen som tilbyr det. 

Anonymkode: f3266...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/12/2018 at 8:31 PM, AnonymBruker said:

Nei det er ikke noe med deg! Men snille og sårbare personer er noen ganger som en magnet for narsissistiske personer med psykopatiske og manipulerende trekk, de er kalkulerte og ser på en om man har vært utsatt for lignende mennesker før, og om de finner tegn på det så suger de seg til deg som en igle..... Det er sånne mennesker det er noe sykt og galt med, ikke deg! Du er jo bare et vanlig menneske!
Men en ting man kan være litt bevisst på er å ikke fortelle noen nye relasjoner om hva man har vært igjennom, akuratt som hvis man forteller noen at man har vært igjennom å bruke dop så tenker de at denne personen kan la seg lokke til å bruke igjen.
Og det å være snill gjør en ofte naiv og godtroende mot alle mennesker, så man bør møte folk med en naturlig skepsis i stedet for å legge sitt liv og tillitt i deres hender med en gang selvom det føles trygt og riktig og etterlengtet.

Anonymkode: 7b2ba...414

On 4/13/2018 at 12:34 AM, AnonymBruker said:

Nei, aldri din feil, vil aldri bli.

Flere gode svar over her, du må lese deg opp.

The human magnet bond

In sheeps clothing

Pshycopath free

Anonymkode: e563e...877

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har kanskje gjennom din vanskelige oppvekst utviklet en underbevisst tro om at du ikke fortjener bedre. Og dermed tiltrekker du deg kanskje også menn og venner som du tar til takke med fordi du bare er glad for at noen vil ha deg? Det høres ut som om du må begynne å bli glad i deg selv og innse at du først og fremst må være din egen bestevenn.Så vil du etterhvert oppsøke og tiltrekke deg mennesker som beriker livet ditt og ikke ødelegger. Dårlige mennesker finnes over alt og du komme til å møte dem. Men har du det bra med deg selv er det vanskeligere å la seg påvirke av andre mennesker som ikke engang er verdt tiden din.

Hei TS! Jeg siterte noen av svarene du har fått i tråden, du har fått enda flere gode svar. Vær så snill og les dem om igjen flere ganger, det er så sant det som står der. Vit at det finnes mange mennesker(meg selv inkludert) som har brutt med familie og dårlige venner, og fått det mye bedre etterpå.

Det står noen innlegg i tråden der du får skylden for det du opplever. Du skjønner nok at de innleggene kommer fra folk som er slik som familien din.

Kom deg fri fra dem! Du fortjener å oppleve gode forhold, men kan trenge å finne ut hvordan du beskytter deg selv mot vonde og destruktive mennesker.

Anonymkode: 43423...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett til å kutte ut folk som er energityver og løgnere, selv om du er i slekt med dem. 

Det er så vanskelig! Alt jeg vil er å ha familie og slekt rundt meg, men også ha det bra i relasjonen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...