Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære medkvinner (og menn)!

Som overskriften skulle tilsi er jeg ikke ny inne det å slanke seg. Som implisitt har jeg heller ikke lykkes før..

I sommerferien 2017 prøvde jeg lavkarbo , da uten å telle kalorier, og gikk ned 4 kilo på 3 uker. Kroppen føltes kjempebra, jeg hadde mer energi enn på lenge, slet ikke lenger med løpemage, mindre kviser og begynte å kose meg med maten.  Da sommerferien var over var det plutselig masse kurs som gjorde at jeg måtte reise vekk, og jeg falt (spiste meg) ut av ketosen. Etter reisingen prøvde jeg lavkarbo igjen, men da kom det så mange "bivirknigner" i form av vondt i hode, dårlig ånde, slapp, sliten, svimmel og andre dritt-ting. Så da var det tilbake på spise-spise-spise #ostepop. 

Jeg er 24 år, 175cm høy og veier 93 kilo. Planen til slutt er å bli 70 kilo. I mellomtiden har jeg 90 kilo som delmål, og så 85, så 80, så 78, så 75, så 73, så endelig 70.  Dette er delmålene mine, og for hvert mål jeg klarer kjøper jeg meg ett fint klesplagg som passer. :) For øyeblikket er klesskapet 8 år gammelt med ca 5 "nye" klesplass som aldri er brukt da de er for små...

Sjekket urinen med ketostics i dag tidlig, og ble glad da sticksen ble rosa fremfor besj. (er det slik fargen skrives??).  Gikk veldig bra uten bivirkninger denne gang, men er jo tross alt 8 måneder siden jeg avslutta første lavkarbo-forsøk. 

Har ett godt utgangspunkt for trening da jeg har trent hele livet. Men er ikke så flink til å gjøre fornuftige ting, bare trene det jeg gidder til jeg er sliten..

Anyway, noen med erfaring å dele? Jeg søker alt fra egne erfaringer, tips til mat, motivasjon, treningstips (GJERNE!), motiverende trening/ned i vekt blogger (andre enn helene drage, treningsfrue og de mer kjente), dokumenterte utsagn som er relevante og annet tar jeg imot med takknemlighet :)

>Dersom du har egen erfaring, hvor lang tid tok det fra du begynte å slanke deg til du nådde målvekten? Sprakk du mye underveis? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned ca 25 kilo på et år med kaloritelling (Myfitnesspal), og har ligget på målvekt (rundt 56 kilo) i litt over tre år nå (uten å telle kalorier såklart). Synes det gikk/går ganske greit, ingen egentlige "sprekker", selv om jeg ikke alltid bare spiser det jeg hadde planlagt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...