Gå til innhold

Den positivisme oppskrytt??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dagbladet.no/kultur/pa-tide-med-mer-pessimisme/67680405

Jeg tenker at vi trenger en god blanding. Man skal ikke dulle oss inni problemene man kan løse, ei heller bli for urealistisk positiv. Jeg personlig skulle ønske jeg ikke bare virket positiv, men faktisk hadde en slik personlighet fra naturen av. Jeg tror at positivisme eller pessimisme er medfødt, at det er egenskaper man er født med. Jeg er ikke særlig optimistisk av natur. Jeg prøver å snakke det ut for at noe skal forandres på innsida- men har fortsatt etter et år ikke lyktes. Jeg er like negativ selvom jeg ikke gir uttrykk for det. 

En god dose fornuft samt realitetsorientering høres ut som det beste. Se verden slik den er, ikke med verken positive eller negative briller. 

Hva tenker dere? Hvordan forholder dere dere til disse begrepene? Er dere en drømmer, livsnyter eller ser dere negativt på alt?

Anonymkode: 43103...b65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/kultur/pa-tide-med-mer-pessimisme/67680405

Jeg tenker at vi trenger en god blanding. Man skal ikke dulle oss inni problemene man kan løse, ei heller bli for urealistisk positiv. Jeg personlig skulle ønske jeg ikke bare virket positiv, men faktisk hadde en slik personlighet fra naturen av. Jeg tror at positivisme eller pessimisme er medfødt, at det er egenskaper man er født med. Jeg er ikke særlig optimistisk av natur. Jeg prøver å snakke det ut for at noe skal forandres på innsida- men har fortsatt etter et år ikke lyktes. Jeg er like negativ selvom jeg ikke gir uttrykk for det. 

En god dose fornuft samt realitetsorientering høres ut som det beste. Se verden slik den er, ikke med verken positive eller negative briller. 

Hva tenker dere? Hvordan forholder dere dere til disse begrepene? Er dere en drømmer, livsnyter eller ser dere negativt på alt?

Anonymkode: 43103...b65

Jeg er drømmer og pessimist. Har blitt mer og mer negativ med åra :( redd det er genetisk. Noen i familien er veldig negative mens de andre tar ting som det er. 

Men så fant jeg kg og vil ikke akkurat si at jeg ble mer positiv her.. 

Anonymkode: 78a38...67c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...