Gå til innhold

Vi har avtalt å møtes igjen, er det da grunn til å "tørrprate" i mellomtiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi avtalte like etter date nummer en at vi vil møtes igjen. Muligens i helga, begge må bare avklare med kalenderne sine. 

Det har snart gått to døgn siden vi avtalte dette og begge var enige om at vi gleder oss til å se hverandre igjen. Trenger jeg da å stresse over at han ikke sender "småmeldinger" ala "hvordan går det?" "Hva skjer?" for å vise at han tenker på meg? 

Jeg tenker masse på han, men sender ikke slike meldinger selv. Rett og slett fordi jeg synes det er slitsomt med sånn tørrprat over meldinger. Og dessuten jobber han mye, vil jo ikke virke masete. Så derfor har jeg ikke brydd meg. Tenker at det viktigste er at han vil møtes igjen og at vi kan snakke sammen når vi har fått oversikt over timeplanene våre? Stusselig om jeg må sende melding for at han skal tenke på meg, vel?

Men har en kompis og ei venninne som synes det er kjemperart at vi ikke sender meldinger "hele tiden". 

Anonymkode: 577d7...8bf

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi avtalte like etter date nummer en at vi vil møtes igjen. Muligens i helga, begge må bare avklare med kalenderne sine. 

Det har snart gått to døgn siden vi avtalte dette og begge var enige om at vi gleder oss til å se hverandre igjen. Trenger jeg da å stresse over at han ikke sender "småmeldinger" ala "hvordan går det?" "Hva skjer?" for å vise at han tenker på meg? 

Jeg tenker masse på han, men sender ikke slike meldinger selv. Rett og slett fordi jeg synes det er slitsomt med sånn tørrprat over meldinger. Og dessuten jobber han mye, vil jo ikke virke masete. Så derfor har jeg ikke brydd meg. Tenker at det viktigste er at han vil møtes igjen og at vi kan snakke sammen når vi har fått oversikt over timeplanene våre? Stusselig om jeg må sende melding for at han skal tenke på meg, vel?

Men har en kompis og ei venninne som synes det er kjemperart at vi ikke sender meldinger "hele tiden". 

Kanskje dere rett og slett er like, begge synes det er slitsomt med tørrprat over sms :)

Ingen vits i å overanalysere eller tro det er rart, alle er ikke like "på" eller intense. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er forskjellige. Jeg ville blitt lei meg om jeg ikke fikk melding mellom datene, han gjør kanskje ikke det. Kanskje dette er noe dere bør avklare, så du vet hvor du har han?

• Liker 2
Skrevet

At dere bruker 2 dager til å "avklare kalenderne" for å se om det passer å treffes høres rart ut. Greit å ikke måtte ha masse kontakt gjennom uka, men nå begynner helgen i morgen og du vet fortsatt ikke om dere skal treffes. Hva med å sende en melding og spørre om dere skal finne på noe?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, Jentadi skrev:

Folk er forskjellige. Jeg ville blitt lei meg om jeg ikke fikk melding mellom datene, han gjør kanskje ikke det. Kanskje dette er noe dere bør avklare, så du vet hvor du har han?

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om han stresser over at du ikke sender til han? Og at han er redd for å være masete? :) Skjønner egentlig heller ikke at det skal være en big deal å slenge avgårde en sms uansett om man liker tørrprat eller ei. 

Men som jeg skrev i stad, mulig dere er helt like på det området. Det kan dere snakke om når dere treffes, så vet dere litt mer om hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på et par dater med en sånn fyr som ikke skriver stort. Jeg er selv heller ingen stortekster, men litt kontakt synes jeg man bør ha. Han har vært hyggelig og avslappet hele veien. Nå har han vært bortreist i noen uker uten noe særlig kontakt ("hei, jeg har det bra, hva med deg?" én gang, da jeg syntes det var på tide å høre om han var i live) Jeg må helt ærlig innrømme at jeg begynner å tvile på hans interesse, snart gått en uke uten et ord, og jeg sitter her og vurderer å finne meg nye matcher på tinder 🙄 

Anonymkode: cbaaa...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Personlig hater jeg sånne tørrprat meldinger som "hva skjer " og hvordan går det osv. Det er så sinnsykt MAS.
Nei jeg ville ikke stresset, ville bare fått mer positivt inntrykk av han som ikke var så døll og nevrotisk at han måtte sende meg meldinger hver dag bare for å "gjøre det". Har ikke meldingen noe mål og mening så er det ikke poeng å sende syntes jeg. Jeg bruker meldinger til å avtale, og søte nussemeldinger kan man sende hverandre når man har blitt kjærester.
Dere har allerede avtalt å ses igjen, og sagt at dere avtaler nærmere etter å ha sjekket kalenderne deres.
Da er det ikke noe poeng å fjase i mellomtiden.

Anonymkode: 91bd9...6ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke vitsen i småprat over chat før man kjenner hverandre bedre. Det viktigste er å avtale en ny date. 

Anonymkode: 57e0a...8c4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Personlig hater jeg sånne tørrprat meldinger som "hva skjer " og hvordan går det osv. Det er så sinnsykt MAS.
Nei jeg ville ikke stresset, ville bare fått mer positivt inntrykk av han som ikke var så døll og nevrotisk at han måtte sende meg meldinger hver dag bare for å "gjøre det". Har ikke meldingen noe mål og mening så er det ikke poeng å sende syntes jeg. Jeg bruker meldinger til å avtale, og søte nussemeldinger kan man sende hverandre når man har blitt kjærester.
Dere har allerede avtalt å ses igjen, og sagt at dere avtaler nærmere etter å ha sjekket kalenderne deres.
Da er det ikke noe poeng å fjase i mellomtiden.

Anonymkode: 91bd9...6ad

Som om jeg skulle sagt det selv! Er du mann eller dame? 

Takk for øvrig for svar; alle er nok forskjellig, men deilig å høre at det er noen som meg/oss også. Han var den som sendte den første meldingen, og jeg har vært den som har fulgt opp etterpå, så tror ikke han sitter der og er redd for å sende melding. Er vel heller at han ikke har seg tid til det fordi han ikke ser poenget:) 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Svar til trådtittel:

Nei.

SMS kun for SMS-maraton er bortkastet. Jeg bruker kun chattetjenester for å avtale neste treff, så blir man kjent irl, ja.

Anonymkode: 6f1ed...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...